printlogo


کد خبر: 234937تاریخ: 1400/6/24 00:00
لیورپول - میلان؛ ساعت 23:30
به یاد استانبول و آتن

لیورپول و میلان که در فینال‌های معروف 2005 و 2007 لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند، فصل 22-2021 این رقابت‌ها را با نبردی تماشایی در آنفیلد آغاز می‌کنند. لیورپول به‌دنبال هفتمین قهرمانی‌اش در اروپاست و میلان می‌خواهد هشتمین قهرمانی‌اش را کسب کند.
تیترهای رسانه‌های لیورپول پس از برد مقابل لیدز باید درباره صدمین گل محمد صلاح در لیگ برتر می‌بود، اما مصدومیت هولناک هاروی الیوت بر این برد سایه افکند. صلاح، سادیو مانه و فابینیو در برد 3 بر صفر لیورپول گل زدند، اما الیوت 18ساله که در این فصل بازیکن ثابت یورگن کلوپ شده بود، با خطای پاسکال استرویک دچار دررفتگی مچ پا شد و شش ماه دور از میدان خواهد بود.
کلوپ تأکید داشته لیورپول منتظر بازگشت الیوت می‌ماند. اما آنها باید با نبودن او کنار بیایند. لیورپول می‌خواهد بهتر از فصل گذشته عمل کند که در مرحله یک‌چهارم نهایی به رئال‌مادرید باخت.
لیورپول که در چهار مسابقه خود در لیگ برتر، سه برد و سه کلین‌شیت داشته، می‌خواهد روند شکست‌ناپذیری‌اش در تمامی رقابت‌ها را به 13 بازی برساند. آنها می‌خواهند در گروهی که دو غول ایبری، یعنی پورتو و اتلتیکومادرید هم هستند، از همان ابتدا نتایج خوبی بگیرند.
لیورپول در سه بازی اخیر خانگی خود در لیگ قهرمانان گلی دریافت نکرده است. تنها یک بازی خانگی آنها با کلوپ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان منجر به شکست شده که فصل گذشته و برابر آتالانتا بود.
میلان با اینکه در نهایت نتوانست در فصل 21-2020 مدعی جدی قهرمانی سری آ باشد، این فصل را دوباره قدرتمند شروع کرده و در سه بازی، سه برد کسب کرده است. آنها اخیراً لاتزیو را با نتیجه 2 بر صفر بردند. میلان در این فصل سرانجام به لیگ قهرمانان برگشته است. آنها هشت سال از این رقابت‌ها دور بودند و در این مدت تنها دوبار در لیگ اروپا به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافتند. میلان در شش‌بار آخری که در لیگ قهرمانان حضور داشته هم پنج‌بار در همان مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده است.
میلان آخرین بار در مرحله یک‌هشتم نهایی فصل 14-2013 لیگ قهرمانان مقابل اتلتیکومادرید بازی کرد و با نتیجه 4 بر یک شکست خورد. قهرمان لالیگا در این فصل لیگ قهرمانان هم‌گروه آنهاست. میلان در 13 بازی اخیر برابر رقیبان انگلیسی تنها یک برد به دست آورده است.
معجزه استانبول هنوز در خاطره هواداران لیورپول زنده است، اما میلان دو سال بعد در آتن انتقام گرفت و با نتیجه 2 بر یک لیورپول را برد تا فاتح اروپا شود. این جدیدترین دیدار این دو تیم در اروپا بوده است؛ دو تیمی که در مجموع 13 قهرمانی دارند.
لیورپول به‌جز الیوت، نکو ویلیامز و روبرتو فیرمینو را هم در اختیار نخواهد داشت. فیرمینو هنوز از ناحیه همسترینگ دچار مشکل است، به این ترتیب دیوگو ژوتا در خط حمله بازی خواهد کرد.
جوردن هندرسون در این هفته نیمکت‌نشین بود، اما با مصدومیت الیوت، او به ترکیب برمی‌گردد. آلیسون بکر و فابینیو هم با برداشته شدن محرومیت فیفا بر بازیکنان برزیلی، توانستند لیورپول را مقابل 
 
لیدز در الندرود همراهی کنند.
اگر سادیو مانه در این مسابقه گل بزند، بیستمین گلش در لیگ قهرمانان را به ثمر رسانده است و چهارمین بازیکن آفریقایی پس از محمد صلاح، ساموئل اتوئو و دیدیه دروگبا می‌شود که به این آمار
 می‌رسد.
در میلان، اولیویه ژیرو که دچار ویروس کرونا شده بود، بهبود یافته و می‌تواند در این مسابقه به میدان برود. این بازیکن سابق چلسی امیدوار است در خط حمله به‌جای زلاتان ابراهیموویچ یا آنته ربیچ بازی کند.
تیموئه باکایوکو که در بازی با لاتزیو هواداران به او توهین‌های نژادپرستانه کردند، در آن مسابقه به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت و تنها 13 دقیقه دوام آورد. او تحت معاینه است تا مشخص شود چقدر دور از میدان خواهد بود. راده کرونیچ، دیگر هافبک میلان هم مصدوم است.
فیکایو توموری پس از اینکه از چلسی به میلان پیوسته، در خط دفاعی این تیم درخشیده است. او با السیو رومانیولی زوج دفاعی میلان را می‌سازد.
 

Page Generated in 0.0050 sec