printlogo


کد خبر: 235974تاریخ: 1400/7/20 00:00
ایران - کره‌جنوبی، بازی اعتبار

بازی ایران - کره‌جنوبی یادآور سالیان سخت کره‌ای‌ها مقابل تیم ملی ایران است. آنها در دوران مربیگری کارلوس کی‌روش بازی‌های بزرگی را به ایران باخته‌اند اما وقتی از کابوس تیم کی‌روش رها شده‌اند که تیم ملی ایران پی‌درپی تیم برنده میدان‌ها است و نقشه‌ای جز پیروزی مقابل کره جنوبی در آزادی ندارد.
کره‌ای‌ها خوب می‌دانند که بازی بدون تماشاگر در آزادی چه مزیت بزرگی برای آنهاست اما ورزشگاه بی‌تماشاگر آزادی هم برای آنها هولناک است و چه بسا یادآور خاطراتی نه چندان خوشایند.
دراگان اسکوچیچ مرد موفق تیم ملی ایران نمی‌خواهد رکورد شکست‌ناپذیری تیمش شکسته شود و برای پیروزی مقابل کره جنوبی نقشه‌ها کشیده است. پیروزی تیم اسکوچیچ مقابل کره‌جنوبی می‌تواند بزرگترین گام او به سوی جام جهانی باشد و البته یک قدرت‌نمایی جذاب در فوتبال آسیا.
دراگان اسکوچیچ پیش از بازی با کره‌جنوبی چنین گفته است: «با ۱۰ پیروزی چه کاری باید انجام بدهم تا راضی شوید؟ نمی‌دانم انتظار هواداران از تیم ملی چیست. ما مقابل امارات بازی خوبی در آن آب و هوا نشان دادیم و برنده شدیم. من فقط می‌توانم با پیروزی جواب صحبت‌ها را بدهم.»
سؤالات او بی‌جا نیست اما بعد از بازی با کره‌جنوبی شاید او طرفداران بیشتری داشته باشد، یا بیش از گذشته مورد نقد قرار بگیرد. هر چه هست، مربیگری در تیم ملی همیشه دشواری‌های نوع خودش را دارد و این انتخاب دراگان اسکوچیچ است که در چنین جایگاهی همواره مورد قضاوت قرار بگیرد.
درباره عملکرد او در تیم ملی نگاه‌ها متفاوت است اما کمتر کسی منکر نقش اوست که در ده بازی پی‌در‌پی پیروز شده و تیمش را شکست‌ناپذیر جلوه داده است. پیروزی مقابل کره جنوبی می‌تواند نقطه اوج کار او باشد و پر پرواز به او بدهد و محبوبیتش را بیشتر کند، محبوبیتی که به مربی انگیزه و اعتبار بیشتر می‌دهد و حتی در تیمش می‌تواند با شخصیتی بهتر مربیگری کند.
بازی ایران - کره جنوبی یاد کارلوس کی‌روش و نتایج خوبش مقابل کره جنوبی را زنده می‌کند و از این گریزی نیست. اسکوچیچ نیز بعدها با پیروزی‌های پی‌در‌پی شناخته خواهد شد و یادش همیشه در ذهن هواداران فوتبال باقی خواهد ماند و این طبیعت حرفه اوست، حرفه‌ای که گاهی با پیروزی هم مورد انتقاد قرار می‌گیرید و بعدها به نیکی یا بدی از شما یاد خواهد شد.
بازی ایران - کره‌جنوبی همانقدر که برای کره جنوبی حساس است، برای دراگان اسکوچیچ و تیمش نیز سرنوشت‌ساز است و پیروزی هم به صدرنشینی ایران در گروهش اعتبار بیشتری می‌دهد و هم اسکوچیچ را صاحب ارج و اعتبار بیشتر خواهد کرد.
 

Page Generated in 0.0050 sec