printlogo


کد خبر: 234916تاریخ: 1400/6/23 00:00
فوتسال

جام جهانی فوتسال - لیتوانی
تیم ملی فوتسال ایران مقابل صربستان  سفید می‌پوشد
نشست هماهنگی تیم‌های شرکت کننده در گروه F مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی دیروز (دوشنبه) با حضور مسئولان برگزاری مسابقات فیفا، سرپرستان تیم‌های ایران، آرژانتین، صربستان و آمریکا، مسئولان رسانه‌ای و پزشکی مسابقات به صورت آنلاین برگزار شد. در این نشست آخرین قوانین و مقررات مربوط به این رقابت‌ها توسط مسئولان برگزار کننده برای سرپرستان ارائه شد. همچنین رنگ لباس تیم‌ها توسط سرپرستان به تأیید مسئولان برگزار کننده مسابقات رسید. بر این اساس ملی‌پوشان فوتسال کشورمان در نخستین دیدار خود که امروز (سه‌شنبه ۲۳ شهریورماه) ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود با لباس سفید به مصاف قرمزپوشان صربستان می‌روند. آخرین تمرین تیم ملی فوتسال پیش از دیدار برابر صربستان دیروز ساعت ۱۸ به وقت محلی برگزار شد. همچنین طبق پروتکل‌های در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) صبح دیروز از کلیه نفرات تست کرونا گرفته شد.
 
 
در سخت‌ترین گروه قرار داریم
حسن‌زاده: فدراسیون فوتبال باید احترام بازیکنان را حفظ می‌کرد
 علی‌اصغر حسن‌زاده، کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران، در مورد وضعیت تیم برای حضور در جام جهانی فوتسال گفت: «خوشبختانه تیم از لحاظ فنی در شرایط خوبی قرار دارد و آماده رقابت‌ها هستیم اما بازیکنان همچنان بابت بی‌توجهی فدراسیون فوتبال ناراحت هستند.»
او گلایه‌هایش از فدراسیون فوتبال در قبال فوتسال را اینطور بیان کرد: «فدراسیون نه مراسم بدرقه خوبی برای ملی‌پوشان برگزار کرد و نه پاداشی که برای قهرمانی در تورنمنت تایلند و بازی با بلاروس وعده داده بود را به بازیکنان پرداخت کرد.»
حسن‌زاده در مورد اینکه فدراسیون شرایط کرونا را عامل لغو مراسم بدرقه اعلام کرده، تأکید کرد: «از قبل تاریخ اعزام تیم مشخص بود و می‌شد در این خصوص تدابیری اندیشید. قطعاً می‌شد شرایطی مهیا شود که احترام بازیکنان حفظ شود با این حال این اتفاقات چندان مهم نیست و ما برای شادی مردم بازی می‌کنیم.»
کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در مورد گروهی که در آن قرار دارند، گفت: «به نظرم در سخت‌ترین گروه هستیم. آرژانتین قهرمان دوره قبل است، ما بهترین تیم سید دوم و صربستان بهترین تیم سید سوم است که کار را سخت می‌کند.» او همچنین تأکید کرد: «از الان نمی‌شود پیش‌بینی کرد تا کجا پیش می‌رویم ولی تمام تمرکز ما به اولین بازی است. گام به گام جلو می‌رویم. خیلی امید داریم تا به قول معروف توپ برایمان بچرخد و این تورنمنت مال ما باشد.»
 
 
نامه بازیکنان به فیفا:
قوانین تبعیض‌آمیز فوتسال زنان را تغییر دهید
بازیکنان برجسته فوتسال زنان با ارسال نامه‌ای از فیفا خواستند که قوانین شدیداً تبعیض‌آمیز علیه آنها را تغییر دهد.
در نامه‌ای که خطاب به جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، ارسال شده، بازیکنان از «رفتار نادرست و بی‌توجهی عمومی» نسبت به این ورزش ابراز نگرانی کرده و مدعی شده‌اند که تحریم رقابت زنان شدیداً تبعیض‌آمیز بوده و برخلاف سیاست‌های برابری جنسیتی است.
این نامه همزمان با برگزاری جام جهانی فوتسال مردان در لیتوانی ارسال شد که با حضور آرژانتین، برزیل و اسپانیا به عنوان مدعیان اصلی همراه است. فیفا در سال 2018 برای برگزاری مسابقات فوتسال زنان به عنوان بخشی از استراتژی گسترش فوتبال زنان متعهد شده بود. با این حال تنها 55 کشور از 211 کشور عضو فیفا، تیم فوتسال زنان دارند و این در حالی است که حدود دو سوم آنها (140 کشور) از تیم فوتسال مردان بهره می‌برند. اتحادیه فوتبال انگلیس نتوانست به وعده خود برای راه‌اندازی تیم فوتسال زنان کشورش عمل کند و در این میان پس از شیوع جهانی ویروس کرونا و به بهانه کاهش هزینه‌ها، تیم فوتسال مردان خود را نیز به حالت تعلیق درآورد.
همزمان با ارسال این نامه، چندین نفر از بازیکنان شناخته شده فوتسال جهان نیز اقدام به راه‌اندازی کمپینی در شبکه‌های اجتماعی کردند تا حمایت خود را نشان داده و توجه عموم را نیز به این موضوع جلب کنند. در میان این افراد نام فرشته کریمی از ایران نیز دیده می‌شود. او در این باره به گاردین گفت: «این بزرگترین نقطه ضعف برای فیفا است. من امیدوارم که این تبعیض جنسیتی در فوتبال خیلی زود از میان برداشته شود و ما زنان فوتسالیست بتوانم به رویاهای خودمان دست پیدا کنیم.»
ناتالی اوریو، بازیکن دسته اول فوتسال زنان در اسپانیا و رئیس اتحادیه فوتسال این کشور که نویسنده اصلی این نامه نیز به حساب می‌آید، درباره شرایط به وجود آمده به گاردین گفت: «این بسیار غیرمنصفانه است. هیچ‌کس پاسخ درستی به ما نمی‌دهد. اما این شرایط برخلاف قوانین خود آنها و اصول اخلاقی مدیریتی نیز هست. آنها در استراتژی فیفا برای فوتبال زنان از برابری و عدم تفاوت بین مردان و زنان حرف زده‌اند، اما فوتسال را فراموش کردند. بدون اینکه هیچ توضیحی به ما ارائه کنند.»

Page Generated in 0.0047 sec