printlogo


کد خبر: 234894تاریخ: 1400/6/23 00:00
بارسلونا - بایرن‌مونیخ؛ ساعت 23:30
شروع هیجان‌انگیز لیگ قهرمانان

مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل 2022-2021 از امشب شروع می‌شود و همین ابتدا یک بازی بزرگ بین دو غول اروپا به انجام می‌رسد. بارسلونا بعد از فصل بد خود، با رتبه سومی سهمیه لیگ قهرمانان را گرفت اما بایرن‌مونیخ با تداوم سلطه کسالت‌آور خود بر فوتبال آلمان به این رقابت‌ها آمده و مدعی قهرمانی است.
رونالد کومان توانست اعتماد خوان لاپورتا و سایر تصمیم‌گیران در هیأت‌مدیره بارسلونا را حداقل برای یک سال دیگر جلب کند و در فصل جدید لالیگا با هفت امتیاز از سه بازی شروع مثبتی داشته. قبل از بازی‌های ملی بارسلونا با دو گل سرجی روبرتو و ممفیس دپای ختافه را 2 بر یک شکست داد و دومین برد خانگی پیاپی را به دست آورد. قرار بود بعد از بازی‌های ملی با دیگر نماینده اسپانیا در لیگ قهرمانان، سویا بازی کنند که به‌خاطر بازگشت دیرهنگام بازیکنان دو تیم از رقابت‌های آمریکای جنوبی این بازی به زمان دیگری موکول شد و حالا مربی هلندی می‌خواهد بختش را در اروپا بیازماید.
هیچ‌کدام از هواداران بارسلونا نمی‌خواهند خاطره باخت 5 بر 2 به پاری‌سن‌ژرمن در یک‌هشتم نهایی فصل قبل را به یاد بیاورند بخصوص حالا که تیم ثروتمند فرانسوی فوق‌ستاره‌شان، لیونل مسی را از چنگ‌شان درآورده. بارسلونا در آخرین بازی مرحله گروهی فصل قبل با سه گل به یوونتوس باخت و حالا سه بازی پشت سر هم در لیگ قهرمانان برد نداشته. بارسا از سال 2013 -که در نیمه‌نهایی 7 بر صفر به بایرن باخت- چهار بازی بدون برد داشته.
رویای تکرار قهرمانی بایرن در اروپا فصل قبل با باخت برابر پاری‌سن‌ژرمن به پایان رسید اما تیم یولیان ناگلسمان شکل و شمایل تیمی را دارد که می‌تواند این‌بار باارزش‌ترین جام باشگاهی جهان را به خانه ببرد. روبرت لواندوفسکی، جمال موسیالا، لروی سانه و اریک ماکسیم چوپو موتینگ به تیم سابق ناگلسمان گل زدند.
بایرن با پنج برد متوالی در رقابت‌های مختلف به نوکمپ سفر می‌کند -هرچند در بوندس‌لیگا با دو امتیاز اختلاف پشت سر ولفسبورگ است- ضمن اینکه رکورد جذابی در نباختن در خارج از خانه دارد. از چهار سال پیش و باخت 3 بر صفر برابر پاری‌سن‌ژرمن، بایرن در خانه رقبا 14 برد و 4 تساوی داشته و طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در خارج از خانه در لیگ قهرمانان را به نام خود کرده.
نمی‌شود باور کرد از پیروزی 8 بر 2 بایرن برابر بارسلونا بیشتر از 11 ماه نمی‌گذرد. دو تیم از فصل 1999-1998 در مرحله گروهی با هم روبه‌رو نشده‌اند. آن فصل بایرن یک بر صفر و 2 بر یک به پیروزی رسید.
این اولین بازی بارسلونا با بایرن‌مونیخ بدون مسی بعد از سال 1998 است که در برد 2 بر یک مذکور حسن صالح حمیدزیچ، مدیر ورزشی فعلی بایرن برای تیم اوتمار هیتسفلد گل زد. در آن بازی علی دایی در دقیقه 64 به‌جای الکساندر زیکلر، زننده گل اول بایرن به زمین آمد.
 
اخبار تیمی
در اردوی نیروهای هجومی بارسلونا در هفته‌های اخیر گویا بمب افتاده. آنتوان گریزمان به اتلتیکومادرید برگشته و سرخیو آگوئرو، عثمان دمبله، آنسو فاتی و حالا مارتین برایت‌ویت با مصدومیت‌های متفاوت تحت درمان هستند. شاید دپای و فیلیپ کوتینیو دو طرف لوک دیونگ بازی کنند. این احتمال هم وجود دارد که ممفیس مهاجم نوک باشد و یوسف دمیر در یکی از اضلاع هجومی تیم بازی کنند.
ژوردی آلبا شانس زیادی برای غلبه بر ضرب‌دیدگی و بازی در سمت چپ دفاع بارسا دارد اما سمت راست با ابهام روبه‌رو است چون سرجینیو دست مصدوم شده و به‌جای اسکار مینگسا یا سرجی روبرتو برای بازی در این پست رقابت دارند.
بایرن اما برای این بازی تیم یکدست و آماده‌ای دارد و تنها کینگزلی کومان و کورنتین تولیسوی فرانسوی هستند که از برد لایپزیگ نمی‌توانند تیم را همراهی کنند. سرژ گنابری هم قبل از پایان نیمه اول زمین را ترک کرد هرچند ناگلسمان گفت این تعویض احتیاطی بوده و بازیکن سابق آرسنال می‌تواند برابر بارسلونا بازی کند.
مارسل سابیتزر نخستین بازی بایرن را مقابل تیم سابق خود انجام داد و به‌عنوان بازیکن تعویضی برابر لایپزیگ بازی کرد اما خیلی بعید است بتواند جای لئون گورتزکا، یاشوا کیمیش یا توماس مولر را که این آخری در پنج بازی مقابل بارسلونا شش گل زده، تنگ کند.
 
‌ترکیب احتمالی
بارسلونا: تر اشتگن؛ روبرتو، گارسیا، پیکه، آلبا؛ فرنکی دیونگ، بوسکتس، پدری؛ دپای، دیونگ، کوتینیو
بایرن‌مونیخ: نویر؛ پاوار، اوپامکانو، سوله، دیویس؛ کیمیش، گورتزکا؛ سانه، مولر، موسیالا؛ لواندوفسکی
 

 


Page Generated in 0.0042 sec