printlogo


کد خبر: 234917تاریخ: 1400/6/23 00:00
جام جهانی 2021 فوتسال؛ ایران – صربستان
امید به پیروزی و صعود

 مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال از روز یکشنبه به میزبانی کشور لیتوانی آغاز شد و تا ۱۱ مهر ادامه خواهد داشت. تیم ملی فوتسال ایران در گروه ششم این رقابت‌ها با آرژانتین، آمریکا و صربستان همگروه است.
شاگردان ناظم‌الشریعه که با یک دنیا امید و انگیزه راهی این مسابقات شده‌اند، کار خود را از امروز (سه‌شنبه) شروع می‌کنند. تیم ملی فوتسال ایران از ساعت 19:30 امروز باید به مصاف تیم صربستان برود.  صربستانی که پیش از این مسابقات دو دیدار تدارکاتی با برزیل برگزار کرده و در یکی از این دو بازی موفق شده حریف قدرتمند خود را با نتیجه تساوی متوقف کند. همین دوره آماده‌سازی با کیفیتی که گفتیم، خواه ناخواه صربستان را به حریف قابل توجهی برای فوتسال ایران تبدیل می‌کند.
این نکته‌ای نیست که از نظر سرمربی تیم ملی فوتسال ایران و بازیکنانش دور مانده باشد. اگر مصاحبه‌های پیش از بازی آنها را مرور کرده باشید، می‌بینید که این بازی تا چه اندازه برای ایران اهمیت دارد و آنها بازی با صربستان را «کلید» صعود به دور بعد دانسته‌اند.
شاید مهم‌ترین نگرانی محمد ناظم‌الشریعه در این رقابت‌ها و به خصوص برای این بازی مصدومیت ملی‌پوشان و بازیکنانش باشد. او 9 بازیکن تیمش را از جام جهانی 2016 کلمبیا برای این دوره از مسابقات حفظ کرده و حالا با مصدومیت‌هایی که برای بازیکنانش پیش آمده، حسابی به دردسر افتاده است.
حسین طیبی یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتسال ایران به دلیل شکستگی دنده، قطعاً تا پایان مرحله مقدماتی نمی‌تواند ایران را همراهی کند. قوزک پای احمد اسماعیل‌پور هم در تمرینات ایران در کشور لیتوانی آسیب دید و باعث شد حضورش در دیدار مهم برابر صربستان در ابهام باشد. البته کادرفنی تیم ملی اعلام کرده‌اند تمام تلاش خود را می‌کنند که او را به بازی با صربستان برسانند اما اگر در نهایت به این نتیجه برسند که بازی در این مسابقه به سلامتی او لطمه خواهد زد، بدون شک تیم ملی اسماعیل‌پور را هم در اختیار نخواهد داشت.
در این دوره از مسابقات جام جهانی ۲۴ تیم حضور دارند که در ۶ گروه ۴ تیمی با هم رقابت می‌کنند. دو تیم برتر هر گروه به صورت مستقیم راهی مرحله یک هشتم می‌شوند و چهار تیم برتر رده سوم هم به این جمع اضافه خواهند شد.
نخستین بازی جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال روز یکشنبه بین روسیه و مصر، با نمایش ضعیف مصر تا حدودی غافلگیرکننده بود. در این بازی که در گروه B جام جهانی برگزار شد، تیم مصر به عنوان یکی از نمایندگان قاره آفریقا نمایش بسیار ضعیفی ارائه کرد و شکست سنگینی را متحمل شد.
در دیگر بازی این گروه، ازبکستان با گواتمالا روبه‌رو شد که این بازی چون گلاره ناظمی و ابراهیم محرابی را به عنوان داوران خود داشت، از سوی ایرانی‌ها هم پیگیری می‌شد. در نهایت ازبکستان به عنوان اولین تیم آسیایی در این رقابت‌ها برابر گواتمالا تن به شکست داد.
دیروز (دوشنبه) هم چهار دیدار دیگر در گروه‌های سوم و چهارم پیگیری شد. امروز (سه‌شنبه) اما نوبت مسابقات گروه تیم ملی ایران است.  در دیگر بازی این گروه، تیم آرژانتین به مصاف آمریکا می‌رود.
تیم ملی فوتسال کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا موفق شد در رده سوم قرار بگیرد و به همین دلیل انتظارات از این تیم برای قرار گرفتن روی سکوی این مسابقات بالا است.
 
داوران بازی فوتسال ایران با صربستان
کارلوس گونزالس از گواتمالا همراه با جان تلس از برزیل داور اول و دوم مسابقه امروز تیم ملی فوتسال کشورمان مقابل صربستان هستند و دانیل مت کویچ از سوییس به عنوان داور وقت نگهدار و بورسیلاو کولف از بلغارستان به عنوان داور چهارم این بازی انتخاب شدند.
 
 

 


Page Generated in 0.0050 sec