printlogo


کد خبر: 234914تاریخ: 1400/6/23 00:00
روزهای دور از خانه
هر کی قرمز بپوشه... !

سامان موحدی راد
 
مهم‌ترین اتفاق بازی امروز پرسپولیس و استقلال تاجیکستان حضور تماشاگران در ورزشگاه است. بالاخره بعد از هجده ماه گستره کرونا بر سر دنیا به نظر می‌رسد تیم‌های ایرانی می‌توانند در ورزشگاهی با حضور تماشاگر هم بازی کنند. حالا گیریم تماشاگران تیم رقیب را تشویق کنند. این بازی البته یک آمار ناراحت کننده هم دارد. پرسپولیس بیش از 800 روز است که در خانه بازی نکرده. تیمی که در این سال‌ها حضور پررنگی در لیگ قهرمانان آسیا داشته و دوبار فینالیست شده، بعد از بازی خداحافظی ژاوی در تهران و برابر السد دیگر در تهران بازی نکرده است.
اختلافات سیاسی و منطقه‌ای از یک سو و ضعف مدیریت ورزشی در ایران از سوی دیگر موجب شده تا تیم‌های ایرانی و در صدر آنها پرسپولیس که بیشترین حضور آسیایی را در این سال‌ها داشتند، شرق تا غرب آسیا را پرواز کنند ولی حتی نتوانند در خانه یک بازی انجام دهند اما با همه اینها پرسپولیس حالا در تاجیکستان است و قرار است به مصاف یک استقلال استثنائاً قرمزپوش برود. تیمی شایسته از تاجیکستان که حضوری غافلگیرکننده در مرحله گروهی داشت و با شایستگی خودش را به مرحله بعد رسانده و حالا قصد دارد شایستگی‌هایش را در برابر بهترین تیم غرب آسیا در این سال‌ها نشان دهد. استقلال در این بازی آندری میسچنکو را در اختیار نخواهد داشت. این مدافع اوکراینی که در مرحله گروهی فیکس بود، بهترین بازیکن خارجی استقلال محسوب می‌شود اما به خاطر دریافت دو کارت زرد در بازی با شباب الاهلی و آلمالیق، نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. غیر از آندری میسچنکو مسأله حضور یا عدم حضور زوئیر جورابوئف هم یکی دیگر از دغدغه‌های هواداران استقلال تاجیکستان است. او در آخرین بازی تیمش مصدوم شد اما پس از چند جلسه غیبت در تمرینات، در استادیوم مرکزی دوشنبه پا به توپ شد تا مشخص شود می‌تواند تیمش را همراهی کند. با بازگشت او، حالا باید دید در الکسی لارین و زوئیر جورابوئف، چه کسی بازی خواهد کرد؟ اما ستاره‌های استقلال در برابر پرسپولیس بی‌شک برادران جلیلوف خواهند بود.
علیشهر جلیلوف که کاپیتان استقلال هم هست در نشست خبری کنار مبین ارگاشف حضور یافت و درباره بازی با پرسپولیس گفت: از دقیقه یک تا آخرین دقیقه مسابقه علیه پرسپولیس مبارزه خواهیم کرد و از این تیم نمی‌ترسیم. آنها معتقدند برگ برنده‌شان در بازی با پرسپولیس هواداران این تیم هستند که اتفاقاً از بلیط فروشی مسابقه هم استقبال قابل توجهی کردند اما این نکته مهم را فراموش کرده‌اند که پرسپولیس تیمی است که در برابر تماشاگرانی پرشور همیشه عالی بازی می‌کند. از قضا اشتیاق آنها برای نمایشی بهتر در برابر تماشاگران پرشور حریف‌شان بیشتر است چرا که لذت دو چندانی در به سکوت کشاندن یک ورزشگاه پر از تماشاگر وجود دارد.
 

Page Generated in 0.0054 sec