printlogo


کد خبر: 234895تاریخ: 1400/6/23 00:00
پس از تصادف ترسناک در فرمول یک
همیلتون: خدا را شکر زنده ماندم

لوییس همیلتون گفته سیستم امنیتی «هالو» که در فرمول یک استفاده می‌شود، زندگی او را در گرندپری ایتالیا نجات داده است. این راننده 36ساله که هفت‌بار قهرمان جهان شده، با مکس فرستاپن از ردبول تصادف کرد. ماشین این راننده هلندی از روی مرسدس همیلتون رد شد و لاستیکش در فاصله بسیار نزدیکی از سر همیلتون افتاد.
هالو یک میله خمیده است که مقابل سر راننده قرار می‌گیرد و نمی‌گذارد که سر او دچار آسیب جدی شود.
همیلتون گفت: «امروز خیلی خوش‌شانس بودم. خدا را شکر هالو جان من را نجات داد و نگذاشت گردن من آسیب ببیند. خیلی شکرگزار هستم که هنوز اینجا هستم. بسیار خوشحالم که خدا مراقب من بود. شوک بسیار بزرگی برای من بود. ما ریسک می‌کنیم و تنها وقتی چنین چیزهایی را حس می‌کنید است که درمی‌یابید اوضاع چقدر می‌تواند وخیم باشد و ما چقدر آسیب‌پذیر هستیم. اگر به تصاویر تصادف نگاه کنید، می‌بینید سر من می‌توانست آسیب جدی ببیند.»
همیلتون اوایل درباره هالو تردید داشت و گفته بود که این «زشت‌ترین تغییری» است که در خودروهای فرمول یک انجام شده است. اما نظر او سپس برگشت. هالو همچنین جان شارل لکلرک را هم نجات داده است. خودرو او با مک‌لارن فرناندو آلونسو تصادف کرد و اگر هالو نبود، مشخص نبود چه بر سر لکلرک می‌آمد.
توتو ولف، رئیس تیم مرسدس گفت: «هالو بی‌تردید امروز جان لوییس را نجات داد. بدون هالو، یک تصادف وحشتناک رخ می‌داد که حتی دوست ندارم به آن فکر کنم. این مسابقات تا قبل از این تصادف باحال بود و امروز دیدیم که هالو جان لوییس را نجات داد. ما نمی‌خواهیم کسی دچار آسیب جدی شود.»
این اتفاق در دور 26 از 53 در مونتزا روی داد. فرستاپن با سرعت 362 کیلومتر در ساعت به خودرو همیلتون برخورد کرد. فرستاپن تلاش کرده بود از همیلتون سبقت بگیرد اما این تصادف رخ داد.
فرستاپن که هرگز قهرمان فرمول یک نشده، پس از 14 مسابقه از 22 مسابقه، با پنج امتیاز اختلاف نسبت به همیلتون صدرنشین جدول راننده‌هاست.
 

Page Generated in 0.0057 sec