printlogo


کد خبر: 236067تاریخ: 1400/7/22 00:00
آرژانتین-پرو، ساعت 3:00 بامداد جمعه
ماه عسل مسی در تیم ملی

 آرژانتین در بازی بامداد فردا مقابل پرو در بوینوس آیرس به دنبال حفظ رکورد شکست‌ناپذیری خود در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر است؛ این بازی در ورزشگاه مونومنتال، استادیوم اختصاصی ریورپلاته برگزار می‌شود. تساوی بدون گل برابر پاراگوئه شروع خوبی برای بازی‌های ملی آلبی سلسته در این هفته نبود اما کیفیت قهرمان کوپا آمه‌ریکا در بازی بعد مشخص شد که 3 بر صفر اروگوئه را برد. لیونل مسی و رودریگو دپائول در نیمه اول و لوتارو مارتینس در نیمه دوم گل‌های این تیم را زدند اما این بازی به برنده شش توپ طلا تعلق داشت.
گل دقیقه 38 مسی هشتادمین گل ملی‌اش بود. مسی نخستین بازیکن اهل آمریکای جنوبی است که به این آمار می‌رسد و حالا در 34 سالگی و مراحل پایانی دوران حرفه‌ای به دنبال کسب افتخارات بیشتر با تیم ملی است.
تیم لیونل اسکالونی یکی از دو تیم بدون شکست آمریکای جنوبی است که با شش امتیاز اختلاف نسبت به برزیل –که بعد از 9 برد متوالی، در آخرین بازی‌اش بدون گل مقابل کلمبیا متوقف شد- در رده دوم این منطقه و در مسیر صعود به جام جهانی سال آینده قرار دارد. پشت سر آرژانتین 22 امتیازی، اکوادور و اروگوئه با 16 و کلمبیا با 15 امتیاز قرار گرفته‌اند.
پیروزی برابر اروگوئه سومین کلین‌شیت متوالی آرژانتین در مقدماتی جام جهانی بود و شکست‌ناپذیری این تیم در رقابت‌های مختلف به 24 بازی رسیده ضمن اینکه آرژانتین پنج سال است در خانه نباخته.
پرو هم که در آغاز هفته با 2 گل شیلی را برده بود، با یک گل به بولیوی باخت. این ششمین شکست تیم ریکاردو گارکا در 11 بازی مقدماتی جام جهانی بود که این تیم را در رده هفتم قرار داد. پرو از سال 1997 آرژانتین را شکست نداده و آخرین بازی‌شان آبان سال گذشته با پیروزی 2 بر صفر آرژانتین به پایان رسیده.
 
اخبار تیمی
مارتینس گرفتگی عضلانی و خستگی را کنار گذاشت تا در ترکیب اصلی بازی با اروگوئه قرار بگیرد و گل بزند اما مارکوس آکانیا بعد از مصدومیت مقابل پاراگوئه شرایط بازی را به دست نیاورد. بنابراین احتمالاً نیکلاس تالیافیکو جای او را در دفاع چپ می‌گیرد ضمن اینکه خواکین کوره‌آ که در بازی یکشنبه ضرب دید، باید شرایطش بررسی شود. در آخرین بازی نیکلاس گونزالس جای آنخل دی‌ماریا را گرفت اما مهاجم پاری‌سن‌ژرمن امید دارد با سیستم چرخشی اسکالونی فرصت بازی پیدا کند.
پرو مصدوم جدیدی ندارد اما گارکا قبل از بازی‌های ملی اکتبر سه بازیکن باتجربه، رناتو تاپیا، ادیسون فلورس و پائولو گررو را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد. جفرسون فارفان 36 ساله اما اگر دقایقی مهلت حضور در زمین را به دست آورد، ششمین بازیکن تاریخ پرو می‌شود که 100 بازی ملی انجام می‌دهد.
 
ترکیب احتمالی
آرژانتین: امیلیانو مارتینس؛ مونتیل، رومرو، اوتامندی، تالیافیکو؛ دی‌ماریا، پاردس، دی پائول، گونزالس؛ مسی، لوتارو مارتینس
پرو: گالیزه؛ آدوینکولا، آبرام، کالنس، لوپس؛ یوتون، آکویینو، گونزالس؛ فارفان، لاپادولا، کوئوا
 

Page Generated in 0.0047 sec