printlogo


کد خبر: 234998تاریخ: 1400/6/25 00:00
روی خط فوتسال

فکر و ذکر ما موفقیت در جام‌جهانی است
ناظم‌الشریعه: الان به تمدید قرارداد فکر نمی‌کنم
تیم ملی فوتسال ایران در حال حاضر برای انجام مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۱ در کشور لیتوانی حضور دارد. ایران سه‌شنبه شب در نخستین بازی در این رقابت‌ها برابر صربستان با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد. تیم ملی در دوره گذشته این مسابقات در سال ۲۰۱۶ با هدایت سیدمحمد ناظم‌الشریعه به عنوان سوم جهان دست یافت و امیدوار است یک‌بار دیگر با این مربی به جمع چهار تیم برتر راه یابد. چند روز پیش از دیدار ایران با صربستان، فدراسیون فوتبال خبر داد قرارداد ناظم‌الشریعه و دیگر مربیان تیم ملی برای یک سال دیگر تمدید شده است تا خیال کادر فنی ایران را راحت کند. 
ناظم‌الشریعه بعد از پیروزی ایران برابر صربستان در واکنش به تمدید قراردادش گفت: «در حال حاضر به تنها چیزی که فکر نمی‌کنم تمدید قرارداد است. تمام فکر و ذکر ما جام‌جهانی و موفقیت در این جام است تا بتوانیم دل مردم ایران را شاد کنیم.»
همچنین در دیدار مقابل صربستان، حمید احمدی، فرهاد فخیم و احمد اسماعیل‌پور برای ایران گل زدند. اسماعیل‌پور در حالی برای ایران بازی کرد که قوزک پایش روز یکشنبه در تمرینات تیم ملی در لیتوانی آسیب دید و حضورش مقابل صربستان مبهم بود. این بازیکن در نیمه دوم دیدار با صربستان به میدان رفت و حتی موفق شد گل سوم تیم ملی ایران را وارد دروازه حریف کند.
ناظم‌الشریعه در خصوص وضعیت این بازیکن نیز گفت: «احمد چند روز پیش مصدوم شد اما خودش خواست و کار کرد و در عرض ۲۴ ساعت مانده تا بازی شرایطش بهتر شد. خدا را شکر که مقابل صربستان هم گل زد. اسماعیل‌پور هنوز کمی مشکل دارد و برابر صربستان هم با درد بازی کرد. این بازیکنان برای خوشحال کردن مردم ایران بازی می‌کنند.»
 
 
خوشحالم بعد از 17 سال گل زدم
فخیم: مردم انتظار پنج شش گل نداشته باشند
فرهاد فخیم بازیکن باتجربه تیم ملی فوتسال ایران درباره بازگشت به تیم ملی فوتسال پس از چندین سال دوری گفت: «خیلی خوشحال هستم که ناظم‌الشریعه به من اعتماد کرد. امیدوارم در طول مسابقات، حتی با یک تکل یا دفع توپ بتوانم پاسخ این اعتماد را بدهم. من در جام‌جهانی 2004 با تیم ملی ایران شرکت کردم و خدا را شکر پس از 17 سال توانستم در این مسابقات گل بزنم. کار هنوز تمام نشده و امیدوارم روزبه‌روز بهتر شویم.»
او درخصوص پیروزی 3 بر 2 تیم ملی فوتسال ایران مقابل صربستان گفت: «بازی بسیار دشواری مقابل تیمی جنگنده و پرتحرک صربستان داشتیم. صربستان چند روز پیش مقابل برزیل به تساوی رسید و نشان داد فوتسال در این کشور پیشرفت زیادی کرده است. بازی سخت و نفسگیری بود که خدا را شکر با سه امتیاز از زمین خارج شدیم. امیدوارم روزبه‌روز ‌بهتر شویم و یکی از تیم‌های خوب جام‌جهانی باشیم. ما هیچ تیمی را دست‌کم نمی‌گیریم و تمام تلاش خود را می‌کنیم با پیروزی در دیدار جمعه شب مقابل آمریکا صعود کنیم. حس می‌کنم بازی راحتی پیش رو داشته باشیم، اما همه در جام‌جهانی می‌خواهند بهترین عملکرد خود را ارائه کنند و ما آمریکا را دست‌کم نمی‌گیریم.»
فخیم در پاسخ به این پرسش که آیا انتظار قهرمانی از تیم ملی، فشاری روی ملی‌پوشان ایجاد می‌کند یا خیر؟ گفت: «تیم ملی حدود شش سال است که نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته اما مردم فکر نکنند می‌توانیم پنج یا شش گل به هر تیمی بزنیم. تیم‌ها زحمت می‌کشند و بازی‌ها دشوار شده است. شرایط دیدار نخست هم طبیعی بود، چون صربستان تیم دست و پا بسته‌ای نیست. به مردم قول می‌دهم با تمام وجود در بازی‌ها حاضر شویم تا دل آنها را شاد کنیم.»
 
 
یک مصری، داور ایران - آمریکا
دیدارهای دوم مرحله گروهی مسابقات جام‌جهانی فوتسال 2021 لیتوانی آغاز شده و تیم ملی ایران جمعه شب مقابل آمریکا صف‌آرایی می‌کند. با اعلام سایت فیفا، طارق الخطابی از کشور مصر به‌عنوان سرداور این مسابقه انتخاب شده است. همچنین سدریک پلیسیر از کشور فرانسه و نیکولا یلیچ از کرواسی، داور‌های دوم و سوم این مسابقه خواهند بود. محمد حسن از مصر به‌عنوان داور چهارم بازی فعالیت می‌کند و ران آن از چین، داور رزرو مسابقه خواهد بود.
 

 


Page Generated in 0.0050 sec