printlogo


کد خبر: 234889تاریخ: 1400/6/23 00:00
سودای قهرمانی آمریکایی‌ها با قهرمانان نامدار در اسلو
باروفس و کاکس به نروژ می‌آیند

ایران ورزشی – آمریکایی‌ها که با در اختیار داشتن پنج سهمیه حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو (یک سهمیه کمتر از تیم‌های روسیه و ایران) با تصاحب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز (کسب مدال توسط هر پنج کشتی‌گیر خود) پس از روسیه در جایگاه دوم این المپیک قرار گرفتند، حالا با گزینش بهترین قهرمانان کشتی آزاد خود به رقابت با تیم روسیه و قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی جهان 2021 کشتی در اسلوی نروژ چشم دوخته‌اند.
از جمع پنج مدال‌آور تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در المپیک توکیو، دیوید تیلور (مدال طلای المپیک)، کایل اسنایدر (نقره) و توماس گیلمان و کایک دایک (برنز) به ترکیب تیم آمریکا در مسابقه‌های جهانی کشتی در نروژ رسیدند اما گیبل استیوسن کشتی‌گیر جوان و 21 ساله آمریکایی‌ها که به مدال طلای وزن فوق سنگین المپیک رسید، جای خود را به نیکلاس گویازدوفسکی ملی‌پوش قبلی تیم آمریکا داد.
گیبل استیوسن 21 ساله که حضور در المپیک توکیو در واقع اولین و آخرین مدال مهم بین‌المللی او بود پس از کسب مدال طلای المپیک از ورزش پهلوانی و قهرمانی کشتی آزاد خداحافظی کرد و ترجیح داد به کشتی نمایشی و غیر واقعی کچ بپیوندد و به جای تشک کشتی روی رینگ مبارزه کند!
از نکات مهم دیگر ترکیب تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در مسابقه‌های جهانی نروژ، بازگشت دوباره جردن باروفس کشتی‌گیر وزن 74 کیلوگرم دارنده چهار مدال طلای جهان و یک طلای المپیک و حضور او در وزن 79 کیلوگرم است. باروفس در رقابت‌های انتخابی برای المپیک توکیو، مبارزه را به کایل دایک واگذار کرده بود و حالا با حضور دایک در وزن 74 کیلوگرم، باروز در تیم ملی کشورش به یک وزن بالاتر یعنی 79 کیلوگرم رفته است.
جی دن کاکس دارنده دو مدال طلای جهان و یک برنز المپیک هم در مسابقه‌های جهانی نروژ در وزن 92 کیلوگرم پا به عرصه رقابت‌ها می‌گذارد.
انتخابی تیم ملی کشتی آزاد به منظور حضور در مسابقه‌های جهانی نروژ در وزن‌های 61، 65، 70، 79، 92 و 125 کیلوگرم در حضور تماشاگران بسیاری برگزار شد و نفراتی که به فینال رسیده بودند به شرط رسیدن به دو پیروزی توانستند به عضویت تیم ملی آمریکا درآیند.
در وزن 61 کیلوگرم، دیتون فیکس با دو پیروزی مقابل ناتان توماسلو انتخاب شد، در وزن 65 کیلوگرم هم یانی دیاکومیهالیس مقابل جوزف مک کنا به برتری رسید و در وزن 70 کیلوگرم نیز جیمز گرین مقابل رایان دیکن برنده شد.
در وزن 79 کیلوگرم، جردن باروفس با شکست حریفان خود به فینال رسید و در این مرحله توانست آلکس درینگر را مغلوب کند. او در حالی در این وزن به مسابقات جهانی نروژ می‌آید که شانس حضور در المپیک را از دست داده بود.
در وزن 92 کیلوگرم نیز جی دن کاکس با شکست دادن کالین مور در فینال به تیم ملی آمریکا رسید. کاکس علاقه داشت در المپیک در وزن 97 کیلوگرم حضور داشته باشد اما به دیر به مراسم وزن کشی رسید تا مهم‌ترین شانس زندگی‌اش را از دست بدهد. در وزن 125 کیلوگرم هم نیکولاس گویازدوفسکی توانست میسون پریس را شکست دهد. در سایر وزن‌ها طبق اعلام قبلی فدراسیون کشتی آمریکا، کشتی‌گیران مدال‌آور در المپیک توکیو صاحب دوبنده تیم ملی این کشور در پیکارهای جهانی نروژ شدند.
توماس گیلمان دارنده مدال برنز المپیک توکیو در وزن 57 کیلوگرم، کایل دایک دارنده مدال برنز المپیک توکیو در 74 کیلوگرم، دیوید تیلور دارنده مدال طلای المپیک توکیو در وزن 86 کیلوگرم و کایل اسنایدر دارنده مدال نقره المپیک توکیو در وزن 97 کیلوگرم دیگر کشتی‌گیران تیم ملی آمریکا در مسابقه‌های جهانی نروژ خواهند بود.

Page Generated in 0.0057 sec