printlogo


کد خبر: 234874تاریخ: 1400/6/22 00:00
ستاره‌های جدید استقلال
درخشش برای ساخت اولین تصویر

سرمقاله
فرشاد کاس‌نژاد   @Farshadcasnejad
 
استقلال تیمی را در سخت‌ترین بازی‌اش از این فصل لیگ قهرمانان آسیا امروز به میدان می‌فرستد که نه تنها حریف، بلکه خودش را هم نمی‌شناسد. این ناشناس‌ترین استقلال برای خود استقلال است.
بازی در لیگ قهرمانان آسیا وسط معرکه و مهلکه نقل و انتقالات از دردسرهای همه تیم‌هاست و استقلال هم دچارش است. این می‌تواند ناهماهنگی پدید بیاورد و کار را از دست مربی خارج کند. 
فرهاد مجیدی مهم‌ترین کارش شاید این باشد که امروز بتواند کنترل بازی را هنگام بازی در دست داشته باشد و تیمش رها نشود.
با یک مثال مهم شروع کنیم. تیمی که عادت داشت با مهدی قایدی و بر اساس توانایی مهدی قایدی و حتی گاهی برای درخشش مهدی قایدی بازی کند، امروز برای اولین بار و در سخت‌ترین بازی فصل او را در اختیار ندارد. همین یک مثال می‌تواند استقلال را سردرگم کند. امروز مراسم رونمایی از استقلال بدون قایدی است. استقلال در همین لیگ قهرمانان با مهدی قایدی و درخشش او تیم موفقی بود اما حالا باید بازی بدون او را برای خود بسنجد.
اما استقلال فقط مهدی قایدی را از دست نداده است. در همین لیگ قهرمانان فرشید اسماعیلی در مرحله پیشین ستاره استقلال شد. گل‌های سرنوشت‌ساز زد و درخشید. استقلال در خط میانی خود همان فرشید اسماعیلی را هم ندارد و اینها کار استقلال را سخت می‌کند.
استقلال هنوز با بازیکنان جانشین تجربه بازی را ندارد. بازیکنان جانشین هم هنوز بازی برای استقلال را تجربه نکرده‌اند. 
سراغ شاخص‌ترین مثال برویم. امین قاسمی‌نژاد در سال‌های پایانی فوتبالش به استقلال آمده تا فرشته نجات این تیم باشد اما او تا امروز جوی مثل بازی استقلال - الهلال را تجربه نکرده است.
اما آیا تمام این حرف‌ها به معنای ناامیدی استقلال است؟ پاسخ منفی است و می‌دانیم که استقلال برای این بازی با انگیزه‌های بزرگ به میدان خواهد رفت. بازیکنان جدید استقلال نمی‌خواهند فصل را با شکست شروع کنند و می‌دانند که این پیروزی چه دستاورد بزرگی برای آنهاست و تا چه اندازه امید به درخشش آنها در فصل تازه را زنده می‌کند.
استقلال با بازیکنانی به میدان می‌رود که اتفاقاً در جمع آنها تازه‌واردها انگیزه‌های بزرگی دارند و می‌خواهند اولین تصویرشان با پیراهن استقلال، تصویری درخشان و به یادماندنی باشد.
از این منظر استقلال را می‌توان تیم سرشار از انگیزه و طراوت دانست که اگر ناهماهنگی آزارش ندهد، چه بسا مقابل الهلال ما را شگفت‌زده کند. 
بی‌شک برای فرهاد مجیدی و همکارانش پیروزی در این بازی نه فقط برای صعود به مرحله بعد، بلکه برای ایجاد امید بیشتر در فصلی که پیش‌رو دارند، اهمیت بالایی
 دارد. 
فرهاد مجیدی هم خود به عنوان مربی برای حفظ جایگاهش در باشگاهی که گرفتار اختلافات است، به پیروزی نیاز دارد تا با خیال آسوده به تهران برگردد، نه برای جنگ اعصاب جدید.
 

Page Generated in 0.0054 sec