printlogo


کد خبر: 234936تاریخ: 1400/6/24 00:00
اینتر - رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان؛ ساعت 23:30
تاریخ تکرار می‌شود؟

رئال‌مادرید فاتح 13 دوره لیگ قهرمانان اروپا به سن‌سیرو می‌رود تا رقابت‌هایش در این فصل اروپا را در خانه اینتر آغاز کند. این دومین فصل پیاپی است که این دو غول اروپایی به‌همراه شاختار دونتسک در یک گروه قرار می‌گیرند. رئال در فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل اینتر پیروز شد. اینتر پس از قهرمانی در فصل 10-2009 با ژوزه مورینیو تنها دوبار از مرحله گروهی‌اش در لیگ قهرمانان صعود کرده و در کل هم تنها پنج‌بار به مرحله گروهی این رقابت‌ها رسیده است.
اینتر در دهه 2010 با مالکان جدید و مربیان پرشماری که داشت دوران سختی را پشت سر گذاشت، اما آنها در فصل‌های اخیر به ثبات و پیشرفت رسیده‌اند و باشگاه امیدوار است به قله‌هایی برسد که بیش از 10 سال پیش در آنها حضور داشت.
اینتر فصل گذشته برای اولین‌بار در 10 سال اخیر فاتح اسکودتو شد. آنها دفاع از عنوان قهرمانی را با پیروزی‌های 4 بر صفر و 3 بر یک مقابل جنوا و هلاس ورونا آغاز کرده‌اند، سپس در دیداری جذاب در خانه سمپدوریا به تساوی 2 بر 2 رسیدند. حالا توجه اینتر معطوف بزرگترین رقابت‌ باشگاهی اروپاست و باید به مصاف تیمی برود که احتمالاً قوی‌ترین رقیب آنها در این فصل خواهد بود؛ البته اینتر در شش بازی خانگی اخیر مقابل رئال‌مادرید در سن‌سیرو، چهار پیروزی کسب کرده است. با این حال اینتر در رقابت‌های اروپایی در پنج بازی اخیر مقابل رئال‌مادرید چهاربار شکست خورده است. اینتر اگر مقابل رئال به پیروزی برسد، راه صعودش از مرحله گروهی را هموار کرده است و می‌تواند امیدوار به صعود به‌عنوان تیم اول باشد.  
رئال‌مادرید که به‌دنبال چهاردهمین قهرمانی‌اش در اروپا و اولین قهرمانی‌اش از فصل 18-2017 به این سو است، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. البته رقابت در این سال‌ها بسیار سخت شده است. رئال فصل گذشته با زین‌الدین زیدان صدرنشین گروهش شد و بالاتر از اینتر و شاختار دونتسک قرار گرفت. آنها سپس آتالانتا و لیورپول را بردند، اما مقابل چلسی شکست خوردند. آنها حالا پس از پیروزی 5 بر 2 مقابل سلتا ویگو به ایتالیا می‌روند. این اولین دیدار در سانتیاگو برنابئو در بیش از 18 ماه گذشته بود.
حدود 25هزار طرفداری که به ورزشگاه رفتند، از تماشای بازی لذت بردند. کریم بنزما هت‌تریک کرد، و وینیسیوس جونیور و خرید تابستانی تیم، یعنی ادواردو کاماوینگا هم گل زدند. رئال با 10 امتیاز از 4 مسابقه صدرنشین لالیگاست. آنها مقابل رقبای ایتالیایی خود عملکرد قدرتمندی داشته‌اند و در 13 بازی اخیر برابر ایتالیایی‌ها، 12بار پیروز شده‌اند. دو بازی از این 13 مسابقه در فصل گذشته برابر اینتر بود.
کارلو آنچلوتی، مربی تیم، در فصل 14-2013 رئال را برای دهمین‌بار قهرمان اروپا کرد. او در میان مربیانی که در تاریخ این رقابت‌ها دست‌کم 20 بازی هدایت یک تیم را بر عهده داشته‌اند، با 76درصد پیروزی، بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است. او حالا به ورزشگاه آشنایی برمی‌گردد؛ جایی که مدت‌ها مربی میلان بود.
الساندرو باستونی، مدافع اینتر شاید به بازی چهارشنبه نرسد. او دچار مصدومیت از ناحیه عضله ران است. به این ترتیب احتمالاً دی‌مارکو در کنار استفان ده‌فرای و میلان اشکرینیار، خط دفاعی سه‌نفره تیم را تشکیل می‌دهند. ماتئو دارمیان و ایوان پریشیچ هم در پست بال‌های تدافعی بازی خواهند کرد. اینتزاگی بعید است که نسبت به بازی با سمپدوریا، تغییرات زیادی در ترکیب تیم بدهد، از این رو نیکولو بارلا، مارسلو بروزوویچ و هاکان چالهان‌اوغلو در خط میانی قرار می‌گیرند. ادین ژکو، مهاجم باتجربه تیم هم در خط حمله کنار لائوتارو مارتینس آرژانتینی قرار خواهد گرفت. البته خواکین کوریا، هم‌وطن لائوتارو هم امیدوار است به ترکیب اصلی راه یابد. در رئال هم آنچلوتی شاید هفت بازیکن را در اختیار نداشته باشد. گرت بیل، داوید آلابا، تونی کروس و لوکا یوویچ در بازی مقابل سلتا ویگو هم به میدان نرفتند. بیل (همسترینگ)، آلابا (خستگی عضلانی)، کروس (کشاله ران) و یوویچ (التهاب معده و روده) پیش از مسابقه معاینه خواهند شد، هرچند بعید است در ایتالیا بازی کنند.
فرلان مندی، مدافع چپ و دنی سبایوس، هافبک میانی تیم در این فصل هنوز به میدان نرفته‌اند و دچار مصدومیت از ناحیه پا و مچ هستند. مارسلو هم با وجود اینکه برابر سلتا دقایقی بازی کرد، مصدوم شده و به ایتالیا سفر نکرده است. به این ترتیب، میگل گوتیرس 20ساله همچنان در دفاع چپ تیم بازی خواهد کرد.
بنزما که تنها یک گل با آمار گلزنی رائول، اسطوره باشگاه فاصله دارد و با این گل چهارمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان می‌شود، در خط حمله حضور می‌یابد و احتمالاً ادن آزار و وینیسیوس دو طرف او بازی خواهند کرد.
 
‌ترکیب احتمالی
اینتر: هاندانوویچ؛ اشکرینیار، ده‌فرای، دی‌مارکو؛ دارمیان، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، پریشیچ؛ مارتینس، ژکو
رئال: کورتوا؛ کارواخال، میلیتائو، ناچو، میگل؛ والورده، کاسمیرو، مودریچ؛ آزار، بنزما، وینیسیوس
 
منبع: اسپورتس‌مول
 

Page Generated in 0.0068 sec