printlogo


کد خبر: 234921تاریخ: 1400/6/23 00:00
3 فاکتور لازم برای ثبت قرارداد بازیکنان

 با توجه به شروع لیگ یک فوتبال از 19 مهرماه، فریبرز محمودزاده، مسئول مسابقات لیگ یک فوتبال، به الزاماتی که باشگاه‌ها باید برای شرکت در مسابقات و حین ثبت قرارداد بازیکنان توجه داشته باشند، اشاره کرده است.
او در همین رابطه می‌گوید: «باشگاه‌ها باید برای شرکت در مسابقات به چند نکته بسیار مهم توجه و دقت داشته باشند. برای ثبت قرارداد بازیکنان در سازمان لیگ چند فاکتور الزام‌آور وجود دارد؛ اولین فاکتور این است که باشگاه‌ها باید از کمیته‌های تعیین وضعیت و عضوگیری فدراسیون فوتبال به صورت مجزا مجوزهای کتبی خود را با تأییدیه دبیر کل محترم دریافت کنند و در غیر این صورت قرارداد بازیکنان باشگاه لیگ یکی ثبت نخواهد شد.» او همچنین تأکید می‌کند: «تأییدیه مهم دیگر مورد نیاز از مرکز پزشکی سازمان لیگ یعنی ایفمارک است که باشگاه‌ها باید تست‌های پزشکی بازیکنان و کادر فنی خود را در این مرکز انجام بدهند. این تست‌های پزشکی سالیانه، از دو فصل قبل در لیگ یک با دستور جناب آقای بهاروند ریاست محترم سازمان لیگ انجام شده است و سازمان لیگ همکاری‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهد و به همین منظور باشگاه‌ها نیز برای نوبت‌دهی هرچه‌ سریع‌تر با  سازمان لیگ مکاتبه داشته و  در صورت تأیید امور مالی به   مرکز پزشکی سازمان لیگ مراجعه کنند.»
محمودزاده در مورد اینکه شرایط برخی از باشگاه‌ها مثل استقلال خوزستان، شاهین بوشهر و... ثبات لازم را ندارد و حتی مالک این باشگاه‌ها به طور دقیق مشخص نیست، می‌گوید: «دقیقا به مسأله درستی اشاره کردید، یکی از مشکلات ما در لیگ یک همین نبود ساختار لازم و تغییرات پی‌درپی در باشگاه‌هاست که می‌تواند به فوتبال یک استان هم ضربه بزند، اما چاره‌ای نداریم تا مسابقات را در همان 19 مهرماه آغاز کنیم. باشگاه‌ها حتماً باید مراحل تغییر امتیاز یا مالکیت خود را هرچه سریع‌تر طی کنند و سازمان لیگ هم در روزهای آینده مکاتبه مجددی با باشگاه‌ها در این خصوص خواهد داشت تا برخی باشگاه‌ها هرچه سریع‌تر تکلیف مالکیت خود را مشخص کنند. باشگاه‌هایی هم که در حال تغییر مالکیت یا سهامداران خود هستند باید در این مدت کم زودتر این پروسه را به اتمام برسانند.»
مسئول مسابقات لیگ یک فوتبال در مورد اینکه تا چه زمانی تیم‌ها فرصت ثبت قرارداد بازیکنان خود را دارند، تأکید می‌کند: «با توجه به مصوبه هیأت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تیم‌ها حداکثر تا 10 روز قبل از شروع مسابقات باید قرارداد 14 بازیکن خود را  پس از دریافت مجوزهای لازم در سازمان لیگ ثبت کنند؛ یعنی 10 مهرماه آخرین فرصت باشگاه‌ها برای ثبت قرارداد 14 بازیکن در سازمان لیگ است.»

Page Generated in 0.0050 sec