printlogo


کد خبر: 234876تاریخ: 1400/6/22 00:00
بازی مهم امشب و فردا

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi
 
­۱- امشب یک بازی مهم در امارات برگزار می‌شود. مسابقه‌ای که بعضی‌ها به آن لقب الکلاسیکوی آسیا داده‌اند؛ استقلال در برابر الهلال. دو رقیب قدیمی از دو کشور رقیب در فوتبال قاره کهن. روی کاغذ الهلال رقیب بسیار قدرتمندی است که شانس برتری بیشتری دارد. مربی آنها لئوناردو ژاردیم است که آن موناکوی جذاب فصل ۱۷-۲۰۱۶ را ساخته بود. تیمی که امباپه جوان در پیشانی خط حمله‌اش دلربایی می‌کرد. حالا او چند هفته‌ای است به ریاض آمده تا دوباره الهلال را به جلال و شکوه سابق برساند. آنها پرافتخارترین تیم جام باشگاه‌های آسیا هستند. با ۳ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی. هیچ تیمی به اندازه آنها به فینال رقابت‌ها نرسیده. هیچی تیمی به اندازه آنها قهرمان نشده. استقلال البته از لحاظ تاریخی وضعیت خوبی دارد. آنها در جدول کلی مدال‌ها سوم هستند. ۲ بار قهرمان شده‌اند و ۲ بار نایب قهرمان و همین جدال این دو غول غرب آسیا را جذاب‌تر کرده.
بد نیست بدانید  الهلال بعد از باخت به تیم شباب الاهلی امارات در هفته ششم و پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۲ بر صفر دیگر شکستی را متحمل نشده. آنها حالا ۱۳۶ روز یا به بیانی دیگر چهار ماه و ۱۳ روز است که طعم تلخ باخت را در مسابقات رسمی نچشیده‌ و در این مدت ۱۸ گل به ثمر رسانده و ۶ گل دریافت کرده‌اند. البته سه دیدار اخیر به فصل جدید لیگ حرفه‌ای عربستان مربوط می‌شود که با لئوناردو ژاردیم، الهلال به ۲ برد و یک تساوی دست پیدا کرده و تنها سه گل زده و یک گل دریافت کرده است.
۲– جام جهانی فوتسال از روز گذشته در لیتوانی شروع شد. تیم ملی ایران که یکی از قدرت‌های این رشته محسوب می‌شود فردا باید در اولین دیدارش  از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف صربستان برود. ما با آمریکا و آرژانتین هم در روزهای دیگر رو‌به‌رو می‌شویم. دو تیم از هر گروه به صورت مستقیم راهی مرحله بعد می‌شوند و تیم‌های سوم هم شانس بالا رفتن دارند. بد نیست بدانید این نهمین دوره مسابقات است و ما تا به حال به جز اولین دوره در سایر دوره‌ها حاضر بودیم. در هفت حضور قبلی چهار بار از گروه خود صعود کردیم و سه بار از رسیدن به دور دوم بازمانده‌ایم. یک بار به عنوان تیم نخست مجوز مرحله بعدی را گرفته‌ایم، ۲ بار در قامت تیم دوم و یک مرتبه هم در جایگاه تیم سوم شاهد این ماجرا بوده‌ایم. چهارمی در جام ۹۲ و سومی در جام ۲۰۱۶ بهترین عناوین تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی بوده است.
۳– این خبر را هم از قول فوتبال۳۶۰ بخوانید: فاصله کوتاه بازی‌های ملی و باشگاهی، باعث شد لژیونرهای اروپایی تیم ملی پس از بازگشت نتوانند هفته خوبی را پشت سر بگذارند. مهدی طارمی که در هر دو بازی تیم ملی موفق به گلسازی شد، شنبه شب در لیگ پرتغال مقابل اسپورتینگ به زمین رفت. بازی حساسی که تأثیر پررنگی، روی سرنوشت قهرمانی در پرتغال دارد. پورتو در شبی که بازی ضعیف‌تری از حریفش انجام داد، توانست با تساوی 1-1 زمین مسابقه را ترک کند. طارمی در این بازی، به عنوان تک مهاجم به زمین رفت و بین مدافعان حریف، فرصتی برای گلزنی به دست نیاورد. او فقط یک بار برای هم‌تیمی‌هایش موقعیت ساخت و خودش، هیچ ضربه‌ای به سمت دروازه حریف نداشت.
سردار آزمون، نسبت به طارمی روز بدتری را پشت سر گذاشت اما تیمش، توانست برنده شود. زنیت، این هفته مقابل احمد گروژنی توانست 3-1 برنده شود. آزمون در ترکیب اصلی زنیت بود اما به خاطر نمایش نه چندان خوب، دقیقه 58 از زمین بیرون رفت. او دو شوت به دروازه حریف زد که هر دو ضربه‌اش، خارج چارچوب بودند. آرتم دزوبا، زوج آزمون در خط حمله جور او را کشید و با دو پاس گل، نقش مؤثری در پیروزی تیمش داشت.
سامان قدوس هم از روی نیمکت، شکست برنتفورد را تماشا کرد. قدوس که پیش از بازی‌های ملی به ترکیب اصلی برنتفورد رسیده بود، یکی از معدود بازیکنان ملی این تیم محسوب می‌شد. برنتفورد این هفته در خانه، با یک گل از برایتون شکست خورد و قدوس، حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد. تصمیمی که احتمالاً بیش از هر چیز به خاطر خستگی قدوس و بازگشت او از مسابقات ملی بوده است.
طارمی و آزمون پس از نمایشی نه چندان خوب در لیگ داخلی، آماده لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد. بازی‌های حساسی که فرصت بزرگی، برای درخشش دو مهاجم تیم ملی محسوب می‌شود. آزمون با زنیت در لندن، مهمان چلسی خواهد بود و طارمی و پورتو، باید در مادرید روبه‌روی اتلتیکو قرار بگیرند.
 

Page Generated in 0.0052 sec