printlogo


کد خبر: 236060تاریخ: 1400/7/21 00:00
۵ نکته از بازی ایران و کره‌جنوبی

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi
 
یک - ۱-۱ مساوی. مهم‌ترین بازی ایران برای رسیدن به جام‌جهانی قطر و مسابقه‌ای که خیلی‌ها آن را سنگ محک اسکوچیچ می‌دانستند مساوی شد. اگر بخواهیم بر اساس موقعیت‌ها و شاخص «امید گل» یا گل‌های مورد انتظار این بازی را تحلیل کنیم، ایران باید می‌برد. دست کم یکی از آن ۲ تیرکی که زدیم می‌توانست راهش را به سمت دروازه پیدا کند و همین برای‌مان پیروزی به ارمغان می‌آورد.
 
دو – یکی از مهم‌ترین انتقادهایی که به اسکوچیچ می‌شود، تعویض‌هایش است. این انتقادها در بازی دیشب هم پابرجا ماند. او مهدی قایدی را به زمین آورد ولی در دقیقه ۹۰ تا او موفق به لمس توپ نشود. 
سامان قدوس هم دیگر بازیکنی‌ست که همچنان به او بازی نمی‌رسد. با اینکه تیم ملی در نیمه دوم با شوت‌های از پشت محوطه خطرساز شد اما اسکوچیچ سامان قدوس که یکی از تخصص‌هایش شوت از راه دور است را به زمین نفرستاد و حتی به جهانبخش دیگر بازیکنی که بارها در فوتبال انگلیس و لیگ هلند موفق شده گل‌های از راه دور بزند، دستور شوتزنی نداد.
 
 سه – ما یک دهه است به کره نباخته‌ایم اما این کره یکی از بهترین ورژن‌های کره‌جنوبی در ۱۰ سال اخیر بود. آنها در آخرین جام‌جهانی موفق به پیروزی برابر آلمان شده بودند و بعد از آن ما تنها در یک دیدار دوستانه به مصاف‌شان رفته بودیم. با این همه حتی این کره با سون آماده که یکی از ستاره‌های نه تنها تاتنهام که لیگ برتر انگلیس هست هم از پس ما بر نیامد. گرچه در لحظات پایانی واقعاً نفس را در سینه‌مان حبس کردند.
 
چهار – تیم ملی شکیل بازی نمی‌کند و بعضی وقت‌ها ناهماهنگ به نظر می‌رسد. در دو بازی اخیر نیمه اول‌های بدی داشتیم و در نیمه دوم بهتر شدیم. این مسأله هم می‌تواند مثبت قلمداد شود و هم منفی. مثبت از این جهت که بالاخره مشخص است اسکوچیچ توانایی این را دارد که با صحبت‌هایش در بین دو نیمه موتور تیم را در نیمه دوم روشن کند و منفی از این بابت که مشخص نیست چرا در ۴۵ دقیقه اول انقدر کند و ناهماهنگیم.
 
پنج – خط دفاع تیم ملی قرص و محکم نیست. زوج دفاعی ما هنوز به حالت ایده‌آل‌شان نرسیده‌اند. البته بعد از بازنشستگی مدافعان میانی چندسال پیش، طبیعی به نظر می‌رسد که زمان برای هماهنگی دوباره لازم است. ضمن اینکه کیفیت بازیکنان فعلی با بازیکنان چندسال پیش هم ممکن است متفاوت باشد اما هرچه که هست ما در خط دفاع بعضاً سردرگمیم. در بازی با امارات می‌توانستیم روی همین ناهماهنگی ۱۰ نفره شویم و در بازی با کره هم که مغلوب سون شدیم. تازه شانس آوردیم حرکت دقیقه ۹۳ سون که باعث شد تا یارش موقعیت مناسب گلزنی پیدا کند با هوشیاری بیرانوند به بیرون رفت!
 

Page Generated in 0.0046 sec