printlogo


کد خبر: 234872تاریخ: 1400/6/22 00:00
یک دربی کلاسیک آسیایی
اخراجی‌ها اکران می‌شود!

سامان موحدی راد
 
یک دیدار تکراری در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا! دو تیم پر افتخار و آبی‌پوش آسیایی بار دیگر به هم رسیدند. استقلال تهران و الهلال عربستان که در این سال‌‍‌ها بارها با یکدیگر دیدار کرده‌اند و حالا هم در شرایطی خاص قرار است در ورزشگاه زعبیل دبی به مصاف هم بروند. از هر دو باشگاه اخبار غیررسمی‌ای درز کرده که اگر شکست بخورند و حذف شوند، سرمربی تیم اخراج خواهد شد. به هر حال این بازی، بازی مرگ و زندگی برای دو غول قدیمی فوتبال آسیاست.
استقلال سال‌هاست که به موفقیت درخوری دست پیدا نکرده و این مسأله هواداران این تیم را ناراضی کرده. آنها در چند سال اخیر مدام تیم‌های خوبی در کنار هم ساخته‌اند اما به یکباره با تصمیمات عجیب مدیریتی همه چیز رنگ باخته. آنها حالا با تغییراتی نسبت به سه ماه قبل قرار است به مصاف الهلال بروند. در حالی که دو بازیکن خارجی خود را از دست داده‌اند، تنها چند بازیکن از لیگ جذب کرده‌اند و جانشینی هم برای ستاره‌ای چون قائدی ندارند.
در مقابل نتایج ضعیف الهلال هم موجب شد تا این تیم دست به تغییرات گسترده‌ای بزند و هزینه زیادی برای ساخت تیم جدیدش انجام دهد. یکی از گرانقیمت‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا که در ماه‌های اخیر غیر از لئوناردو ژاردیم که از موناکو به عنوان سرمربی به خدمت گرفته‌اند چندین و چند بازیکن گرانقیمت دیگر را هم خریده‌اند. حالا خط حمله آنها با حضور بافتیمبی گومیس و موسی مارگایی که از پورتو خریده‌اند، بسیار خطرناک به نظر می‌رسد. گومیس که در این تابستان شایعاتی پیرامون جدایی‌اش از آبی‌های ریاض به گوش می‌رسید، در 3 فصل گذشته بهترین گلزن الهلال بوده و علیرغم شایعات و با اعلام رسمی الهلال در کنار موسی مارگا زوج خطرناک الهلال در خط حمله را تشکیل خواهد داد. با قطعی شدن غیبت دو ستاره پرویی و کلمبیایی الهلال حالا این تیم با ترکیب چهار بازیکن خارجی شامل بافتیمبی گومیس، موسی مارگا و متئوس پریرا و جانگ هیون سو به مصاف استقلال خواهد رفت که هیچ بازیکن خارجی‌ای ندارد.
البته استقلالی‌ها امیدوارند با مصدومیت سلمان الفرج در بازی‌های ملی این هافبک تأثیرگذار و کاپیتان تیم الهلال به بازی نرسد اما در مجموع آنها در برابر این تیم کار سختی در پیش دارند اما در سوی مقابل همه منتظر رونمایی از استقلال مجیدی هستند. استقلالی که نسبت به آخرین بازی رسمی‌اش در فینال حذفی و برابر فولاد پنج بازیکن تقریباً کلیدی را در اختیار ندارد و چند چهره جدید را به تیمش اضافه کرده. ضمن اینکه آنها نهایتاً گابریل پین را روی نیمکت‌شان و در کنار فرهاد مجیدی می‌بینند. مربی ایتالیایی که قرار است به کمک مجیدی بیاید و کیفیت فنی تیم را بهتر کند.
 

Page Generated in 0.0058 sec