printlogo


کد خبر: 234849تاریخ: 1400/6/22 00:00
تیم ملی پرانرژی در رویای تاریخ‌سازی
رفاقت چهارماهه ایراندوست و شاگردانش

 یک جمله از مریم ایراندوست را در آستانه مسابقات مهم مقدماتی جام ملت‌های آسیا به خاطر داشته باشید: «من حتی در زندگی شخصی‌ام هم هرگز ناامید نبودم. چه برسد به فوتبال و تیمی که اینچنین یکدست و خوب است.»
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه اعزام تیمش به مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا، اینطور امیدوار و باروحیه است. حتی با وجود اینکه تیمی را تحویل گرفته که دو سال و نیم هیچ تمرینی نداشته و حالا 4 ماه است زیر نظر ایراندوست در حال آماده‌سازی است.
آنچه امروز برای تیم ایراندوست به بار نشسته است، اعتماد به نفس و حال خوشی است که به بازیکنان تزریق شده و این باور که می‌توانند مقابل حریفان خود بایستند و بجنگند. در کنار این اولویتی که ایراندوست برای تیمش تعریف کرده بود، سعی داشت نقاط ضعف تیم را هم تا جایی که می‌تواند برطرف کند.
در همین چهار ماهی که گذشت، ارتباط بین ایراندوست و بازیکنانش به اندازه‌ای خوب و نزدیک شده بود که بعد از اعلام لیست نفرات دعوت شده به اردوی نهایی، ایراندوست در پستی اینستاگرامی از چند بازیکن مصدومی که نمی‌توانند همراه تیم ملی باشند، دلجویی و به آنها اعلام کرد که مطمئناً در تیم ملی چشم‌انتظار آنهاست تا در بازگشت از مقدماتی جام ملت‌ها، بار دیگر آنها را به اردوی تیم ملی دعوت کند. خود بازیکنان هم چه در فضای تمرین و چه در شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند تا صمیمت و رفاقت و همدلی خودشان را به تصویر بشکند تا فریم‌های زیبایی از اتحاد ملی‌پوشان به تصویر کشیده شود.
تصاویری که از تمرینات تیم ملی فوتبال ایران ثبت شده است هم گویای همین انرژی و همدلی است. هرچند که همه می‌دانند حتی اگر این تیم نتیجه مورد نظر را در این رقابت‌ها نگیرد، نباید مورد سرزنش قرار گیرد که زنان فوتبالیست در دو فصل اخیر نه لیگ منظم و باکیفیتی برگزار کرده‌اند و نه تیم ملی‌شان اجازه تمرین داشته و نه مسابقاتی که پیش رو داشته‌اند، ذره‌ای برای آنها اهمیت داشته است.
 به هر حال مأموریت بزرگی بر دوش مریم ایراندوست و شاگردانش است و طبیعی است که آنها هم علاقه زیادی دارند که بتوانند با صعود به جام ملت‌ها، یک اتفاق تاریخی را برای فوتبال زنان ایران رقم بزنند و برگ زرین دیگری به کارنامه پرافتخار خود بیفزایند.
این علاقه را به وضوح می‌توان در تمرینات تیم ملی هم مشاهده کرد وقتی با نظر ایراندوست در کنار تمرینات تاکتیکی و برای آمادگی بیشتر بازیکنان، تنیس فوتبال را طراحی می‌کند. ایراندوست سطح آمادگی آنها را هم با بازی تنیس فوتبال به چالش کشید تا ارزیابی از شرایط آنها داشته باشد. ملی‌پوشان فوتبال زنان هم با شور و حرارت خاصی رقابت جذاب تنیس فوتبال را دنبال کردند و برای یکدیگر کری‌خوانی هم داشتند.

Page Generated in 0.0050 sec