printlogo


کد خبر: 235982تاریخ: 1400/7/20 00:00
رئیس، دبیر، ملی‌پوش و مدیرعامل
12 مشتری برای یک صندلی

ایران ورزشی - روز یکشنبه بود که مهلت ثبت‌نام کاندیداهای فدراسیون پس از دو هفته به پایان رسید و 12 نفر برای تصدی این پست اعلام آمادگی کردند. روندی که از سوم مهر آغاز شد و روز یکشنبه 18 مهر به پایان رسید تا در فاصله سه ماه مانده تا پایان دوران چهارساله رامین طباطبایی، پروسه انتخابات آغاز شود. در پایان این دوره دوهفته‌ای، حمید عباسی، سعید روحانی، محمدرضا ترک‌زاده، شبنم کلاهی، شاپور یاوری، افسانه حسن نایبی، کرم احمدیان، حمید گرامیان، پوران عباسی، رامین طباطبایی، امید ولیدی پاک و جواد داوری برای تصدی ریاست بسکتبال در چهارسال آینده ثبت نام کردند.
 
از دبیر و ملی‌پوش سابق
 تا مدیرعامل موفق
در میان دوازده نفری که برای انتخابات بسکتبال ثبت نام کردند، چهره‌های شناخته شده‌تری دیده می‌شود که در صورت کار جدی و حضور با برنامه، می‌توانند رقابت بر سر ریاست را جذاب‌تر کنند. نفراتی چون شاپور یاوری که در روزگاری نه چندان دور، مدیرعامل پتروشیمی ماهشهر بود. باشگاهی که یکی از قطب‌های اصلی بسکتبال در دهه نود به حساب می‌آمد و چندین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شد. یاوری با داشتن سبقه مثبت و تأثیرگذار در مدیریت بسکتبال، می‌تواند گزینه‌ای باشد که ادعای ریاست فدراسیون را بکند و گزافه گویی نکرده باشد.
بعد از او شاید بشود به دو رئیس هیأت گذشته و حال نیز اشاره کرد. یکی از آنها جواد داوری که رئیس هیأت بسکتبال اصفهان است و دیگری شبنم کلاهی. کلاهی که سابقه ریاست در هیأت تهران را در کارنامه دارد، یکی دو سالی هم دبیر فدراسیون بسکتبال و همکار رامین طباطبایی بود که برخی اختلاف‌ها، باعث قطع همکاری آنها شد.
این دو نفر هم با توجه به سبقه‌ای که دارند، با انگیزه‌های مختلف وارد انتخابات شده‌اند و باید دید آیا پایشان به مجمع انتخاباتی خواهد رسید یا خیر؟
در بین افراد ثبت نام کرده، نام‌های بسکتبالی دیگری هم مانند کرم احمدیان و حمید گرامیان که البته هردوی آنها هم ریاست هیأت‌های استانی خود در سمنان و کرمانشاه را بر عهده دارند و برای رقابت یا اهداف دیگر پا پیش گذاشته‌اند.
 
مسیر باز برای رئیس؟
علی‌رغم حضور قابل توجه افراد برای رقابت با طباطبایی، اینطور به نظر می‌رسد که بخشی از ثبت نام‌ها با هماهنگی و در راستای اهداف او انجام شده. البته که برخی افراد ثبت نام کرده قطعاً برای پایان دادن به دوران ریاست او پا به میدان گذاشته‌اند اما کار بسیار سختی برای کنار زدن رئیسی دارند که ماه‌های آینده را هم روی صندلی ریاست خواهد نشست و از این امتیاز در ماه‌های آینده برخوردار خواهد بود.
به هر ترتیب رئیس فدراسیون بسکتبال که چهار سال پیش هم مسیر همواری پیش رو داشت و در یک رقابت نه چندان سخت رئیس فدراسیون شد، این بار هم گویا مسیری مشابه را در پیش دارد. او چندی پیش و قبل از آغاز ثبت نام از کاندیداها هم در اقدامی جالب تعداد قابل توجهی از رؤسای هیأت‌های استانی را به بهانه هم اندیشی به تهران دعوت کرد تا شروع قدرتمندی در رقابت انتخاباتی داشته باشد! به هر ترتیب تحت هر شرایطی باید پذیرفت که طباطبایی به سبب ریاست چهار ساله در بسکتبال (اگرچه پر از ضعف و ایراد بوده) و حضور در این پست تا زمان انتخابات، شانس اصلی کسب حداکثر آرا و ریاست بر فدراسیون خواهد بود. در این میان البته باید منتظر نگاه و تصمیم وزارت ورزش به ماندن او هم باشیم. موضوعی که تعیین کننده بخش قابل توجهی از اعضای مجمع و آرای آنهاست و در شرایط حساس می‌تواند به طور واضح رئیس فدراسیون را مشخص کند.

Page Generated in 0.0048 sec