printlogo


کد خبر: 236066تاریخ: 1400/7/22 00:00
انتخابات فدراسیون فوتبال بلغارستان
برباتوف باخت اما امیدوار به بازگشت است

دیمیتار برباتوف، ستاره سابق منچستر یونایتد و تاتنهام، نتوانست آرای لازم برای ریاست فدراسیون فوتبال بلغارستان را کسب کند اما او ناامید نشده است.
این مهاجم بازنشسته رقابت را با فاصله اندکی به بوریسلاو میهایلوف، رئیس فعلی این فدراسیون باخت. میهایلوف 241 رأی کسب کرد و برباتوف 230 رأی. به این ترتیب میهایلوف می‌تواند برای پنجمین دوره رئیس فدراسیون فوتبال باشد.
اما برباتوف که با حمایت مارتین و استیلین پتروف، ستارگان سابق منچستر سیتی و استون ویلا نامزد شده بود، می‌خواهد انتخابات به دور دوم برود، چرا که سه باشگاه رأی نداده‌اند.
اگر این سه باشگاه به برباتوف رأی بدهند، او هشت رأی از نامزد سوم هم خواهد گرفت و آرا برابر خواهد شد.
میهایلوف دو سال پیش و پس از توهین‌های نژادپرستانه تماشاگران بلغارستان به بازیکنان تیم ملی انگلیس، به همراه کراسیمیر بالاکوف، مربی تیم ملی از سمت خود استعفا داد. او سپس استعفایش را پس گرفت و حالا می‌خواهد برای پنجمین بار رئیس فدراسیون باشد.
رسانه‌های بلغارستان گزارش داده‌اند که برباتوف می‌تواند باشگاه‌های غایب در رأی‌گیری را مجاب کند که رأی بدهند. او که دو بار قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرده است، می‌خواهد تغییراتی جدی در کشورش بدهد و با سیستم موجود مبارزه کند.
گزارش‌های زیادی از تبانی و فساد در بلغارستان به گوش می‌رسد. برباتوف گفته است: «حالا زمان تغییرات گسترده است. فوتبال بلغارستان باید پاکسازی شود. تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد، رسوایی‌های پیاپی رخ می‌دهند، ظن به فساد وجود دارد، در بازی با انگلیس توهین‌های نژادپرستانه شنیده شد، پلیس به دفتر فدراسیون فوتبال آمد... همه این‌ها نشان می‌دهد که فوتبال بلغارستان در چه سطحی است.»
 

Page Generated in 0.0059 sec