printlogo


کد خبر: 234925تاریخ: 1400/6/23 00:00
پرسپولیس یک نیمه احتیاط می‌کند؟
ترابی و امیری در مقابل منوچهر جلیلوف

 
ایران ورزشی - پرسپولیس در شرایطی مقابل استقلال تاجیکستان قرار می‌گیرد که به نظر آنالیز درستی از حریفش ندارد. پیش‌تر نوشته بودیم که اطلاعات کادر فنی پرسپولیس از حریفش مربوط به چهار ماه قبل است چون تاجیک‌ها تمام درهای ورودی اطلاعاتی به تیم‌شان را طی هفته‌های اخیر بسته بودند و حتی حضور یک هفته‌ای آنالیزور سرخ‌ها در دوشنبه هم عایدی چندانی نداشت. دیروز یحیی صراحتاً به این مسأله اشاره کرد و گفت هر آنچه از تیم حریف می‌داند مربوط به مرحله گروهی است.
البته ممکن است یحیی و همکارانش پنهانکاری می‌کنند و اینطور هم نیست که چیزی درباره استقلال تاجیکستان و تغییراتش در هفته‌های اخیر و جابه‌جایی‌هایش در خط دفاع و میانه زمین ندانند. دیروز سیدجلال در نشست مطبوعاتی به این نکته اشاره کرد که کادر فنی فیلم‌های زیادی از استقلال به بازیکنان نشان داده و این یعنی که آنالیز کاملی روی حریف صورت گرفته و حتی اگر مربوط به بازی‌های مرحله گروهی باشد شرایط خیلی هم تغییر نکرده است.
اما آنچه درباره این مسابقه و در جبهه پرسپولیس با ابهام مواجه هستیم، روش تاکتیکی و ترکیب سرخ‌هاست. استقلال به احتمال زیاد باز هم با سیستم 2-5-3 بازی می‌کند اما این باعث نمی‌شود که یحیی از 2-2-4 خطی مورد علاقه‌اش کوتاه بیاید. با این حال حتماً شرح وظایف بازیکنان بخصوص بازیکنان کناری تغییر خواهد کرد.
مهم‌ترین ابهام ترکیب پرسپولیس هم در جناح چپ خط دفاعی و میانی و البته زوج سرلک در مرکز زمین است. بعید نیست یحیی برای مواجهه با جناح راست قدرتمند حریف، جایی که منوچهر جلیلوف بازی می‌کند، امیری و ترابی را در آن جناح روی دست هم بازی دهد تا هم حریف را ببندد هم به استقلال ضربه بزند. در این شرایط احتمال دارد پهلوان روی دست سرلک در مرکز زمین بازی کند و عالیشاه در پست هافبک راست به میدان برود.
در عین حال به احتمال فراوان با توجه به شرایط زمین و سرعت بالای توپ در چمن مصنوعی و البته آشنایی حریف با این زمین احتمالاً پرسپولیس در نیمه اول محتاطانه بازی خواهد کرد و بعد از تطبیق‌پذیری با شرایط زمین دنبال ضربه زدن به حریفش خواهد بود.
 

Page Generated in 0.0065 sec