printlogo


کد خبر: 235001تاریخ: 1400/6/25 00:00
شکست خفــــیف زنیت، روس‌ها را امیدوار کرد
قـــدر پاس‌هــــای سردار را ندانستند
با تعویض همه مهره‌های تهاجمی و حضور 90 دقیقه‌ای سردار، مشخص است چه اعتمادی بین او و سرگئی سماک سرمربی تیم برقرار شده؛ مربی که در پایان مسابقه تأکید کرد سردار گلزن‌ترین مهره تهاجمی زنیت است؛ بازیکنی که شاید اگر خودش در موقعیت زوبا قرار می‌گرفت، چهارمین گلزن ایرانی به چلسی بعد از علی دایی، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی بود

 
دیدار تیم‌های چلسی و زنیت در شب اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برتری یک بر صفر تیم میزبان به پایان رسید. تک‌گل آبی‌های لندن در این مسابقه را لوکاکو در دقیقه 69 وارد دروازه زنیت 
کرد.
 زنیت در همان اوایل بازی می‌توانست دروازه چلسی را باز کند اما کلودینیو قدر پاس سردار با پشت سر را ندانست و با استپ عجیب موقعیتی مطلوب را از دست داد. اگر این گل به ثمر می‌رسید، چلسی سرا پا حمله می‌شد و همین مسأله می‌توانست موقعیت‌های بهتری برای زنیت به وجود بیاورد.
زنیت بعد از دریافت گل در دقیقه 69، تغییراتی را در ترکیب خود ایجاد کرد و در شرایطی که چلسی همچنان در حال ایجاد موقعیت‌های خطرناک بود، تا آستانه رسیدن به گل تساوی هم پیش رفت اما بی‌دقتی زوبا و البته از خودگذشتگی مندی مانع از فروپاشی دروازه چلسی شد. سردار آزمون که در طول بازی با توجه به تاکتیک تیم زنیت فرصت گلزنی به دست نیاورده بود در دقیقه 80 مسابقه می‌رفت در نقش سازنده یک گل مهم ظاهر شود. 
ملی‌پوش ایرانی زنیت روی یک پاس تند و تیز عرضی از سمت راست، زوبا را که چند دقیقه پیش وارد زمین شده بود، در دهانه دروازه صاحب توپ کرد. ضربه او به توپ اما در شرایطی که مندی هم خود را به سمت آن پرتاب کرده بود از کنار دروازه به بیرون رفت.
دروازه‌بان چلسی در به گل تبدیل نشدن این موقعیت نقش مهمی داشت.
او کاملاً خود را مقابل تکل زوبا که برای ضربه زدن به توپ زده شده بود قرار داد و بشدت مصدوم شد. مصدومیت او به‌حدی بود که کادر پزشکی وارد زمین شدند و دروازه‌بان ذخیره چلسی هم برای گرم کردن از نیمکت بلند شد اما نیازی به این تعویض نبود و گلر آبی‌ها 10 دقیقه پایانی کار را پس از مداوا شدن ادامه داد.
به این ترتیب شانس طلایی سردار و زوبا برای تبدیل شدن به فرشته‌های نجات زنیت در استمفوردبریج از دست رفت. 
این اتفاق در حالی رخ داد که بازیکنان زنیت در دقایق پایانی طی دو صحنه که می‌توانستند سردار را در خط حمله صاحب توپ کنند، ترجیح دادند کار را از جناحین پیش ببرند که این اقدام عجیب باعث ناراحتی مهاجم ایرانی زنیت شد.
سردار پیش از این دروازه تیم‌های بزرگی را در فوتبال اروپا باز کرده و در پنج بازی آینده مرحله گروهی لیگ قهرمانان این شانس را دارد که دوباره به این هدف خود برسد. 
البته او در تیمی بازی می‌کند که نسبت به هم‌گروهی‌های مدعی و سرسختش باید کمی بااحتیاط‌تر به میدان برود، بنابراین فرصت‌هایی که نصیب او و مهاجمان زنیت می‌شود، حداقلی است. با تعویض همه مهره‌های تهاجمی و حضور 90 دقیقه‌ای سردار، مشخص است چه اعتمادی بین او و سرگئی سماک سرمربی تیم برقرار شده؛ مربی که در پایان مسابقه تأکید کرد سردار گلزن‌ترین مهره تهاجمی زنیت است؛ بازیکنی که شاید اگر خودش در موقعیت زوبا قرار می‌گرفت، چهارمین گلزن ایرانی به چلسی بعد از علی دایی، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی بود. 
سماک سرمربی زنیت درباره عملکرد آزمون می‌گوید: «ما روی سرعت سردار آزمون حساب کرده بودیم و فرصت‌های خوبی هم داشتیم. دو پاس عالی داشت و شانس عالی گلزنی ایجاد کرد. اگر می‌خواستیم آزمون را تعویض کنیم بازیکنی نیاز داشتیم که برای این بازی مناسب باشد، ضمن اینکه اگر بخواهیم درباره خط حمله صحبت کنیم فقط دو مهاجم داریم و گزینه‌های زیادی پیش روی ما نیستند. البته هنگام دریافت توپ‌ها به سردار نیاز داشتیم. او می‌تواند از لحظه‌‌ها خوب استفاده کند. آزمون بازیکنی گلزن است که با سرش خوب بازی می‌کند. در چنین شرایطی تعویض آزمون فایده‌ای نداشت. شکست یک بر صفر برابر چلسی نتیجه‌ای منطقی بود. آنها تیم برتر میدان بودند. ما هم موقعیت‌های خوب داشتیم اما هر تیمی گل بزند برنده است.»
سردار آزمون که ترجیح داده است در آخرین فصل قرارداد با زنیت هم در این تیم باقی بماند در لیگ برتر روسیه شروع خوبی داشته و در ترکیب تیم ملی هم جزو یاران کلیدی ایران بوده. می‌توان گفت سردار در شرایط آرمانی و ایده‌آل قرار دارد و همین مسأله می‌تواند در ادامه راه به تیم ملی و زنیت کمک کند.
 
 
 

Page Generated in 0.0060 sec