printlogo


کد خبر: 234964تاریخ: 1400/6/24 00:00
خبر

 انتخابات فدراسیون زورخانه‌ای باطل شد
با حکم شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری، انتخابات ریاست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای باطل شد، رأیی که قابل تجدید نظر است.
مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای ۱۹ خرداد در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در پایان مهرعلی باران چشمه با کسب ۲۲ رأی در مقابل ۱۹ رأی مجتبی جوهری، به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.
پس از پایان انتخابات، مجتبی جوهری رئیس سابق فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و یکی از نامزدهای ریاست این فدراسیون به همراه محمدکاظم کوهی دیگر نامزد انتخابات، با اعلام تخلف و ارائه مدارک مبنی بر چیدمان مجمع با هدف کسب رأی، به دیوان عدالت اداری طرح شکایت کردند و خواستار رسیدگی‌ دیوان به این موضوع شدند.
شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری نیز ۳۰ خرداد با صدور رأی و دستور موقت، نتیجه انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را بی‌اثر اعلام کرد. دیوان عدالت اداری در ابلاغیه‌ای به وزارت ورزش، اعلام کرد، نتیجه انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و حکم صادره مهرعلی باران چشمه برای ریاست این فدراسیون و سایر اقدامات متخذه بر آن، تا تعیین تکلیف نهایی «کان لم یکن» و بلااثر است.
حال با گذشت نزدیک به ۳ ماه از برگزاری انتخابات، شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری با تشریح کامل تخلفات صورت گرفته در برگزاری انتخابات، حکم نهایی خود را مبنی بر ابطال انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای اعلام کرد. این رأی قابل تجدیدنظر است.
 
تأخیر در شروع لیگ برتر بسکتبال
فصل جدید رقابت‌های باشگاهی بسکتبال با تأخیر نسبت به زمان تعیین شده آغاز می‌شود.
طبق آنچه در نشست هماهنگی رقابت‌های باشگاهی لیگ برتر بسکتبال مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ۲۲ مهرماه به عنوان زمان آغاز فصل جدید این مسابقات در نظر گرفته شد.این در حالی است که برگزاری دیدارهای هفته نخست لیگ برتر ۱۴۰۰ در این روز مصادف با شب شهادت امام حسن عسگری(ع) است.به همین دلیل کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال تغییر زمان آغاز مسابقات را در برنامه دارد و ۲۴ مهرماه زمان پیشنهادی برای شروع مسابقات است.
قرار است این فصل مسابقات لیگ برتر بسکتبال با حضور ۱۶ تیم برگزار شود.
شهرداری گرگان مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها است.
 
شروع اردوی آخر فرنگی‌کاران از 30 شهریور
مرحله دوم اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های جهانی نروژ که از روز ۱۲ شهریورماه آغاز شده بود، روز پنجشنبه (25 شهریورماه) به پایان می‌رسد تا ملی‌پوشان بعد از 5 روز استراحت، دوباره به تمرینات برگردند.ملی‌پوشان در این مرحله از اردو تمرینات پرفشار را در دستور کار داشتند و دیروز هم تمرین کشتی در خاک را در دستور کار داشتند. مرحله‌ سوم و پایانی اردوی تیم ملی کشتی‌فرنگی برای حضور در رقابت‌های جهانی نروژ از روز سه‌شنبه (۳۰ شهریورماه) آغاز و تا زمان اعزام به این رقابت‌ها ادامه خواهد داشت. در این مرحله از اردو، فشار تمرینات کم می‌شود تا ملی‌پوشان مهیای حضور در مسابقات جهانی شوند.رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای ۱۵ تا ۱۸ شهریورماه در شهر اسلوو کشور نروژ برگزار می‌شود.
 
بسکتبال ناشنوایان منتظر تصمیم کنفدراسیون آسیا
میزبانی ایران از رقابت‌هایی که خواهان ندارد
سرمربی تیم ملی بسکتبال ناشنوایان با اشاره به وضعیت نامشخص برای شرکت در مسابقات انتخابی بسکتبال المپیک ناشنوایان گفت: «با توجه به اینکه ایران میزبان برگزاری این مسابقات است اما هنوز تکلیف برگزاری رقابت‌ها از سوی کنفدراسیون آسیا مشخص نیست.»محمدرضا آقاکوچکی گفت: «مسابقات المپیک ناشنوایان اردیبهشت سال آینده به میزبانی برزیل برگزار می‌شود که هنوز تکلیف بسکتبال برای شرکت در این مسابقات مشخص نیست.»او ادامه داد: «مسابقات انتخابی بسکتبال برای شرکت در المپیک ناشنوایان امسال قرار بود همزمان با فوتبال در کیش برگزار شود که به دلیل عدم اعلام آمادگی تیم‌های خارجی از سوی کنفدراسیون آسیا چند ماه به تعویق افتاد، در حال حاضر نیز که دوباره میزبانی به ایران داده شده به جز ایران و چین تایپه کشور دیگری آمادگی خود را برای حضور در این مسابقات اعلام نکرده و همچنان منتظر تصمیم کنفدراسیون آسیا هستیم تا ببینیم شرایط برگزاری چگونه خواهد بود.»آقاکوچکی همچنین گفت: «هر چند هنوز وضعیت برگزاری مسابقات بسکتبال انتخابی المپیک ناشنوایان مشخص نیست اما ما سعی کردیم از طریق فضای مجازی تمرینات بازیکنان را از نظر فنی و حفظ آمادگی بدنی پیگیری کنیم تا دچار افت نشوند. در حال حاضر نیز هر زمان کنفدراسیون آسیا تصمیم نهایی خود را برای برگزاری مسابقات بسکتبال اعلام کند، آماده شرکت در مسابقات هستیم.»

Page Generated in 0.0053 sec