printlogo


کد خبر: 234970تاریخ: 1400/6/24 00:00
دست خالی سجادی برای انتخاب معاونان

وزیر ورزش و جوانان در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای معاونت‌های این وزارتخانه است و گفته می‌شود به زودی نفرات جدید معرفی می‌شوند؛ آن هم در شرایطی که ادغام دو معاونت قهرمانی و همگانی خیلی جدی به نظر می‌رسد.
پس از انتخاب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان حرف و حدیث‌ها در خصوص گزینه‌های احتمالی در معاونت‌های مختلف این وزارتخانه آغاز شد اما تا امروز هیچ تغییری در معاونت‌های این وزارتخانه ایجاد نشده و به نظر می‌رسد وزیر ورزش می‌خواهد با طمأنینه این کار را انجام دهد ضمن اینکه به نظر می‌رسد، خیلی هم دستش برای انتخاب باز نیست.
معاونتی که این روزها بیش از سایر معاونت‌ها زیر ذره‌بین قرار دارد و هر روز از گزینه‌های مختلفی برای نشستن بر صندلی آن نام برده می‌شود، معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است؛ بخصوص اینکه قرار است در دولت جدید معاونت فرهنگی و همگانی در راستای کاهش معاونت‌ها که طرح آن از گذشته نیز مطرح بود، با معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ادغام شود. به این ترتیب جدایی عبدالحمید احمدی از وزارت ورزش نیز قطعی است‌ و از طرفی دیگر مهدی علی‌نژاد خیلی شانسی برای ماندن ندارد. نام‌های متعددی مطرح می‌شود اما گویا وزیر ورزش و تیم مشاوران نزدیکش هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند چراکه اعتقاد دارند تعداد افرادی که می‌توانند این مسئولیت را بر عهده بگیرند، بسیار کم است و گزینه‌های زیادی وجود ندارد.
تغییر دیگر به معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش برمی‌گردد. جایی که بعد از حضور مناف هاشمی در مراسم رونمایی از سردیس دو پیشکسوت ورزش کشور، حرف و حدیث‌ها از بازگشت دوباره وی به این معاونت مطرح شد اما شنیده می‌شود معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش فردی به جز هاشمی است و باید منتظر معرفی فردی که گفته می‌شود خارج از ساختار ورزش و احتمالاً از بدنه دولت خواهد بود، باشیم.
در حوزه معاونت زنان نیز به طور قطع تغییر اتفاق می‌افتد اما هنوز مشخص نیست که از بدنه ورزش فردی برای این پست انتخاب می‌شود یا از بیرون. تلاش بر انتخاب مدیر جوان ورزشی است اما با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، برای این بخش هم گزینه زیادی وجود ندارد و همین موضوع کار را برای وزیر جدید ورزش سخت کرده است.
در مورد معاونت پارلمانی نیز با توجه به تلاشی که تقی‌زاده برای سجادی در مجلس شورای اسلامی انجام داد، به نظر می‌رسد فعلاً تغییری صورت نگیرد. البته گفته می‌شود تقی‌زاده بازنشسته شده اما با این حال احتمال دارد حضور او تا پایان سال جاری در این معاونت وزارت ورزش ادامه داشته باشد.
به هر حال بازی‌های آسیایی در پیش است و حمید سجادی چند باری اعلام کرده که می‌خواهد ستاد مربوط به این بازی‌ها هر چه سریع‌تر کارش را آغاز کند و این خواسته، ممکن نمی‌شود مگر اینکه وزیر ورزش هر چه سریع‌تر معاونان خود را تعیین کند؛ بخصوص معاون قهرمانی که ارتباط مستقیم با کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی دارد و فدراسیون‌های مختلف زیر نظر این معاونت فعالیت می‌کنند.
این وضعیت باعث شده که افراد مختلفی نام خود را سر زبان‌ها بیندازند در حالی‌ که برخی نام‌هایی که از نزدیکان حمید سجادی شنیده می‌شود، بسیار با این افراد فاصله دارد.

Page Generated in 0.0051 sec