printlogo


کد خبر: 234861تاریخ: 1400/6/22 00:00
امکان جایگزین برای سوریان وجود ندارد
منصرف شدن نابغه از انصراف عقلانی؟

ایران ورزشی- پس از اعلام انصراف حمید سوریان از حضور در انتخابات هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، طبق قانون شخص دیگری امکان حضور در این انتخابات را ندارد، چرا که در زمان مقرر ثبت نام نکرده است!
حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی و دارنده یک طلای المپیک و ۶ طلای جهان، خرداد سال گذشته رسماً از سوی فدراسیون کشتی به عنوان نماینده ایران در انتخابات هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی معرفی شد.سوریان طی ۱۵ ماه گذشته آنطور که انتظار می‌رفت، نتوانست در بحث رایزنی با کشورهای مختلف برای جلب نظر آنها جهت کسب آرای لازم در انتخابات هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی عملکرد چندان خوبی داشته باشد و همین امر در نهایت سبب شد وی چند روز پیش در صحبت با رئیس فدراسیون کشتی، انصراف خود را از حضور در انتخابات به دلیل نداشتن شانس زیاد جهت کسب آرای لازم اعلام کند.
پس از این اتفاق فدراسیون کشتی درصدد معرفی گزینه دیگری به غیر از سوریان برای حضور در انتخابات شد اما شنیده‌ها حاکی است اتحادیه جهانی کشتی با معرفی کاندیدای جدید از سوی ایران مخالفت کرده است. مخالفتی که کاملاً قانونی و قابل انتظار بود چرا که حضور در این انتخابات منوط به ثبت نام در زمان مقرر بود و در آن دوره زمانی، تنها این حمید سوریان بود که از ایران برای تصدی این کرسی ثبت نام کرد.حالا شنیده می‌شود مسئولان فدراسیون کشتی به خاطر از دست نرفتن فرصت حضور نماینده‌ای از ایران در انتخابات هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، سعی دارند حمید سوریان را برای حضور در انتخابات راضی کنند. اتفاقی که نشان می‌دهد دبیر هم در تلاش است تا از این شکست بزرگ خلاص شود. البته که صرف انصراف سوریان از این انتخابات هم تفاوت چندانی با رأی نیاوردن در انتخابات ندارد و هر دو تقریباً شکست بزرگی برای رئیس فدراسیون و کشتی ایران محسوب خواهد شد.
تصمیم حمید سوریان با توجه به عدم انجام رایزنی قابل قبول در ماه‌های گذشته، قدری معقول به نظر می‌رسد و حالا اگر هم بپذیرد که در این انتخابات شرکت کند، با این شرایط شانس چندانی برای کسب رأی ندارد و شاید بهترین تصمیم را خود سوریان درباره خودش گرفته. تصمیمی که تلاش کرده تا با اتخاذ آن، از دچار شدن به سرنوشت عباس جدیدی و امیر خادم جلوگیری کند. دو قهرمان پر آوازه‌ای که با همین فرمان به انتخابات جهانی و آسیایی رفتند اما هیچ توفیقی نصیب‌شان نشد و دست از پا درازتر به ایران بازگشتند.
حالا سوریان که البته از هر دوی این قهرمان‌ها پر افتخارتر است و به عبارت بهتر پر افتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران به حساب می‌آید، قبل از حادثه فکر چاره کرده و با توجه به عدم علاقه وافر به چنین پست‌ها و مسئولیت‌هایی، انصراف خود را از حضور در این انتخابات اعلام کرده است و بعید هم به نظر می‌رسد تغییری در تصمیم خود اعمال کند.

Page Generated in 0.0032 sec