printlogo


کد خبر: 235958تاریخ: 1400/7/20 00:00
پرسپولیس، سپاهان و گل‌گهر مدعیان قهرمانی هستند
هخامنش: مقابل پوهانگ و ناگویا در آسیا حذف شدیم

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
وفا هخامنش مدافع فصل گذشته تیم راتچا پوری تایلند که بعد از جدایی از تراکتور به لیگ برتر تایلند پیوسته بود بعد از تجربه بازی در لیگ تایلند و بازی در لیگ قهرمانان آسیا به‌همراه تیم باشگاهی‌اش به ایران برگشته تا در ایران به فوتبالش ادامه دهد. او معتقد است در سال منتهی به جام‌جهانی بازیکن با بازی جلوی چشم مربی می‌تواند شانس بیشتری برای حضور در تیم ملی پیدا کند. در رابطه با شرایط لیگ تایلند و تجربه حضور هخامنش در این لیگ و برنامه‌های جدید هخامنش برای آینده فوتبالش گفت‌و‌گویی با این مدافع داشتیم.
 
از فصلی که در لیگ برتر تایلند سپری کردی صحبت کن؟
 من به تیم راتچا پوری تایلند پیوسته بودم؛ تیمی مطرح در لیگ برتر تایلند و خدا را شکر از هر لحاظ فصل خوبی را سپری کردم و تجربه متفاوت، مؤثر و مفیدی را به تجربه سال‌ها حضورم در تیم‌های مختلف لیگ برتری ایران اضافه کردم که قطعاً در آینده خیلی به من کمک خواهد کرد. لیگ برتر تایلند لیگ خوب، منظم و حرفه‌ای است که موجب شده لیگ این کشور بسیار منظم و با برنامه و به شکل حرفه‌ای با داشتن بازیکنان داخلی و خارجی این کشور برگزار شود. لیگ تایلند به نسبت لیگ ایران در سطح نسبتاً پایین‌تری قرار دارد، اما انصافاً آنها به‌لحاظ امکانات و زیرساخت‌های فوتبالی نسبت به لیگ برتر ما در شرایط خوبی قرار دارند.
در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کردی؟
 بله، به‌همراه تیم باشگاهی‌ام در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردم اما از شانس من و تیمم در گروهی بسیار سخت قرار گرفتیم و هرچه تلاش کردیم نتوانستیم از پس پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی و ناگویای ژاپن برآییم و متأسفانه در گروه‌مان حذف شدیم.
در تایلند به فوتبالت ادامه می‌دهی؟
 من فکر می‌کنم در سال منتهی به جام‌جهانی، بازیکن با بازی در لیگ داخلی بیشتر می‌تواند خودش را در دید سرمربی تیم ملی ایران قرار دهد از همین‌رو من هم دوست دارم در لیگ ایران به فوتبالم ادامه بدهم و به قولی در فضای فوتبال ایران باشم، البته این نکته را فراموش نکنیم که دوست دارم با تیمی خوب قرارداد ببندم که بستر خوبی برای دیده شدن بازیکن در آن وجود داشته باشد. اولویت اصلی‌ام بازی در ایران است. در این راستا امیدوارم با یک تیم خوب داخلی قرارداد ببندم تا بیشتر در معرض دید سرمربی تیم ملی باشم و به خارج از کشور حداقل در سال منتهی به جام‌جهانی نروم، هرچند در این راستا باید دید چه اتفاقاتی در آینده برایم رقم می‌خورد و شرایط پیشنهادها و سایر موارد به چه شکلی خواهد بود.
اما به نظر هدف اولت بازی در خارج از کشور است.
 هدف اصلی‌ام ادامه فوتبالم در خارج از کشور است اما گفتم امسال شرایط به‌جهت حضور در تیم ملی برایم متفاوت است با این وجود دوست ندارم و نمی‌خواهم با هر شرایطی در لیگ ایران بازی کنم و قطعاً شرایط خاص خودم که اتفاقاً همگی‌شان هم مصالح فوتبالی هستتد مدنظر و اولویت اصلی‌ام برای باقی ماندن در فضای فوتبال است تا مجبور نشوم دوباره به یکی از لیگ‌های خارجی بروم.
