printlogo


کد خبر: 234954تاریخ: 1400/6/24 00:00
خبر

حمایت AFC از برگزاری جام جهانی فوتبال هر دو سال یک بار
کنفدراسیون فوتبال آسیا با صدور بیانیه‌ای به جمع حامیان برگزاری جام جهانی فوتبال هر دو سال یک بار اضافه شد.
به نقل از تلگراف، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد از برنامه فیفا برای انجام یک مطالعه امکان‌سنجی برای برگزاری جام جهانی هر دو سال به جای هر چهار سال استقبال می‌کند.
در ابتدا فدراسیون فوتبال عربستان به فیفا پیشنهاد داد که جام جهانی فوتبال مردان و زنان به جای هر چهار سال یک بار هر دو سال یک بار برگزار شود که با موافقت کنفدراسیون آمریکای مرکزی و آسیا روبه‌رو شده اما یوفا و آمریکای جنوبی مخالفت خود را اعلام کردند.
در ماه مه کنگره فیفا به انجام یک مطالعه امکان‌سنجی در مورد برگزاری جام جهانی مردان و جام جهانی زنان هر دو سال رأی داد.
منابع آگاه به رویترز گفته‌اند که پیشنهادات برگزاری جام جهانی هر دو سال یک بار با مخالفت یوفا و باشگاه‌های مطرح اروپایی مواجه می‌شود.
 
 
فینال لیگ قهرمانان آسیا در کدام ورزشگاه سعودی؟
نشریه «الاقتصادیه» عربستان خبر داد فینال لیگ قهرمانان آسیا 2021 به یک شرط به میزبانی ورزشگاه مرسول پارک باشگاه النصر برگزار می‌شود.
طبق اعلام این نشریه سعودی اگر مرسول پارک برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شود باید بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شود.  در صورتی که AFC تصمیم به برگزاری بازی فینال با حضور تماشاگران بگیرد در یکی از ورزشگاه‌های دره یا الجوهره که ظرفیت بیش از 40 هزار تماشاگر را دارد، برگزار می‌شود.
طبق اعلام AFC مراحل یک چهارم، نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز در کشور عربستان برگزار می‌شود.
 
 
وزیر ورزش عراق رئیس فدراسیون فوتبال این کشور شد!
«عدنان درجال» به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کشور عراق انتخاب شد. انتخابات فدراسیون فوتبال عراق سرانجام دیروز (سه‌شنبه) برگزار و در نهایت «عدنان درجال» به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد. درجال که وزیر ورزش کشور عراق هم هست، با کسب ۴۸ رأی در رقابت با «شرار حیدر» (۱۶ رأی) به عنوان ریاست رسید.
فدراسیون فوتبال عراق در سال‌های اخیر با تصمیم فیفا با «کمیته عادی‌سازی» اداره می‌شد و با انتخاب عدنان درجال از بلاتکلیفی خارج شد.
ریاست درجال در فدراسیون فوتبال عراق ۴ ساله است و تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. همچنین «علی جبار» و «یونس محمود» به عنوان نایب رئیس اول و دوم درجال انتخاب شدند. تیم ملی فوتبال عراق یکی از حریفان تیم ملی ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر است. ایران در بازی رفت موفق شد با سه گل عراق را شکست بدهد.
 
 
مهاجم لبنان دیدار برابر ایران را از دست داد
مهاجم تیم ملی فوتبال لبنان رباط صلیبی پاره کرد و به همین خاطر دیدار برابر ایران را از دست داد. به نقل از اسپورت، تیم ملی فوتبال لبنان در گروه A  انتخابی جام‌جهانی با تیم های ایران، سوریه‌، کره جنوبی، عراق و امارات همگروه است. حسن شعیتو که یکی از بازیکنان کلیدی لبنان است و در خط حمله بازی می کند، رباط صلیبی پاره کرد. به این ترتیب این بازیکن که در دو دیدار قبلی تیمش به میدان رفت بازی‌های باقی‌مانده دور رفت را از دست داد و برابر ایران هم نمی‌تواند بازی کند.
 
 
اعلام اسامی دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی
اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی از 6 تا 12 مهرماه در مجموعه ورزشی آزادی (هتل المپیک) برگزار می‌شود.
اسامی بازیکنان دعوت شده به این شرح است:
مسلم مسیگر، مصطفی کیانی، محمد معصومی‌زاده، نصراله شهمرادی، احسان درا، محمدجواد خسروی (پارس جنوبی بوشهر)
محمد احمدزاده، حسن عبداللهی، آیدین تشنه‌کام، رضا عباسی (شاهین خزر رودسر)
حمید بهزادپور، مصطفی دهقانی، محمدعلی مختاری، عباس رضایی، مهدی شیرمحمدی، علی میرشکاری، هادی فرهمند، سیدمهدی میرجلیلی، رضا امیری‌زاده (گلساپوش یزد)
سیدپیمان حسینی، امیرحسین اکبری (شهرداری بندرعباس)
محمد مرادی (شهریار ساری)
علی درویش متولی، اسحاق مطهری‌نژاد (شهرداری سمنان)
محمدعلی نظرزاده، سعید پیرامون (فرش حداد اصفهان)
سجاد عباسی، موحد محمدپور (ایفا اردکان)
محمدامین صیادی (پاس گناوه)
این افراد باید صبح روز سه‌شنبه ششم مهرماه خود را به بیک‌وردی، مدیر تیم معرفی کنند.
 
 

Page Generated in 0.0046 sec