printlogo


کد خبر: 234892تاریخ: 1400/6/23 00:00
چلسی – زنیت؛ ساعت 23:30
سردار آزمون علیه قهرمان اروپا

برایان رابسون
 
چلسی در نخستین گام در دفاع از عنوان قهرمانی اروپا میزبان زنیت سنت پترزبورگ است. تیم توماس توخل سه ماه بعد از پیروزی برابر منچسترسیتی در فینال پورتو، در گروه H میزبان تیمی است که در صدر جدول لیگ برتر روسیه قرار دارد و می‌خواهد عملکرد بهتری نسبت به فصل قبل در لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد.
چلسی با پیروزی 3 بر صفر شنبه‌شب برابر آستون‌ویلا در استمفوردبریج خیلی خوب برای بازی امشب آماده شد. دو گل روملو لوکاکو با واکنش‌های خوب ادواردو مندی که فصل قبل رکورد 9 کلین‌شیت در لیگ قهرمانان را برای انگلیسی‌ها به دست آورد، پیروزی چلسی را رقم زد تا آبی‌ها با 10 امتیاز از چهار بازی و تنها یک گل خورده ثابت کنند از زمان آمدن مربی آلمانی در ژانویه پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. با آمدن توخل، چلسی 14 مسابقه نباخت که بهترین رکورد در تاریخ چلسی بود و کسی که سال 2020 با پاری‌سن‌ژرمن نایب‌قهرمان اروپا شده بود، دومین قهرمانی تاریخ چلسی در این رقابت‌ها را رقم زد. حالا به‌دنبال سومین قهرمانی هستند و با اضافه کردن امثال لوکاکو به ستاره‌هایی مثل ژرژینیو، انگولو کانته و مندی از قدرت‌های قاره به حساب می‌آیند.
زنیت هم که هرگز با چلسی روبه‌رو نشده مثل این تیم سه گل در لیگ روسیه به احمد گروژنی زد. سرگی سماک که پنج‌بار به‌عنوان بازیکن قهرمان لیگ روسیه شده، در سه سال مربیگری‌اش در زنیت سه قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده و حالا به‌دنبال صعود از مرحله گروهی است که با توجه به حضور چلسی و یوونتوس به‌همراه مالمو کار بسیار سختی به نظر می‌رسد. استادیوم اختصاصی زنیت میزبان فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپاست.
زنیت فصل گذشته در مرحله گروهی در خانه بوروسیادورتموند، لاتزیو و کلاب بروژ شکست خورد و در گروه خودش آخر شد. این تیم از سال 2015 نتوانسته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان عبور کند.
 اخبار تیمی
چلسی لیگ قهرمانان فصل 2022-2021 را بدون بال آمریکایی خود، کریستین پولیشیچ آغاز می‌کند در حالی که درباره هافبک تأثیرگذار فرانسوی، انگولو کانته هم تردیدهایی وجود دارد. کانته در اواسط بازی 6 شهریور با لیورپول مجبور به ترک زمین شد و هنوز برنگشته ضمن اینکه پولیشیچ با آسیب‌دیدگی مچ چند روز بیشتر استراحت می‌کند تا وضعیتش بدتر نشود. اما فرمانده خط دفاعی چلسی، تیاگو سیلوا آماده است، چون هفته گذشته محرومیت فیفا لغو شد و او می‌تواند در ترکیب دفاع سه‌نفره چلسی قرار بگیرد. ژرژینیو در بازی این هفته لیگ موقعیت نادری به دست آورد و استراحت کرد اما در این بازی در کنار متئو کوواچیچ در خط میانی بازی می‌کند اگرچه سائول نیگس، خرید جدید تیم هم با وجود شروع سختی که در چلسی داشته ادعای بازی دارد. روملو لوکاکو هم بعد از آنکه اولین گل‌هایش در لیگ را زد، آماده بازی در نوک حمله است. سردار آزمون که شایعات زیادی درباره رفتنش به انگلیس مطرح شده و فصل 2020-2019 با 17 گل آقای گل لیگ برتر روسیه شده، خطرناک‌ترین بازیکن تیم میهمان است. بازیکن تیم ملی ایران فصل قبل 19 گل زد که یکی کمتر از زوجش در خط حمله زنیت، آرتم زیوبا که اخیراً از سوی تیم ملی روسیه کنار گذاشته شده، است. تیم سرگی سماک بدون هافبک خود، محمد اوزدویف به لندن سفر کرده. او هشت دقیقه بعد از شروع اولین بازی زنیت در لیگ روسیه دچار آسیب‌دیدگی رباط صلیبی شد و دیگر بازی نکرده. همچنین نگرانی‌هایی درباره آمادگی مدافع میانی تیم، دیمیتری چیستیاکوف وجود دارد که مچش آسیب دیده. مالکوم، بال سابق بارسلونا و هم‌تیمی‌اش کلودینیو -که با برزیل به مدال طلای المپیک رسید- مانند تیاگو سیلوا ابتدا با محرومیت مواجه شد چون فدراسیون فوتبال برزیل از فیفا درخواست کرد بازیکنانی را که از حضور در اردوی تیم ملی سر باز زده‌اند محروم کند اما این مجازات لغو شد و این دو می‌توانند زنیت را همراهی کنند.
 
‌ترکیب احتمالی
چلسی: مندی؛ کریستنسن، سیلوا، رودیگر؛ آسپیلیکوئتا، کوواچیچ، ژرژینیو، آلونسو؛ هاورتز، لوکاکو، ماونت
زنیت: کریتسیوک؛ سوتورمین، لوورن، راکیتسکی، سانتوز؛ اروخین، کوزیائف، کلودینیو، مالکوم؛ زیوبا، آزمون
 

 


Page Generated in 0.0038 sec