printlogo


کد خبر: 234981تاریخ: 1400/6/24 00:00
با خصوصی‌سازی، پرسپولیس از قید و بند خارج می‌شود
کارگر: بزرگتر از نوراللهی هم رفتند اما پرسپولیس تغییر نکرد

ناصر قراگزلو
 
عباس کارگر، بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است هیچ‌گاه پرسپولیس از گذشته تا به حال به بازیکن متکی نبوده و باز هم نخواهد بود و با اطمینان از تکرار موفقیت‌های پرسپولیس با اتکا به شخصیت تیمی بالای این تیم و بازیکنان خوبی که در پرسپولیس حضور دارند، سخن می‌گوید. در رابطه با تمام مسائل روز پرسپولیس، گفت‌وگویی با گوش راست و چپ این تیم در دهه‌های 60 و 70 داشتیم.
 
با توجه به چند بازیکنی که از پرسپولیس جدا شدند و بازیکنان جدیدی که به تیم پیوستند، شما شرایط پرسپولیس را به لحاظ قدرت نفراتش چگونه ارزیابی می‌کنید؟
پرسپولیس چه در زمان خودم و چه قبل از آن به بازیکن خاصی متکی نبوده و نیست و رویه جدایی و جذب بازیکن از گذشته در پرسپولیس وجود داشته و امسال هم شاهد جدایی چند بازیکن در سه پست در پرسپولیس بودیم و چند بازیکن جدید جذب شدند که امیدوارم هر چه زودتر با بقیه هماهنگ شوند و بتوانند ارزش‌های خودشان را در قالب کار تیمی به بهترین شکل ممکن نشان دهند.
اما بعضی از پیشکسوتان پرسپولیس معتقدند که جای خالی نوراللهی پر نشده و برای رقابت‌های آتی در پست هافبک میانی، پرسپولیس مشکل خواهد داشت!
احمد بازیکن خیلی خوبی بود و در چهار پنج سالی هم که در پرسپولیس حضور داشت واقعاً خوب بود و در پرسپولیس رشد کرد و دیده شد و در نهایت به امارات رفت. من برای نوراللهی احترام زیادی قائلم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم اما پرسپولیس با جدایی نوراللهی هم اصلاً تضعیف نخواهد شد و بازیکنان دیگر خصوصاً چند بازیکنی که قابلیت بازی در پست هافبک میانی را دارند، قادر هستند در وسط میدان نبض بازی را در دست بگیرند. از سوی دیگر بازیکنانی به مراتب بزرگتر از نوراللهی از پرسپولیس جدا شدند و رفتند اما مشکل خاصی پیش نیامد و چیزی از بزرگی پرسپولیس کم نشد. به همین دلیل قاطعانه می‌گویم که جای خالی احمد هم در پرسپولیس پر می‌شود اما من فقط دغدغه یک پست و منطقه دیگر را دارم که امیدوارم آنجا هم کار برای پرسپولیس با تدبیر و درایت کادر فنی به خوبی درآید.
ششمین قهرمانی متوالی پرسپولیس هم در لیگ آتی کسب خواهد شد یا پنج قهرمانی متوالی پایان کار سرخ‌پوشان در لیگ برتر خواهد بود؟
با توجه به توانایی بازیکنان و کادر فنی و شخصیت خوب و اصلی پرسپولیس که از زمان برانکو به تیم بازگشته و تاکنون هم نمود دارد، من معتقدم پرسپولیس قادر به کسب ششمین قهرمانی متوالی است.
اما تیم‌هایی مانند سپاهان، بازیکنان خوب متعددی را جذب کرده‌اند.
بله درست است که سپاهان و چند تیم دیگر بیشتر از پرسپولیس خرج کرده‌اند اما هیچ‌کدام قدرت تیمی و کار گروهی پرسپولیس را ندارند و آقا یحیی تنها بر اساس نیاز تیم بازیکن جذب کرده است. به همین دلیل معتقدم سپاهان و بقیه تیم‌های مدعی باز هم حریف پرسپولیس نخواهند شد.
در چه پستی پرسپولیس کمبود بازیکن دارد؟
در همه پست‌ها بازیکنان خوبی در پرسپولیس حضور دارند اما در خط حمله شهریار مغانلو قبلاً در پرسپولیس بود که خیلی خوب می‌جنگید و مدافعان تیم‌های دیگر را به زحمت می‌انداخت که از پرسپولیس جدا شد. عبدی و آل کثیر و پاکدل هر سه مهاجمان خیلی خوبی هستند و خصوصیات خوب دیگری هم  دارند اما مانند مغانلو شاید در امر سرزنی و فیزیکال بودن خیلی تبحر ندارند و کلاً فرم بازیشان متفاوت است اما به هر شکل مغانلو از پرسپولیس جدا شده و من امیدوارم با تدابیر خاص کادر فنی به نوعی خط حمله پرسپولیس همانطور پر قدرت بماند. چه بسا که از گذشته تا به حال پرسپولیس هجومی‌ترین تیم ایران بوده و هست و شاید یکی از دلایل پر هوادارترین تیم ایران و آسیا بودن پرسپولیس هم جدا از بیشترین قهرمانی‌هایش به حملات و قدرت خط حمله و گلزنی‌های متعدد مهاجمانش باز می‌گردد.
