printlogo


کد خبر: 234888تاریخ: 1400/6/23 00:00
آغاز رقابت های هندبال زنان آسیا از فردا
شانس و هدف بزرگ

هجدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا در حالی از ۲۴ شهریور برگزار خواهد شد که تیم ایران به دنبال صعود به مسابقات جهانی است. هدف بزرگی که البته فاصله بسیاری با آن دارد و رسیدن به آن برای تیمی مانند ایران چیزی شبیه به قهرمانی است!
هجدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا در حالی از 24 شهریور تا 3 مهر در اردن برگزار می‌شود که کنفدراسیون هندبال آسیا با ارسال نامه‌ای رسمی به کشورمان، زنان ایران را نیز جهت حضور در این مسابقات دعوت کرده است. همچنین فدراسیون جهانی هندبال اعلام کرد در صورتی که تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا بیش از 12 تیم باشد، شش تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی زنان جهان را کسب خواهند کرد در غیر این صورت سهمیه قاره آسیا پنج تیم خواهد بود. حالا با انصراف ناگهانی قطر و 11 تیمی شدن رقابت‌ها، به احتمال فراوان همان پنج تیم راهی رقابت‌های قهرمانی جهان خواهند شد.
این موضوع می‌توانست فرصت خوبی برای هندبال زنان ایران باشد تا بتواند برای نخستین بار پای در میدان جهانی بگذارند اما هزینه‌های بالای اعزام در رشته‌های تیمی با توجه به قیمت ارز و دلار و همچنین مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان ایجاد کرده است، باعث شد تا همه نگاه‌ها به سمت فدراسیون باشد تا تصمیم نهایی در خصوص قبول این دعوت یا رد آن گرفته شود.
در نهایت علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال از اعلام آمادگی ایران برای حضور تیم هندبال زنان ایران در این مسابقات خبر داد و گفت: «پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم، با وجود هزینه‌ها و محدودیت‌ها، تصمیم گرفتیم از این فرصت برای رشد و توسعه هندبال زنان کشورمان استفاده کنیم. ما نمی‌خواستیم شانس حضور در مسابقات را از دختران بگیریم و با مشخص شدن زمان و مکان این رقابت‌ها، با ارسال نامه‌ای جهت شرکت در این رقابت‌ها به صورت رسمی ثبت نام کردیم.»
کادر فنی تیم ملی هندبال زنان درست یک روز پس از ثبت نام در رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا از سوی فدراسیون هندبال معرفی شد تا در کمترین زمان ممکن کارهای لازم برای آمادگی حضور قدرتمند زنان در مسابقات انجام شود. بر اساس تصمیم فدراسیون هندبال و با حکم علیرضا پاکدل، خدیجه قانع به عنوان مربی، نشمین شافعیان به عنوان مشاور فنی و ناهید مقبول به عنوان سرپرست تیم ملی هندبال زنان بزرگسالان کشورمان معرفی شدند. عزت‌الله رزم‌گر نیز به عنوان مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان انتخاب شد.
آخرین حضور تیم هندبال زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به سال 2018 و هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا در کوماماتوی ژاپن برمی‌گردد؛ جایی که تیم هندبال زنان ایران با کسب عنوان ششم به کار خود پایان داد.
 
برنامه کامل مسابقات ایران در هندبال قهرمانی آسیا:
 24 شهریور
ایران - ژاپن، ساعت 15
25 شهریور
کویت – ایران، ساعت 15
27 شهریور
ایران – فلسطین، ساعت 11
28 شهریور
 ایران – اردن، ساعت 17
30 شهریور
سوریه - ایران، ساعت 15

Page Generated in 0.0060 sec