printlogo


کد خبر: 234956تاریخ: 1400/6/24 00:00
فوتبال زنان

شهره موسوی در آستانه اعزام تیم ملی فوتبال زنان به تاشکند:
تیم زنان هم مثل مردان پرواز اختصاصی دارد
تیم ملی فوتبال زنان، امروز برای حضور در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا، با پرواز اختصاصی راهی ازبکستان می‌شود. هرچند این تیم مسیر سختی را تا اینجای کار طی کرده است اما برگزاری منظم اردوهای اخیر و 4 بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی بلاروس و ازبکستان شاگردان مریم ایراندوست را تا اندازه‌ای برای حضور در این مسابقات آماده کرده است.
شهره موسوی در آستانه اعزام این تیم به تاشکند و حضور در رقابت‌های پیش رو در مصاحبه‌ای با سایت فدراسیون فوتبال می‌گوید: «تیم ملی زنان ایران ۲۴ شهریورماه برای اولین بار و با همت و مذاکراتی که شخص رئیس فدراسیون فوتبال با یک شرکت هواپیمایی انجام دادند با پرواز اختصاصی عازم تاشکند می‌شود تا در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف تیم‌های بنگلادش و اردن برود.»
موسوی تأکید کرد: «این اتفاق برای اولین در تاریخ کشور ما رخ داده است که تیم ملی فوتبال زنان همگام با تیم ملی مردان پرواز اختصاصی دارد و به صورت مستقیم به مسابقات آسیایی اعزام می‌شود و جا دارد یک بار دیگر از این شرکت هواپیمایی تشکر کنم. ضمن اینکه حامی تیم ملی فوتبال زنان، البسه تیم ملی را به موقع و با تعهد در زمان مقرر به تیم ملی فوتبال تحویل داد که این امر باعث ایجاد آرامش قبل از اعزام است. همچنین تیم ملی فوتبال زنان با لباس متحدالشکل به فرودگاه جهت اعزام عزیمت می‌کنند تا با اقتدار وارد کشور ازبکستان شوند.»
نکته جالب درباره پرواز اختصاصی تیم ملی فوتبال زنان به تاشکند این است که کلیه تیم پرواز و خلبانان این پرواز همه زن هستند.
 
 
کاپیتان خوزستانی تیم‌ ملی:
همه برای صعود هم‌قسم شده‌ایم
 سارا ظهرابی‌نیا، کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان در آستانه اعزام تیم به تاشکند درباره آخرین وضعیت آمادگی تیم اینطور توضیح می‌دهد: «خدا را شکر تمام اردوهایی که تاکنون داشته‌ایم، از نظر بدنی و فنی خیلی خوب پیش رفته‌اند و بازیکنان به آمادگی لازم رسیده‌اند و تقریباً شرایط به صورتی در حال پیش رفتن است که اکنون به دنبال آنالیز رقبا هستیم و تا حدودی نیز رقبا را شناسایی کرده‌ایم. هم اردن و هم بنگلادش تیم‌های خیلی خوب و قوی هستند ولی قطعاً با آمادگی کامل و برای صعود به مرحله بعدی مسابقات به هند می‌رویم و اگر آسیب‌دیدگی و مشکلی پیش نیاید، امیدمان تنها به صعود است. اکنون تمام بازیکنان باانگیزه هستند و البته واقعاً نمی‌توان رقبا را دست‌کم گرفت.»
 ظهرابی‌نیا در ادامه نیز درباره حمایت‌ها از تیم ملی فوتبال زنان عنوان کرد: «قطعاً اینکه از طرف یک مسئول حمایت شویم بسیار خوب است. شاید بگویند مگر یک وعده مسئول چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد که باید بگویم همین که بدانیم مسئولان کنار ما هستند و  از ما حمایت می‌کنند باعث می‌شود بازیکنان با دلگرمی بیشتری وارد مسابقات شوند. تاکنون فدراسیون فوتبال این موضوع را ثابت کرده است و هرگونه امکانات و هر آنچه که فکر می‌کنیم نیاز است، در اختیار تیم گذاشته‌اند.»
ظهرابی‌نیا تأکید دارد که داشتن یک لیگ فوتبال قوی و منسجم از عواملی است که می‌تواند به تیم ملی کمک بسزایی داشته باشد: «امیدوارم همین نگاه خوب به تیم ملی به لیگ برتر هم باشد. واقعاً نحوه برگزاری لیگ بسیار مهم است. اینکه به لیگ اهمیت داده شود و برگزاری آن مثل لیگ برتر مردان باشد، توقع زیادی نیست. متأسفانه در خوزستان با این همه امکانات، پول و این همه بازیکن، تیمی در لیگ برتر وجود ندارد. اگر به تیم‌های لیگ برتری نگاه شود، در هر تیمی حداقل سه فوتبالیست خوزستانی وجود دارد و این از یک طرف خوشحال‌کننده و از طرفی باعث تأسف است که چرا خوزستان خودش تیمی در لیگ برتر ندارد. به هر حال اگر باشگاه‌های بزرگ مثل استقلال، پرسپولیس و فولاد در فوتبال زنان تیمداری کنند، طبیعتاً اسپانسرهای بیشتری به سمت فوتبال زنان می‌آیند و حمایت‌ها نیز بیشتر می‌شود و این می‌تواند یک انگیزه مضاعف برای دختران فوتبالیست باشد.»

 


Page Generated in 0.0048 sec