printlogo


کد خبر: 234855تاریخ: 1400/6/22 00:00
رأی صادر شد و شایعه‌ها تکذیب
قلعه‌نویی ۳ ماه از روی سکو گل‌گهر را هدایت می‌کند

امیر کوشا 
 
وقتی استقلال حریف گل‌گهر در مرحله نیمه نهایی جام حذفی شد، همه منتظر یک بازی زیبا و جذاب بودند و البته خیلی‌ها تصور می‌کردند تیم امیر قلعه‌نویی می‌تواند از سد استقلال بگذرد و به فینال برسد.
 گل‌گهر در این بازی خیلی زود به گل رسید اما در ادامه ناگهان ۲ پنالتی که یکی از آنها هیچ شباهتی به پنالتی نداشت، باعث اعتراض اعضای تیم سیرجانی شد. 
قلعه‌نویی هم که نمی‌توانست این شکست را به راحتی هضم کند، بعد از بازی در مصاحبه‌ای تند، اعلام کرد می‌خواستند استقلال به فینال برسد و البته صحبت‌های دیگری داشت که در شبکه‌های اجتماعی به طرز عجیبی پخش شد: «شما یک مرجعی را بگویید که ما از این ظلم به آن پناه ببریم. ما گفته بودیم عدالت می‌خواهیم. اگر پنالتی اول پنالتی بود، من هرچه نماز خواندم و کار خیر کردم، می‌گویم تقدیم به آقای کاظمی! بس است دیگر، به خدا بس است، به همه مقدسات بس است. ما که ادعای مسائل اعتقادی داریم، در این 40 سال تنها چیزی که ندیدیم عدالت است. فقط ظلم بوده و ظلم بوده و ظلم! نمونه‌اش هم در فوتبال می‌بینیم. برای چه بازی می‌گذارید؟ بگویید در بازی حاضر نشوید.»
قلعه‌نویی بعد از این مصاحبه تصویری به خوبی می‌دانست دچار دردسر می‌شود. به همین دلیل فردای روز بازی، سعی کرد آن را جمع و جور کند: «متأسفانه از صحبت‌های من سوءبرداشت شده است. حرف‌های من مربوط به حوزه ورزش و فوتبال بود. من در ابتدا هم گفتم چهل سال پیش از زمانی که کاپیتان تیم ملی جوانان ایران بودم به من ظلم شد و از تیم خط خوردم و هنوز هم معتقدم در این سال‌ها ظلم بسیاری به من شده است.»
اما ظاهراً این مصاحبه نمی‌توانست چندان مؤثر باشد. به هر حال طولی نکشید که خبر رسید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر سیرجان را به مدت ۳ ماه محروم کرده است.
 قلعه‌نویی که یک فصل دیگر قراردادش را با گل‌گهر تمدید کرده بود، خیلی سعی کرد این محرومیت را کاهش بدهد اما نشد که نشد. نکته جالب این است که قبل از صدور رأی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال که البته قلعه‌نویی و گل‌گهر امید داشتند محرومیت کمتر شود، شایعه‌های زیادی در مورد احتمال اخراج این سرمربی به وجود آمد. در این رابطه حتی گفته می‌شد احتمال دارد جواد نکونام هدایت تیم سیرجانی را به عهده بگیرد. 
چون ۳ ماه محرومیت، زمان زیادی است و در این مدت تیم به گونه‌ای بدون سرمربی کارش را دنبال خواهد کرد. نام فرهاد مجیدی هم برای جانشینی قلعه‌نویی مطرح شد اما بحث حضور نکونام در سیرجان جدی‌تر و باورکردنی‌تر به نظر می‌رسید.
در نهایت دیروز رأی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال صادر و محرومیت ۳ ماهه قلعه‌نویی صادر شد اما نکته مثبت در رأی، این بود که سرمربی باتجربه فوتبال ایران می‌تواند از روی سکو تیمش را هدایت کند. 
مهدی دادرس عضو کمیته استیناف در این رابطه می‌گوید: «در خصوص پرونده امیر قلعه‌نویی رأی صادر شده و عین حکم کمیته انضباطی تأیید شده است. منظور از عدم همراهی این است که کنار زمین نمی‌تواند حضور داشته باشد اما حضور وی روی سکوها مشکلی ندارد.» 
حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی هم در مورد اینکه عدم همراهی سرمربی گل‌گهر شامل چه مواردی می‌شود، اعلام کرد؛ امیر قلعه‌نویی می‌تواند در محل مسابقه تیم حاضر شده و از روی سکوها بازی تیمش را تماشا کند اما او از حضور در رختکن، میکسدزون، انجام مصاحبه و حضور در نشست خبری محروم
 است.اگرچه این شرایط کار را برای گل‌گهر سخت می‌کند اما بدون شک باشگاه سیرجانی دیگر به فکر گزینه جانشینی نیست و با قلعه‌نویی کارش را ادامه خواهد داد تا بتواند عناوین درخشان‌تری در لیگ برتر به دست 
بیاورد. 
باشگاه گل‌گهر سیرجان امیدوار است این فصل با هدایت قلعه‌نویی بتواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند و به این رقابت‌های مهم برسد.
 
استقبال ویژه از قلعه‌نویی و شاگردانش
تیم گل‌گهر سیرجان دیروز برای ادامه تمرینات فصل جدید لیگ برتر به سیرجان سفر کرد. امیر قلعه‌نویی و شاگردانش پس از ورود به سیرجان مورد استقبال ویژه هواداران تیم گل‌گهر قرار گرفتند و هواداران این تیم با در دست داشتن پلاکاردی نشان دادند امسال از تیم محبوبشان انتظار جام دارند. بازیکنان گل‌گهر قرار است طبق برنامه شنبه 27 شهریور یک بازی دوستانه مقابل فولاد خوزستان در تهران برگزار کنند و سپس اول مهر در دیداری دیگر به مصاف سپاهان می‌روند. کاروان گل‌گهر پس از این بازی دوباره راهی سیرجان می‌شود تا بازیکنان تیم در یک بازی دوستانه مقابل آرمان‌گهر به میدان بروند.

 


Page Generated in 0.0052 sec