printlogo


کد خبر: 234934تاریخ: 1400/6/24 00:00
اتلتیکومادرید – پورتو؛ ساعت 23:30
طارمی برنامه‌های سیمئونه را خراب می‌کند؟

تلاش اتلتیکومادرید برای فتح لیگ قهرمانان از امشب در خانه و برابر پورتو آغاز می‌شود. تیم دیگو سیمئونه با برد 2 بر یک برابر اسپانیول در لالیگا برای این مسابقه آماده شده اما پورتو در برابر مدافع عنوان قهرمانی پرتغال، اسپورتینگ لیسبون یک بر یک مساوی کرده است.
قهرمانی لیگ اسپانیا بعد از هفت سال دوباره برای اتلتیکو به دست آمد و حالا می‌خواهند موفقیت داخلی را به قاره‌ای گسترش دهند. اتلتیکو قبل از تعطیلات بازی‌های ملی هفت امتیاز از سه بازی گرفته بود و در حالی که بازی با تیم دوم کاتالونیا تا نهمین دقیقه وقت‌های تلف‌شده یک بر یک مساوی بود، با گل توماس لمار برد سخت مادریدی‌ها رقم خورد.
اتلتیکو شاید تا اینجای لالیگا چندان مقتدر نبوده اما همراه با والنسیا و رئال‌مادرید در صدر جدول قرار گرفته و با روحیه تلاش برای نخستین قهرمانی اروپایی را آغاز کرده است. این نهمین فصل پیاپی است که اتلتیکو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بازی می‌کند اما در سه‌تا از چهار فصل گذشته نتوانسته از یک‌هشتم نهایی عبور کند و دوره قبل در این مرحله به‌وسیله چلسی که در نهایت قهرمان شد، به خانه رفت.
در عین حال باخت یک بر صفر خانگی در بازی رفت مقابل چلسی تنها شکست اتلتیکو در 14 بازی آخرش در لیگ قهرمانان در خانه بود و این تیم در هفت‌تا از 11 بازی آخر با رقبای پرتغالی به پیروزی رسیده.
سلطه پورتو بر فوتبال پرتغال در فصل 2021-2020 به‌وسیله اسپورتینگ لیسبون به پایان رسید و تیم سرجیو کونسیسائو نتوانست همین ابتدای فصل انتقام بگیرد. برنده این تساوی هم بنفیکا بود که با بردن هر پنج بازی‌اش در صدر تکیه زده و از دو مدعی دیگر لیگ چهار امتیاز جلو افتاده است.
شاید تمام امید پورتو به رقابت‌های داخلی بسته شده چون باید این نماینده پرتغال را کم‌شانس‌ترین تیم برای صعود از گروه B بدانیم که در آن اتلتیکو، میلان و لیورپول حضور دارند. این تیم البته بعد از باخت به چلسی در بازی رفت یک‌چهارم نهایی فصل قبل 15 بازی در رقابت‌های مختلف شکست نخورده و می‌تواند دلخوش باشد که از پنج بازی خارج از خانه آخرش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به پیروزی رسیده.
اتلتیکو در مرحله گروهی فصل 2014-2013 که در فینالش به رئال‌مادرید باخت، 2 بر صفر و 2 بر یک پورتو را برد. پورتو هم در سال 2009 با گلزنی رادامل فالکائو به برد درخشان 3 بر صفر برابر اتلتیکو در ویسنته کالدرون رسید.
 
اخبار تیمی
اتلتیکو هیچ نگرانی بابت مصدومیت ندارد اما استفان ساویچ به‌خاطر کارت قرمز مقابل چلسی و توهین به یکی از داوران محروم است. خوسه خیمنس که مقابل اسپانیول روی نیمکت نشست، آماده بازی به‌جای ساویچ است و فلیپه و ماریو هرموسو هم جای‌شان را مقابل یان اوبلاک پس می‌گیرند. لمار هم به‌خاطر گلش شاید در ترکیب اصلی به‌جای آنخل کوره آ که در لیگ 45 دقیقه بیشتر دوام نیاورد، قرار بگیرد.
مارچسین، دروازه‌بان پورتو بعد از جراحی زانو بازی نمی‌کند و دیگو کاستای 21ساله به‌جای او انجام وظیفه می‌کند. کونسیسائو در نیمه اول بازی با اسپورتینگ برونو کاستا و ایوان مارکانو را بیرون کشید اما توضیح داد این تصمیم تاکتیکی به‌علت اخطار گرفتن این دو بازیکن بوده. البته جای کاستا شاید توسط سرجیو الیویرا تهدید شود. زایدو سانوسی هم بازی نکرد بعد از آنکه گفتند می‌خواسته روز آخر نقل‌و‌انتقالات به بشیکتاش برود اما پورتو اجازه نداده.
 
‌ترکیب احتمالی
اتلتیکومادرید: اوبلاک؛ خیمنس، فلیپه، هرموسو؛ تریپیر، کوکه، یورنته، لمار، کاراسکو؛ سوارس، گریزمان
پورتو: کاستا؛ ماریو، امبمبا، پپه، مارکانو؛ اوتاویو، اوریبه، الیویرا، دیاز؛ کورونا، طارمی
 

 


Page Generated in 0.0044 sec