printlogo


کد خبر: 236031تاریخ: 1400/7/21 00:00
پرونده‌های مالی جدید در انتظار استقلال
دیاباته شکایت کرد، میلیچ هم شکایت می‌کند؟

همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، خلف وعده‌های مکرر از سوی مدیران سابق استقلال در نهایت دوباره برای این باشگاه دردسر تازه‌ای را به وجود آورد و شیح دیاباته برای دریافت مطالبات خود از باشگاه استقلال شکایت کرد. دیاباته در زمان عقد قرارداد با استقلال آپشن‌های خاصی را در قراردادش گنجانده بود به طوری که بابت گل‌زنی نیز پاداش جداگانه‌ای باید به حساب او واریز می‌شد اما مدیران سابق استقلال بدون اینکه بنیه مالی خود را در نظر بگیرند، با این بازیکن قرارداد عریض و طویلی را منعقد کردند و در نهایت نیز نتوانستند از عهده پرداخت مبالغ تعیین شده برای این بازیکن برآیند تا این مهاجم مالیایی‌الاصل مجاب به شکایت از باشگاه استقلال شود. البته باشگاه استقلال درصدد است که پرداخت بدهی به این بازیکن را قسطی کند اما با توجه به اینکه پرداخت باید به شکل دلاری انجام شود و احتمالاً بروز نوسانات ارزی نیز در آینده وجود دارد، به نظر می‌رسد که این اقدام باشگاه استقلال از لحاظ ریالی آنها را متضرر کند اما اگر نرخ ارز ثابت بماند از این منظر باشگاه استقلال ضرری متوجه خود نخواهد دید. با این حال باید دید که آیا وکیل شیخ دیاباته که وکیل برانکو ایوانکوویچ هم هست آیا راضی به این کار خواهد شد یا خیر؟! معمولاً بازیکنان خارجی بعد از طرح شکایت از باشگاه خواستار تمام مطالبات خود می‌شوند و با باشگاه‌ها مماشات نمی‌کنند و در سابقه شکایت‌هایی که از باشگاه استقلال شده نیز موردی یافت نمی‌شود که بازیکن یا مربی خارجی با پرداخت قسطی حقوقش موافقت کرده باشد و باید دید رایزنی‌ها با وکیل سابق برانکو در نهایت چه نتیجه‌ای برای استقلال به همراه خواهد داشت.
اما درعین حال که دیاباته از باشگاه استقلال شکایت کرده و خبرش در رسانه‌ها نیز دست به دست شده، هروویه میلیچ نیز به دنبال اقدامات مشابهی است تا طلب 450 هزار دلاری خود از باشگاه استقلال را زنده کند. میلیچ حتی به مدیران باشگاه استقلال گفته بود که حاضر است دوباره به این تیم بازگردد تا باشگاه استقلال لااقل از پرداخت حقوق عقب‌افتاده این بازیکن ضرر کمتری کند و بتواند دوباره این بازیکن را به کار بگیرد اما فرهاد مجیدی با بازگشت دوباره میلیچ مخالفت کرد. به این ترتیب میلیچ نیز اگر با باشگاه استقلال به توافق نهایی نرسد، در روزهای آتی متوسل به فیفا خواهد شد تا مطالبات خود را از باشگاه استقلال بگیرد. شاید اگر مدیران سابق باشگاه استقلال در عقد قرارداد با بازیکنان جدید بیشتر دقت می‌کردند و بنیه باشگاه خود را در نظر می‌گرفتند این اتفاقات رخ نمی‌داد اما در زمان مدیریت سعادتمند و نه در دورانی که مددی مدیریت استقلال را در دست گرفت، هرگز مدیریت هزینه نشد و استقلال بدون در اختیار داشتن بودجه کافی زیر تعهدات بزرگ رفت.
 
احتمال فسخ قرارداد با اسپانسر استقلال
اما درعین حال که شکایت بازیکنان خارجی به شدت باشگاه استقلال را تهدید می‌کند، از درون این باشگاه خبر می‌رسد که مصطفی آجورلو به دنبال فسخ قرارداد با شرکتی است که اکنون اسپانسری را به عهده دارد و از برند و فضای تبلیغاتی این باشگاه به سود خود بهره می‌گیرد. گفته می‌شود مدیرعامل باشگاه استقلال از این شرکت خواسته برای تمدید قرارداد 300 میلیارد تومان پرداخت کند اما مدیران شرکت مورد نظر زیر بار چنین پیشنهادی نرفته و باشگاه استقلال در آستانه فسخ قرارداد با شرکت مورد نظر قرار گرفته است. با توجه به اینکه از سوی مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام نشده چه گزینه‌ای برای جانشینی این شرکت در نظر گرفته، این نگرانی وجود دارد که در صورت فسخ با اسپانسر کنونی، باشگاه استقلال با مشکلاتی در راستای جذب اسپانسر جدید مواجه شود و نتواند در شرایطی که حقوق بازیکنان را پرداخت نکرده و از سویی شکایت خارجی‌ها هم به زودی از راه خواهد رسید، اسپانسر جدید خود را معرفی کند و از پس مشکلات مالی آتی برآید.

Page Generated in 0.0072 sec