printlogo


کد خبر: 235979تاریخ: 1400/7/20 00:00
رونمایی از سردیس مدال‌آوران
نوبت به سیدنی و آتن رسید

ایران ورزشی - مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک و پارالمپیک با حضور رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک؛ حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان؛ مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش و تعداد زیادی از اهالی ورزش برگزار شد. در این مراسم از سردیس حسین توکلی قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی وزنه‌برداری، علیرضا رضایی دارنده مدال نقره المپیک آتن، علیرضا حیدری دارنده مدال برنز المپیک آتن و مسعود مصطفی جوکار نایب قهرمان المپیک آتن در بخش المپیک و زهرا جوانمرد در بخش پارالمپیک رونمایی شد که از بین این قهرمانان، حیدری و مسعود مصطفی جوکار در مراسم حضور نداشتند. حیدری اعلام کرده بود به دلیل مشکل شخصی نمی‌تواند در مراسم شرکت کند و جوکار هم به دلیل مصدومیتی که حین بازی والیبال برایش پیش آمده، نتوانست در مراسم حاضر شود و برادرش میثم و پسرش در مراسم شرکت کردند. نکته جالب در این مراسم حضور فرزندان این قهرمانان بود. پسر علیرضا رضایی، پسر مسعود مصطفی جوکار و دختر جوانمرد در این مراسم شرکت کرده بودند که صالحی امیری از آنها تقدیر کرد. همچنین در این مراسم برخی رؤسای فدراسیون‌ها از جمله مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز، مازیار ناظمی رئیس فدراسیون اتومبیلرانی، داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس؛ علی داودی نایب قهرمان المپیک توکیو؛ بهداد سلیمی، حسین کلانی پیشکسوت فوتبال و کامرانی‌فر دبیر فدراسیون فوتبال حضور داشتند.
پیروز حناچی شهردار پیشین تهران که در مراسم مختلف کمیته حضور داشته، با اینکه دیگر سمتی در شهرداری تهران ندارد، در این مراسم حاضر شد.
در جریان این مراسم وزیر ورزش و جوانان گفت: «هیچ تحلیلی بهتر از این نیست که کمیته ملی المپیک کشور را مانند یک معدن ببینیم و باید با ورز دادن اندیشه‌ها به ابعاد کمیته واقف شویم. حمیت و وحدت ملی و همدلی در شبکه مدیریت ورزش کشور پیام خوبی برای بیرون از کشور دارد. بیرون از کشور این موفقیت‌ها را دوست ندارند و دوست دارند مانع ایجاد کنند. ما باید نشان دهیم ضد گلوله، انقلابی و پر شور هستیم.»
حمید سجادی ادامه داد: «با همدلی بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش امیدوارم تعاملات را بیشتر کرده و با IOC ارتباط بگیریم و همینطور که گفتم به بیرون هم پیام بفرستیم. از برد کشتی لذت بردیم و غرور ملی را احساس کردیم، منتظریم فوتبال هم صعود کند. به رخ کشیدن خوبی‌ها بسیار مهم است؛ یکی از ابعاد کار فرهنگی در ورزش به رخ کشیدن اصالت‌ها است. برای مثال فوتبال، وزنه‌برداری، باستانی و ... یک فرهنگ دارند. خوب است که این فرهنگ را نشان دهیم.» در ادامه صالحی امیری از فرزندان قهرمانانی که در مراسم حاضر بودند، تقدیر کرد و سپس از سردیس قهرمانان در حضور خودشان رونمایی و هدایایی به قهرمانان اهدا شد.

Page Generated in 0.0052 sec