printlogo


کد خبر: 235981تاریخ: 1400/7/20 00:00
صالحی امیری: باید نشان دهیم ورزش ایران هویت دارد
کسی مالک مــوزه ورزش نیست

 سیدرضا صالحی امیری در حاشیه مراسم رونمایی از تندیس ٥ ورزشکارالمپیکی و پارالمپیکی که دیروز (یکشنبه) در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد با طرح این سؤال که «چرا کمیته ملی المپیک اقدام به برگزاری چنین مراسمی می‌کند؟ » گفت: «می‌خواهیم به دنیا نشان دهیم که ورزش ایران دارای هویت است و متعلق به امروز و دیروز است.»
او ادامه داد: «می‌خواهیم اینگونه این پیام را منتقل کنیم که اگر امروز هویت دارید به خاطر کلانی‌ها، حیدری‌ها، رضایی‌ها و... است که روزگاری افتخاری آفرینی کردند، ورزش ایران همیشه سرآمد بوده است.»
رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ورزش به غیر از سکو و مدال، غرور آفرین است، به نتایج کشتی در مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: «ورزش یعنی حرکت از سکو به پهلوانی، وزنه‌برداران و کشتی‌گیران ما امروز پهلوانان ورزش هستند نه صرفاً قهرمان.»
صالحی امیری همچنین با تقدیر از نتایج پارالمپین‌ها و تلاش‌های خسروی وفا برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های آنها بر توجه به تاریخ شفاهی در ورزش تأکید کرد و این خبر را داد که بانک اطلاعاتی ورزش ایران از روز یکشنبه به صورت رسمی راه اندازی شده و با محتوای عکس، فیلم و ...  در اختیار همگان خواهد بود. ئیس کمیته ملی المپیک تأکید کرد که این موزه ثبت ملی و جهانی شده است و کسی مالک آن نیست چون متعلق به ورزش کشور است.
صالحی امیری در پایان گفت: «اگر سکو و مدال جسم ورزش است، اخلاق و ادب روح آن است که نیازمند توجه جدی است، اخلاق و مرام پیشکسوتان زبانزد است و ورزشکاران جوان باید آن را الگو قرار دهند.»
 
 

Page Generated in 0.0057 sec