printlogo


کد خبر: 235970تاریخ: 1400/7/20 00:00
دایی و نکونام رکوردداران جدال با کره‌جنوبی

تیم ملی در دیداری حساس از مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022 با کره‌جنوبی دیدار خواهد داشت. تیم ملی برای چهارمین دوره پیاپی در مقدماتی جام‌جهانی با کره‌جنوبی روبه‌رو می‌شود. ایران علاوه بر این در جام ملت‌های آسیا و دیدارهای دوستانه با کره جنوبی بازی کرده است و در مجموع در دو دهه اخیر 15 بار به مصاف این تیم رفته و از این نظر در کنار قطر بیشترین بازی را برابر کره‌جنوبی داشته و با توجه به بازی آتی دو تیم، کره‌جنوبی به تنهایی پرتکرارترین حریف تیم ملی در 20 سال اخیر خواهد شد.
 
نکونام رکورددار رکورددارها
جواد نکونام که رکورددار بیشترین تعداد بازی ملی است، با 12 بازی در بیش از یک سوم مصاف‌های تاریخ ایران و کره حضور داشته و رکورددار تقابل با کره است. نکونام با این 12 مسابقه مقابل کره، رکورددار بیشترین تعداد بازی یک بازیکن برابر یک تیم در تاریخ تیم ملی ایران است. نکونام 2 بار هم دروازه کره‌جنوبی را باز کرده است.پس از نکونام، آندرانیک تیموریان و جلال حسینی با 11 و 9 بازی قرار دارند. در تیم فعلی، احسان حاجی‌صفی کاپیتان تیم ملی با 7 بازی رکورددار است و بعد از آن علیرضا جهانبخش با 4 مسابقه قرار دارد.
 
به یاد پوکر فراموش نشدنی علی دایی
علی دایی دومین گلزن برتر تاریخ بازی‌های ملی جهان یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های خود را مقابل کره‌جنوبی در جام ‌ملت‌های آسیا در سال 1996 به نمایش گذاشت. در این بازی خاطره‌انگیز که با برتری 6 بر 2 ایران به پایان رسید، علی دایی به تنهایی 4 گل به ثمر رساند. این بیشترین تعداد گلی است که یک بازیکن در یک بازی رسمی از دهه 50 میلادی مقابل کره‌جنوبی به ثمر رسانده است. علی دایی با این آمار بهترین گلزن ایران مقابل کره‌جنوبی است.
دیگر بازی کلاسیک تاریخ ایران - کره‌جنوبی، در جام ملت‌های آسیا 2004 اتفاق افتاد که تیم ملی در یک دیدار جذاب با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی دست یافت. در آن مسابقه علی کریمی 3 گل به ثمر رساند تا پس از علی دایی در رده دوم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی مقابل کره‌جنوبی قرار گیرد.
در تیم ملی فعلی، تنها سردار آزمون سابقه گلزنی مقابل کره‌جنوبی را دارد. این بازیکن 2 بار دروازه کره را باز کرده است. آزمون که علی‌رغم سن کم در رده پنجم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی قرار گرفته، اولین گلی ملی خود را در دیدار دوستانه مقابل کره در سال 2014 به ثمر رساند.
گل دوم آزمون مقابل کره‌جنوبی در بازی رفت مرحله انتخابی جام‌جهانی 2018 در ورزشگاه آزادی بود. این مسابقه در 20 مهر 1395 برگزار شد و سردار آزمون امیدوار است پس از 5 سال در چنین روزی تاریخ را تکرار کند.
 

Page Generated in 0.0060 sec