printlogo


کد خبر: 236065تاریخ: 1400/7/22 00:00
برزیل – اروگوئه در مقدماتی جام جهانی؛ ساعت 4:00 بامداد جمعه
سوارس علیه نیمار

برزیل در حالی در مرحله مقدماتی جام جهانی در مانائوس به مصاف اروگوئه می‌رود که می‌خواهد بار دیگر روند بردهایش را از سر بگیرد.
تیم تیته در بازی قبل برابر کلمبیا، برای اولین بار در این رقابت‌ها امتیاز از دست داد و به تساوی رسید و اروگوئه هم برابر آرژانتین با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.
برزیل در 9 بازی خود 9 پیروزی کسب کرده بود اما در بازی دهم برابر کلمبیا متوقف شد. آنها 63 درصد مالکیت توپ را داشتند اما تنها پنج ضربه داخل چارچوب زدند. برزیل با این حال، با 28 امتیاز از 30 امتیاز ممکن صدرنشین گروه است. آنها در 10 بازی اول خود تنها سه گل خورده‌اند.
برزیل 22 گل هم زده است و از این نظر بهترین آمار را دارد اما اگر خط حمله این تیم مانند دیدار با کلمبیا باشد، صدرنشینی آنها ممکن است دچار تزلزل شود. برزیل 27 بازی پیاپی است که در دیدارهای مقدماتی جام جهانی نباخته است.
در سمت دیگر، اروگوئه مقابل آرژانتین شکست تلخی را تجربه کرد. لیونل مسی مقابل این تیم به آمار 80 گل ملی رسید. هیچ بازیکنی در آمریکای جنوبی به اندازه او گل ملی ندارد. مردان اسکار تابارس در هشت بازی اخیر خود در مرحله مقدماتی جام جهانی، تنها دو برد کسب کرده‌اند و سخت در تلاش هستند که با چهارم شدن در گروه، به جام جهانی راه یابند.
آن‌ها در مرحله مقدماتی جام جهانی، سه بازی پیاپی است که در خارج از خانه پیروز نشده‌اند. اروگوئه پیش از شکست مقابل آرژانتین، برابر ونزوئلا و پرو هم به تساوی رسیده بود. به این ترتیب، آنها در 13 بازی خارج از خانه اخیر خود در مرحله مقدماتی جام جهانی، از سال 2015 تاکنون، تنها دو پیروزی داشته‌اند.
اروگوئه از سال 2001 تاکنون نتوانسته برزیل را در هیچ رقابتی ببرد. برزیل در هشت بازی اخیر برابر لا سلسته، هفت بار پیروز شده است.
در برزیل، کاسمیرو به دلیل مصدومیت دیدارهای اکتبر را از دست داده و ادر میلیتائو، هم‌تیمی او در رئال مادرید هم مصدوم شده و شاید به این مسابقه نرسد. البته مشکل میلیتائو جدی نیست ولی برزیل در قلب دفاع به بحران برخورد نمی‌کند، چرا که تیاگو سیلوا در کنار مارکینیوش قرار خواهد گرفت.
رافینیا در دو بازی ملی خود خوش درخشیده و از بین گابریل ژسوس و گابریل باربوسا که نتوانستند مقابل کلمبیا خوب باشند، شاید یکی نیمکت‌نشین شود.
در سمت دیگر، رودریگو بنتانکور، هافبک اروگوئه از محرومیت بازگشته است و می‌تواند خط میانی تیمش را سروسامان بخشد.
تابارس در غیاب بنتانکور، مقابل آرژانتین از دفاع پنج‌نفره استفاده کرد که جواب هم نداد. سباستین کوتس به این ترتیب ممکن است از ترکیب خارج شود و دیه‌گو گودین به ترکیب بازگردد.
خوسه ماریا خیمنس پس از مصدومیت مفصل لگن مقابل کلمبیا، به اتلتیکو مادرید برگشته است. داروین نونیس و ادینسون کاوانی هم احتمالاً ذخیره خواهند بود تا لوییس سوارس بازی کند.
 
ترکیب احتمالی دو تیم
برزیل: آلیسون؛ دانیلو، سیلوا، مارکینیوش، ساندرو؛ فرد، فابینیو؛ رافینیا، نیمار، پاکتا؛ باربوسا.
اروگوئه: موسلرا؛ ناندس، گودین، آرائوخو، وینا؛ بنتانکور، وسینو، والورده؛ دلاکروز، سوارس، رودریگس.
 

Page Generated in 0.0059 sec