حرف از ششمین قهرمانی متوالی پرسپولیس زدید، نگران نمی‌شوید که رکورد پنج قهرمانی متوالی‌تان شکسته شود و در نهایت تیم فعلی پرسپولیس را بهتر می‌دانید یا تیم زمان بازیگری خودتان را؟
من اصلاً در این خصوص که ما بهتر بودیم یا تیم فعلی پرسپولیس اظهارنظر نمی‌کنم چون این قیاس را قشنگ نمی‌بینم. معتقدم مردم بهترین کسانی هستند که می‌توانند قضاوت کنند اما جدا از این بحث، پرسپولیس ده قهرمانی متوالی هم کسب کند حتماً افتخاراتش مال مردم و پیشکسوتان و بازیکنان خوب فعلی و چند سال اخیر است که به خوبی درخشیده‌اند.
چرا پرسپولیس در چند سال اخیر در به دست آوردن قهرمانی جام حذفی و سه‌گانه زدن چندان موفق نبوده؟!
من فکر می‌کنم تیم‌های فعلی و مدعیان قوی‌تر از زمان برانکو شده‌اند. ضمن اینکه اعتقاد دارم جام حذفی اهمیت لیگ را ندارد. با این حال باز هم شاهد بودیم که پرسپولیس چند سوپر جام و عنوان دیگر را جدا از قهرمانی لیگ در چند سال اخیر کسب کرده که همگی‌شان مهم و حائز اهمیت هستند و این یعنی اینکه قدرت پرسپولیس تنها به لیگ خلاصه نمی‌شود چه بسا که تیم دو بار به فینال آسیا رسیده و موفقیت‌های بزرگی داشته است.
در رابطه با تغییر مدیریت پرسپولیس که باز هم بد زمانی صورت گرفت چه نظری دارید و به اعتقادتان صدری می‌تواند در پست مدیریت موفق شود؟
سمیعی مدیر خوبی بود و خیلی خوب و بدون حاشیه کارها را پیش می‌برد به همین دلیل این تغییر ممکن است به پرسپولیس لطمه بزند با این وجود امیدوارم آقای صدری بتواند تیم را خوب مدیریت کرده و دغدغه‌های مالی و حاشیه‌های پیرامون تیم و باشگاه را حل کند که قطعاً این موضوع دغدغه اصلی کادر و بازیکنان محسوب می‌شود.
در رابطه با خصوصی شدن باشگاه پرسپولیس چه نظری دارید؟
شاید 20،10 سالی هست که خبر خصوصی‌شدن را می‌شنویم اما هر بار این مسأله فقط در حد شعار و یک حرف باقی می‌ماند اما به نظر این بار جداً پرسپولیس خصوصی‌سازی می‌شود که اگر این مهم انجام شود تیم به صاحبان اصلی‌اش یعنی مردم باز می‌گردد و بخش زیادی از مشکلاتش که مالی هستند به نوعی برطرف خواهد شد.
در واقع با خصوصی‌سازی پرسپولیس مستقل می‌شود و از قید و بندهای دولتی خلاص می‌شود.
نزدیک‌ترین بازیکن به خودتان را در پرسپولیس چه بازیکنی می‌دانید؟ ضمن اینکه پست اصلی‌تان چه پستی بود چون در پست‌های زیادی بازی می‌کردید!
من از محلات شهرری و با تیم بانک ملی شهر ری فوتبالم را شروع کردم و در نهایت به آرزویم یعنی پرسپولیس که آرزوی خیلی‌ها خصوصاً بچه‌های جنوب شهر تهران بود، رسیدم. در خصوص پست هم باید بگویم که پست اصلی‌ام بازی در گوش چپ و راست بود اما جالب است بدانید جز پست دروازه‌بانی در پرسپولیس در تمامی پست‌های دیگر بازی کردم و به نوعی آچار فرانسه تیم بودم اما جالب است بدانید فوتبالم را در شهر ری با بازی در پست دروازه‌بانی شروع کردم.
نگفتید چه بازیکن خیلی سریعی در بین بازیکنان فعلی با شاخصه‌های فنی‌تان وجود دارد مثلاً میلاد محمدی را که در تیم ملی هم بازی می‌کرد به لحاظ فوتبالی شبیه خودتان می‌دانید؟
دوست ندارم از خودم تعریف کنم اما فعلاً بازیکنی را به لحاظ سرعت خیلی زیاد و بازی در تمامی پست‌ها مانند فوتبال زمان خودم نمی‌بینم ضمن اینکه برای همه بازیکنان فعلی هم احترام خیلی زیادی قائلم.

 


Page Generated in 0.0056 sec