printlogo


کد خبر: 234883تاریخ: 1400/6/23 00:00
النصر عربستان- تراکتور ایران
جدال پول و تعصب در آسیا

حامد حسینی  

همیشه بازی با تیم‌های عربستانی حساسیت خاصی برای ایرانی‌ها داشته و دارد. این بار هم بازی تراکتور مقابل النصر یکی از بازی‌هایی است که بدون شک نگاه‌های زیادی را به خود جلب می‌کند. النصر برای این بازی تا دندان مسلح شده و قصد دارد یک پیروزی مهم به دست بیاورد اما تراکتور با وجود اینکه در اوج مشکلات است، انگیزه بالایی برای برد و رسیدن به مراحل بالاتر دارد. در کنار مشکلات مالکیتی تراکتور، یکی از مشکلات اصلی این تیم، نداشتن بازیکنان کافی برای این بازی سنگین و مهم است. فیروز کریمی که به تازگی هدایت تراکتور را به عهده گرفته و تنها چند روز تیم را تمرین داده، برای بازی با النصر عربستان، فقط ۱۶ بازیکن در اختیار دارد که عبارتند از محمدرضا اخباری، رضا سیف‌احمدی، هادی محمدی، سعید ایرانخواه، محمد مسلمی‌پور، ابوالفضل رزاق‌پور، بهزاد سلامی، اکبر ایمانی، صیاد کوکبی، سامان نریمان‌جهان، سعید واسعی، ابوالفضل پورشیخ، محمد خرم‌الحسینی، سعید کریمی‌آذر، علی فتحی و امین اسدی. شاید خیلی از این اسامی را تا حالا نشنیده باشیم چون این بازیکنان از تیم‌های پایه به تراکتور ملحق شدند اما بدون شک آنها انگیزه بالایی برای خودنمایی دارند و اگر استرس نداشته باشند می‌توانند از پس النصر بر بیایند.
نکته جالب در مورد لیست بازیکنان تراکتور این است که قرمزپوشان ایرانی، بازیکنانی مثل پیمان بابایی و محمد عباس‌زاده که امید اول تبریزی‌ها برای زدن گل بود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اختیار ندارند و حتی همراه خود به قطر نبردند. این در حالی است که النصر با بازیکنان چند صد میلیاردی آماده بازی با تراکتور شده. البته مقایسه مبلغ قرارداد بازیکنان ۲ تیم که سال‌هاست در ایران رواج پیدا کرده، کاملاً اشتباه و غیرمنطقی است اما در النصر بازیکنان شاخصی حضور دارند که می‌توانند نتیجه را به راحتی به سود تیم‌شان تغییر دهند. یکی از آنها، اندرسون تالیسکا ستاره برزیلی است که تا دیروز مشخص نبود به بازی با تراکتور می‌رسد یا نه اما در نهایت باشگاه النصر اعلام کرد این بازیکن آماده بازی شده است. به جز او، النصر بازیکنان شاخص و خارجی دیگری هم دارد اما بدون شک تالیسکا مهره مهمتری در خط حمله این تیم عربستانی به حساب می‌آید. شاید این مسأله به هواداران تراکتور استرس زیادی وارد کند اما در مقابل باید گفت بازیکنانی مانند نایف الماس، عبدالمجید الصلیهم و عبدالاله العمری به خاطر مصدومیت قادر به همراهی النصر در این بازی حساس نیستند. ضمن اینکه عبدالرزاق حمدالله، عبدالله مادو و علی لاجامی هم به خاطر محرومیت نمی‌توانند برای حریف عربستانی به میدان بروند و این یعنی اینکه خط دفاع النصر شکننده است و تراکتور می‌تواند از این فرصت به خوبی استفاده کند.
پس اگرچه تراکتور کار سختی مقابل النصر عربستان دارد اما سرشار از انگیزه است تا نشان دهد در فوتبال، مبلغ قرارداد اهمیت چندانی ندارد و این تعصب است که خیلی جاها می‌تواند به تیم کمک کند. مسأله‌ای که فیروز کریمی سرمربی تراکتور در مصاحبه‌های اخیرش چندین بار به آن اشاره کرده تا به بازیکنانش انگیزه و روحیه بدهد.
نکته جالب در مورد این بازی حساس از مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا، قضاوت داوران کره‌ای است. کیم دونگ جین داور 48 ساله و باسابقه کره‌ای که از نظر ایرانی‌ها چندان خوش‌یمن نیست، قضاوت این بازی را به عهده دارد. کیم دونگ جین تاکنون 5 بار بازی‌های تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا را داوری کرده که همگی خارج از ایران برگزار شده‌اند و تبریزی‌ها در این دیدارها با 3 شکست و 2 تساوی، هرگز طعم پیروزی را نچشیده‌اند اما این بار نماینده ایران قصد دارد طلسم را بشکند و به پیروزی برسد.
با توجه به این شرایط باید منتظر ماند و دید امروز چه اتفاقی در بازی مهم النصر و تراکتور رخ می‌دهد. بازی تراکتور- النصر عربستان ساعت ۲۰:۳۰ امشب به جای ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه، در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه این شهر برگزار خواهد شد.
 
 
دو مصدوم تراکتور به النصر می‌رسند
تیم تراکتور در حالی دیروز برای بازی با النصر امارات وارد دوحه قطر شد که تنها 16 بازیکن را برای این تقابل حساس در اختیار دارد. تراکتوری‌ها علاوه بر جدایی تعداد زیادی از مهره‌های فصل گذشته خود و پنجره بسته‌ای که مانع از اضافه شدن خریدهای جدید شد چند بازیکن کرونایی و مصدوم هم داشتند. حال از اردوی تراکتوری‌ها خبر می‌رسد که دو تن از مصدومان این تیم می‌توانند در بازی با النصر به میدان بروند. علی فتحی که دو هفته پیش در جریان تمرین تراکتور از ناحیه همسترینگ آسیب دیده بود و به نظر می‌رسید به بازی با النصر نرسد، با توجه به شرایط فعلی‌اش می‌تواند تراکتور را مقابل حریف عربستانی همراهی کند. محمد خرم‌الحسینی هم که از ناحیه دیسک کمر با آسیب‌دیدگی مواجه و چند وقتی از تمرینات دور بود پس از پشت سر گذاشتن مراحل فیزیوتراپی و ملحق شدن به جمع دیگر بازیکنان، می‌تواند در بازی با النصر به میدان برود.
 

 


Page Generated in 0.0063 sec