printlogo


کد خبر: 234862تاریخ: 1400/6/22 00:00
آغاز والیبال قهرمانی آسیا با برد آسان ایران
اولین پیروزی در دیدار تمرینی!

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا با اقتدار هنگ‌کنگ را شکست داد.
مرحله گروهی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از روز گذشته به میزبانی شهر چیبا در کشور ژاپن آغاز شد و تیم ایران در نخستین دیدار خود در این مرحله در سالن فوناباشی آرنا به مصاف هنگ‌کنگ رفت.
ملی‌پوشان والیبال ایران در این مسابقه سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 12، 25 بر 18 و 25 بر 19 هنگ‌کنگ را شکست دادند تا به نخستین برد خود در این رقابت‌ها دست یابند و صدرنشین گروه شوند.
تیم ملی والیبال ایران امروز در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف تایلند می‌رود که این دیدار از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح به وقت تهران آغاز می‌شود.
تیم‌های والیبال پاکستان و تایلند دیگر تیم‌های همگروه ایران (گروه B) نیز همزمان با مسابقه ایران و هنگ‌کنگ به مصاف یکدیگر رفتند که پاکستان سه بر دو حریف خود را شکست داد.تایلند در ست‌های اول و سوم این مسابقه با امتیازهای 25 بر 22 و 25 بر 21 به پیروزی رسید اما شاگردان رحمان محمدی‌راد در تیم پاکستان در ست‌های دوم، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 23 و 15 بر 12 تایلند را شکست دادند تا با یک برد و دو امتیاز در رتبه دوم جدول گروه ایران قرار گیرند.در دیگر دیدارهای روز نخست مرحله مقدماتی تیم‌های بحرین، چین‌تایپه، کره جنوبی و چین به ترتیب موفق به شکست سه بر صفر هند، قزاقستان، عربستان سعودی و کویت شدند.این رقابت‌ها که با حضور 16 تیم آغاز شده، یکشنبه آینده با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان می‌دهد. تیم‌های برتری که دو تیم اول آن سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب می‌کنند.
    بازی تمرینی خوب
سرمربی تیم ملی والیبال بعد از پیروزی ایران برابر هنگ‌کنگ در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا، این مصاف را یک بازی تمرینی خوب توصیف کرد.
بهروز عطایی بعد از دیدار با تیم هنگ‌کنگ در رقابت‌های قهرمانی آسیا در ژاپن گفت: «در همه تورنمنت‌ها بازی اول به دلیل عدم شناخت تیم‌ها از یکدیگر بازی سختی است. البته این دیدار برای ایران از این لحاظ سخت بود که اطلاعاتی از هنگ‌کنگ نداشتیم و نمی‌توانستیم استراتژی خاصی را برابر این تیم به کار گیریم و بیشتر بر اساس قدرت تیمی بازی کردیم.»
او ادامه داد: «این دیدار، بازی تمرینی خوبی برای تیم ایران بود. ترجیح دادم فشار بیشتری به بازیکنان وارد شود که این اتفاق نیفتاد.»
سرمربی تیم ملی والیبال به اهمیت آمادگی ذهنی بازیکنان اشاره کرد و گفت: «تا این لحظه سعی کردیم تمرکزمان را روی آمادگی ذهنی و بعد از آن آمادگی فیزیکی بازیکنان بگذاریم. خوشبختانه شرایط فیزیکی بازیکنان به دلیل حضور تعدادی از آنها در المپیک در حد مطلوبی است.از نظر من وضعیت تیم ملی ایران قابل قبول است و تلاش می‌کنیم بازی به بازی بهتر شویم.»

Page Generated in 0.0074 sec