فصل قبل در لیگ تایلند تیم راتچا پوری چه مقامی کسب کرد؟
 تیم ما فصل قبل در رده هفتم لیگ تایلند قرار گرفت.
بازیکنان خارجی خوبی هم معمولاً در لیگ تایلند بازی می‌کنند.
 بله، چون شرایط خوبی برای زندگی در تایلند وجود دارد. بازیکنان خارجی خیلی خوبی در لیگ تایلند حضور دارند؛ بازیکنانی که به‌دلیل رفاه و شرایط خوب زندگی برای خودشان و خانواده‌های‌شان ترجیح می‌دهند سال‌های آخر فوتبال‌شان را در لیگ این کشور سپری کنند که این موضوع هم یکی از جذابیت‌های لیگ تایلند است.
اما به نظر به‌لحاظ سرعتی لیگ تایلند شرایط خوبی دارد، با این وجود لیگ این کشور از لحاظ چند فاکتور پایین‌تر از لیگ ایران است.
 بله، لیگ تایلند به‌لحاظ سرعت بازیکنانش در شرایط خوبی قرار دارد اما به‌لحاظ قدرت بدنی و شرایط تاکتیکی لیگ ایران در مرتبه بالاتری قرار دارد.
هم‌تیمی‌های خارجی‌ات از چه ملیت‌هایی بودند؟
 هم‌تیمی‌های من سه بازیکن خارجی دیگر بودند که دو تن از آنها فرانسوی بودند که سابقه بازی در کشورشان و لیگ بلژیک را داشتند و دیگر بازیکن خارجی‌مان هم سوئیسی بود که به‌همراه من، تیم باشگاهی‌ام چهار بازیکن خارجی داشت.
تیم باشگاهی‌ات که برای بانکوک نبود؟
 نه، ما دو ساعت با بانکوک فاصله داشتیم. فصل قبل تیمی از بانکوک قهرمان لیگ تایلند شد اما با این وجود تیمی که در آن بازی می‌کردم تیمی مانند فولاد یا تراکتور در کشور خودمان بود که در واقع فوتبال قابل قبولی ارائه می‌داد و با وجود آنکه قدمت خیلی زیادی نداشت اما از امکانات خوبی بهره می‌برد و علاقه‌مندان خوبی در این کشور برای خود پیدا کرده بود.
مدعیان قهرمانی لیگ بیست‌و‌‌یکم ایران را چه تیم‌هایی می‌دانی؟
 من فکر می‌کنم تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و گل‌گهر تیم‌هایی هستند که در نقل‌و‌انتقالات بیشترین فعالیت را داشتند و باید روی آنها حساب بیشتری باز کرد هرچند در بعد قهرمانی من شانس بیشتری برای قهرمانی پرسپولیس و سپاهان قائل هستم.
عملکرد تیم ملی را چگونه ارزیابی کردی؟
 اسکوچیچ و کادر فنی تیم ملی واقعاً عالی کار کردند و نظرات را با درخشش خودشان و هدایت عالی‌شان به سوی خود جلب کردند. تیم ملی ما با هدایت عالی اسکوچیچ در دور ابتدایی با وجود آنکه در همه بازی‌هایش به برد نیاز داشت در همه دیدارهایش به پیروزی رسید. تیم ملی همچنین در گروهش هم بسیار پرقدرت کار کرده به‌نوعی که عراق را با برد 3 بر صفر شکست داده و از سد سایر حریفانش هم با قدرت گذشته است. تیم‌مان آنقدر قوی است که حتماً کره هم با ترس به مصاف تیم ملی ما می‌آید. شانس اصلی صعود هستیم و ان‌شاءالله در بازی با کره هم با قدرتی که تیم ملی‌مان از آن بهره می‌برد این تیم را هم با قدرت شکست داده و راه‌مان را برای صعود هموار می‌سازیم. در پایان خیلی دوست دارم با بازی در لیگ ایران باز هم شانس حضور در تیم ملی را پیدا کنم و بازی‌ام و نمایشم با حضور در تیم ملی به اوج خودش برسد.
 

Page Generated in 0.0062 sec