printlogo


کد خبر: 234939تاریخ: 1400/6/24 00:00
دو قهرمان جهان، روبه‌روی هم
جاشوا: بوکس به مبارزه من و فیوری نیاز دارد

آنتونی جاشوا ستاره انگلیسی بوکس سنگین‌وزن جهان می‌گوید این رشته ورزشی نیاز دارد که مبارزه او و تایسون فیوری را قبل از بازنشسته شدن این دو نفر ببیند. جاشوا باید برای دفاع از کمربندهای قهرمانی‌اش در سازمان جهانی بوکس، اتحادیه جهانی بوکس و فدراسیون جهانی بوکس با اولکساندر اوسیک روبه‌رو شود. او در پایان ماه جاری در ورزشگاه خانگی تیم فوتبال تاتنهام مقابل اوسیک روی رینگ می‌رود و امیدوار است مبارزه بعدی‌اش با هم‌وطن 33ساله‌اش تایسون فیوری باشد؛ کسی که دوبار قهرمان دسته سنگین‌وزن بوکس جهان شده است.

جاشوای 31ساله که خودش هم مانند فیوری دوبار قهرمان دسته سنگین‌وزن جهان شده است، به پادکست باکسینگ 5 لایو، گفت: «خیلی‌ها می‌پرسند که آیا لازم است من مبارزه با تایسون فیوری را هم در سوابقم داشته باشم؟ پاسخ من این است که بله. من به آن نیاز دارد. شما باید با رقبای سطح بالا مبارزه کنید؛ کسانی که باعث شوند شما بهترین مبارزه‌تان را انجام دهید.»
برای مدتی حرف و حدیث‌هایی درباره یک مبارزه برای مشخص شدن قهرمان بلامنازع دسته سنگین‌وزن بوکس وجود داشته اما در طول تابستان تب آن فروکش کرد. جاشوا اما می‌گوید به دست آوردن یک فرصت برای مبارزه با فیوری برای او بسیار مهم است.
او گفت: «بوکس به مبارزه میان من و او نیاز دارد. برگزاری اردوهای تمرینی خیلی سخت است. در رشته بوکس بهتر شدن و پیشرفت واقعاً‌ دشوار است. مبارزه کردن با تایسون فیوری هم یک چالش بزرگ است. من اما می‌خواهم تا جایی که می‌توانم خودم را تحت فشار قرار دهم تا از چیزی که هستم بهتر شوم اما این چیزی است که همه ما به آن نیاز داریم. من هم به آن نیاز دارم. پس دست بجنبانید رفقا. کاری کنید تا ببینیم من چقدر خوب هستم.»
جاشوا از سال 2019 تا کنون 4 کمربند قهرمانی اتحادیه، فدراسیون، سازمان جهانی و سازمان بین‌المللی بوکس را در اختیار داشته است. تنها کمربندهایی که او در حال حاضر ندارد مربوط به شورای جهانی بوکس و مجله رینگ است که در اختیار تایسون فیوری است. جاشوا در صورت مبارزه با فیوری و شکست دادن او، این دو کمربند را هم از آن خودش می‌کند اما اگر به او ببازد 4 کمربند خودش را هم به او واگذار خواهد کرد.
او ادامه داد: «دوست دارم ببینم سقف توانایی‌ها و پیشرفتم کجاست. مبارزه با تایسون فیوری از نظر روانی هم یک چالش خوب است نه به‌خاطر او بلکه به‌خاطر خودم و اینکه می‌خواهم ببینم در چه سطحی می‌توانم مبارزه کنم. صبح‌ها وقتی از خواب بیدار می‌شوم احساس خستگی و کوفتگی می‌کنم اما هنوز هم بیرون می‌روم تا ببینم چه کارهایی از دستم ساخته است. این مبارزه می‌تواند یک پاداش فوق‌العاده باشد و فقط یکی مانند فیوری می‌تواند آن را به من بدهد.»
فیوری ماه آینده در سه‌گانه مبارزاتش با دئونتای وایلدر روی رینگ می‌رود و شاید هر دو بوکسور سنگین‌وزن به‌عنوان قهرمان بلامنازع دسته خودشان بتوانند سال آینده هم بر سر تصاحب کمربند قهرمانی مبارزه کنند.
و اما اوسیک 34ساله که جاشوا قرار است با او مبارزه کند، بوکسوری که دوبار قهرمانی در دسته سنگین‌وزن (دسته کرورز وزن، 71 تا 91 کیلوگرم) و دو قهرمانی در دسته فوق‌سنگین وزن (بالای 91 کیلوگرم) از جمله یک پیروزی امتیازی مقابل درک چیسورای کهنه‌کار دارد. جاشوا اگرچه برای مبارزه با فیوری لحظه‌شماری می‌کند اما از نزدیک شدن موعد مبارزه‌اش با اوسیک هم هیجان‌زده است. او گفت:«دوباره احساس می‌کنم که فشار مبارزه به سراغم آمده است».
این مبارزه اولین مبارزه‌ بوکس در بریتانیا از زمان شیوع کرونا است و انتظار می‌رود که 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه تاتنهام برای تماشای آن حضور پیدا کنند.
جاشوا حالا این فرصت را دارد که در حضور کلی از هموطنانش یک افتخار دیگر به افتخاراتش اضافه کند هرچند که او می‌گوید خاطره تلخ یک ناکامی هرگز از ذهنش پاک نخواهد شد. او گفت: «وقتی اولین مبارزه‌ام را با امانوئل لئو نگاه می‌کنم، می‌بینم خیلی بد بودم. ای کاش زودتر کارم را شروع کرده بودم تا آماده‌تر می‌بودم. اگر سال 2000 کارم را آغاز می‌کردم، آن وقت سال 2010 در آن مبارزه خیلی بهتر بودم و خیلی زودتر به سطحی می‌رسیدم که الان هستم و باتجربه‌تر و حرفه‌ای‌تر مبارزه می‌کردم.»
 

Page Generated in 0.0051 sec