printlogo


کد خبر: 235961تاریخ: 1400/7/20 00:00
لیگ یک

سه مسابقه هفته اول برگزار نمی‌شود؟
ساعت و محل برگزاری 9 مسابقه هفته اول  لیگ یک در فصل جدید اعلام شد. این در حالی است که هنوز شرایط سه تیم مبهم و نامشخص است؛ سه تیمی که مشکلات مختلف مالکیتی، مالی و حقوقی دارند. این تیم‌ها اگر نتوانند در هفته اول در میدان حاضر شوند قطعاً با نتیجه 3 بر صفر بازنده خواهند شد اما مشکل فقط باخت این سه تیم نیست زیرا طبق قانون اگر این تیم‌ها نتوانند در هفته‌های بعد هم بیایند ممکن است به لیگ‌های پایین‌تر سقوط داده شوند و تعداد تیم‌های لیگ دسته اول فوتبال به‌طور ناخواسته کاهش پیدا کند و جدول لیگ یک ناقص شود! اتفاقی که چند سال پیش هم در لیگ یک رخ داد.پرمشکل‌ترین تیم بادران تهران است؛ تیمی که گفته می‌شود امتیازش به شمس‌آذر قزوین فروخته شده و باید در استان قزوین رقابت‌هایش برگزار شود اما در کمال تعجب سازمان لیگ در اعلام برنامه هفته اول نام بادران تهران را اعلام کرد و اثری از نام تیم شمس‌آذر قزوین دیده نمی‌شود! حتی در برنامه اعلام‌شده هفته اول آمده که بادران با مس کرمان در هفته اول روز یکشنبه در ورزشگاه کارگران تهران بازی خواهند کرد. آن هم در حالی که شمس‌آذر قزوین مدعی خرید امتیاز این تیم است.تیم دوم شهر تبریز هم شرایطش نامناسب است؛ تیمی که اکثر بازیکنانش بعد از سقوط به لیگ یک از این تیم جدا شده‌اند و از سویی دیگر پنجره نقل‌و‌انتقالاتی این باشگاه هم از سوی فیفا و هم از سوی فدراسیون فوتبال بسته شده است. اگر مشکل پنجره بسته و جذب بازیکن این تیم حل نشود شاید ماشین‌سازی هم در هفته اول رقابت‌ها در میدان حضور نداشته باشد، در حالی که طبق برنامه اعلام‌شده، ماشین‌سازی باید یکشنبه آینده در تبریز میزبان تیم شهرداری همدان باشد. استقلال ملاثانی هم سومین باشگاه پرمشکل لیگ یک فصل آینده است؛ تیمی که از نظر حقوقی چالش‌های زیادی دارد و حتی در مقطعی گفته شد دو تیم در خوزستان در حال فعالیت هستند.شاید در هفته اول لیگ این سه مسابقه اصلاً برگزار نشود اما تیم‌های دیگر حاضر در لیگ یک هم بدون مشکل نیستند. شاهین شهرداری بوشهر تازه به‌دنبال انتخاب سرمربی است و گفته شد مهدی رجب‌زاده هدایتش را بر عهده گرفته است. استقلال خوزستان، قشقایی شیراز و حتی رایکا هم شرایط خیلی مناسبی ندارند اما وضعیت‌ آنها مطلوب نیست، نه اینکه مثل سه تیم در وضعیت قرمز و مبهم قرار داشته باشند.
 
 
روند کند بازسازی ورزشگاه شهید وطنی
پس از گذشت ۷۹ روز از آخرین میزبانی نساجی در ورزشگاه شهید وطنی و شروع پروژه تعویض چمن این ورزشگاه، فرآیند تعویض چمن مصنوعی به چمن طبیعی به کندی طی می‌شود و هنوز در مراحل ابتدایی خود باقی مانده است. از طرفی قرار بر این بود که شاگردان الهامی بازی‌های ابتدایی خود در لیگ برتر را در ورزشگاه شهدای ساری برگزار کنند اما مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند تا زمانی که ایرادات ورزشگاه شهدای ساری برطرف نشود، این ورزشگاه نمی‌تواند میزبان رقابت‌های لیگ برتر باشد. هشت مورد نقص ورزشگاه شهدای ساری باعث شده برگزاری دیدارهای نساجی در این ورزشگاه در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد و باشگاه نساجی را در فاصله هشت روز مانده تا برگزاری لیگ در بلاتکلیفی قرار داده است. مسئولان باشگاه نساجی مدعی هستند که راه‌اندازی اسکوربورد و تجهیز دیگر نواقص ورزشگاه بر عهده مسئولان استانی است و باشگاه هم برطرف کردن نواقص چمن را بر عهده گرفته و قطعاً تا قبل از بازی هفته اول چمن را به شرایط مطلوبی می‌رساند، اما اگر دیگر نقص‌های ورزشگاه برطرف نشود راه دیگری باقی نمی‌ماند و ممکن است بازی به تعویق بیفتد.
 
 
قربانی: تیمی می‌سازم که همه لذت ببرند
پیروز قربانی پیشکسوت استقلال که فصل گذشته به‌عنوان دستیار ابراهیم صادقی در سایپا حضور داشت، هدایت تیم رایکای بابل را بر عهده گرفت تا پس از فوت نادر دست‌نشان مربی فقید این تیم، به‌نوعی جایگزین او نیز شود. او درباره شرایط تیمش می‌گوید: «با توجه به مشکلاتی که داشتیم تمرینات را دیر شروع کردیم اما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم و اردویی که در تهران برگزار کردیم توانستیم تأخیر تمرینات را جبران کنیم. با توجه به اینکه از پارسال فقط چهار یا پنج بازیکن حفظ شدند و 90 درصد تیم جدید هستند ما باید یک تیم جدید را آماده مسابقات کنیم و تیمی جدید بسازیم، که این فرآیند نیاز به حداقل سه ماه زمان دارد، ولی اطمینان دارم با بازیکنانی که به خدمت گرفتیم و بازیکنانی که در چند روز آینده به خدمت می‌گیریم می‌توانیم یک تیم خوب از نظر فوتبالی تشکیل بدهیم. برای ما شرایط فنی و کیفیت بازیکن فارغ از سنش اهمیت دارد. ما یک جلسه تست‌گیری داشتیم که از آن چهار یا پنج بازیکن زیر ۲۳ سال آینده‌دار جذب باشگاه شدند و حالا هم باید چند بازیکن جدید جذب کنیم تا بار تجربی تیم بالا برود.» او به آینده تیمش بسیار امیدوار است: «همانطور که گفتم دوست دارم در درجه اول تیمی بسازم که فوتبال بازی کند و همه از دیدن بازی‌هایش لذت ببرند ولی طبیعتاً نگاهی به بالای جدول داریم ولی کار بسیار سختی را پیش رو داریم و مطمئن باشید تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تیمی در حد و اندازه نام بابل بسازیم و این امر نیازمند حمایت هواداران پرشورمان است تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. از هواداران خوب خودمان تشکر می‌کنم که در این مدت از ما حمایت کردند و در طول بازی‌ها هم انتظار می‌رود از ما حمایت کنند و امیدوارم شرایط طوری رقم بخورد که هواداران پرشور بابلی بتوانند از روی سکوها ما را حمایت کنند.»
 

Page Generated in 0.0066 sec