printlogo


کد خبر: 234870تاریخ: 1400/6/22 00:00
بازگشت شماره ۷ به خانه
بیم و امید در زعبیــــل
سرمربی کنونی آبی‌های تهرانی و ستاره سال‌های نه چندان دور تیم فوتبال الوصل امارات متحده عربی در همین ورزشگاه بود که با ۶۷ گل زده به عنوان چهارمین گل‌زن برتر تاریخ باشگاه شهر دبی شناخته شد

میعاد نیک
 
مصاف تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الهلال عربستان را شاید بتوان بدون هیچ قید و شرطی یکی از مهم‌ترین دربی‌های خاورمیانه و یا حتی آسیایی دانست. قدمت دو باشگاه پرافتخار آبی‌پوش و عدد جام‌های تاریخ‌شان آنقدر بالا هست که بتوان این نبرد سنتی را جدالی در حد و اندازه‌های یک دربی بین‌المللی واقعی دانست. لیگ قهرمانان آسیا همواره برای آبی‌پوشان تهرانی و ریاضی مانند یک پیکارگاه سفت و سخت بوده که هر چند سال یک بار، ناگزیر به مصاف یکدیگر رفته‌اند. از ۶ رویارویی اخیر قهرمانان قاره آسیا، ۴ پیروزی نصیب آبی‌پوشان فوتبال ایران بوده و ۲ بُرد هم نصیب سعودی‌ها شده؛ موضوعی که نشانگر حساسیت بالای مسابقه و البته عدم تمایل دو تیم به کسب نتیجه مساوی است. دیدار دوشنبه شب نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود؛ الهلال و یا استقلال محکوم به پیروزی در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های ACL۲۰۲۱ هستند و در آخر ۹۰ یا ۱۲۰ دقیقه و یا حتی شاید پس از اتمام ضربات پنالتی، یا نماینده فوتبال ایران به پنجمین پیروزی خود دست خواهد یافت و یا عربستانی‌ها سومین بُرد خود را جشن خواهند گرفت.
جدال حساس لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه زعبیل شهر دبی برگزار خواهد شد؛ جایی که فرهاد مجیدی از آن خاطرات خوشی دارد. سرمربی کنونی آبی‌های تهرانی و ستاره سال‌های نه چندان دور تیم فوتبال الوصل امارات متحده عربی، در همین ورزشگاه بود که با ۶۷ گل زده به عنوان چهارمین گل‌زن برتر تاریخ باشگاه شهر دبی شناخته شد تا حضور شماره ۷ پیشین در این استادیوم، نوعی بازگشت به خانه تلقی شود. فرهاد مجیدی در خانه‌ای که از آن خاطرات خوشی داشته، به دنبال موفقیت و کسب پیروزی مقابل الهلالی خواهد بود که مانند هر ساله تا بن دندان مسلح به پیکار آمده. هزینه‌های گزاف و محیرالعقول سرمایه‌داران سعودی برای باشگاه و تیم فوتبال الهلال آنقدر بالاست که می‌تواند با باشگاه‌های متمول اروپایی رقابت کند. ستاره‌هایی نظیر بافتیمبی گومیس، موسی مارگا و سرمربی معروفی مانند لئوناردو ژاردیم، روی کاغذ تمام احتمالات پیروزی را به سمتی روانه کرده‌اند که نامی از استقلال در آن نیست اما این آبی‌پوشان ایرانی بوده‌اند که همیشه مقابل رقبای متمول خود، کاری کرده‌اند کارستان.
با این اوصاف امید هرگز از ساق پاهای بازیکنان استقلالی و از قلب هواداران‌شان کم نشده. گرچه باشگاه استقلال با یک سونامی عظیم از سوءمدیریت، حاشیه، مسائل مالی و تنش مواجه است و روزگار ناآرامی را سپری می‌کند اما نمی‌توان از معجزه‌ای به نام امید غافل شد. استقلالی‌ها پیش از دیدار با رقیب سعودی خود به کلی نونوار شده‌اند و ستاره‌های زیادی را از دست داده‌اند اما سیاست جوانگرایی در ترکیب فرهاد مجیدی تسری یافته تا شاید چند بازیکن کم نام و نشان بتوانند تیمی که خود را رئیس آسیا می‌خواند، به زانو درآورند. بازگشت به خانه همیشه از جذابیت‌های خاصی برخوردار بوده و حالا فرهاد مجیدی از این بازگشت، حداقل یک صعود می‌خواهد.
 

Page Generated in 0.0059 sec