printlogo


کد خبر: 234848تاریخ: 1400/6/22 00:00
خبر

نیم‌فصل نخست لیگ برتر بدون تماشاگر
حتی اگر دیدار ایران برابر کره جنوبی در استادیوم آزادی با حضور تماشاگر برگزار شود در فصل جدید لیگ برتر دست‌کم تا نیم‌فصل استادیوم‌ها خالی از تماشاگر خواهد بود.
هم‌اکنون در آن‌سوی مرزها ماه‌هاست که شاهد بازگشت تماشاگر به استادیوم‌ها هستیم و در برخی از کشورها که واکسیناسیون عمومی به پایان رسیده آنهایی که هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند به راحتی بلیت بازی‌ها را تهیه می‌کنند و وارد استادیوم می‌شوند و بر همین اساس سازمان لیگ تلاش‌هایی را آغاز کرده است تا زمینه بازگشت تماشاگران به استادیوم‌ها را مهیا کند. در این زمینه تصمیم‌گیری با وزارت بهداشت است و نظر وزارت بهداشت هم بر این است با پایان واکسیناسیون عمومی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای حضور دوباره تماشاگران در استادیوم‌ها برنامه‌ریزی کنند. خوشبختانه در روزهای اخیر با واردات بیشتر واکسن کرونا به نسبت گذشته تزریق واکسن سرعت بیشتری به خود گرفته و وزیر بهداشت پیش‌بینی کرده است تا بهمن ماه همه مردم ایران در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند. با توجه به اینکه فصل جدید لیگ برتر از اواخر مهر ماه آغاز می‌شود به نظر می‌رسد دست‌کم تا پایان نیم‌فصل بازی‌های لیگ برتر بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود اما با شروع نیم‌فصل دوم و با توجه به پایان واکسیناسیون عمومی سازمان لیگ قادر خواهد بود برای بازگشت تماشاگر به بازی‌های لیگ برتر برنامه‌ریزی کند.
 
 
مهدوی‌کیا دست به کار شد
اولین لیست امید در حال تکمیل
مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید در تلاش برای ارائه نخستین لیست این تیم و شروع تمرینات است. سرمربی تیم امید از آنجا که در سال‌های اخیر در تیم‌های پایه‌ هامبورگ مشغول به مربیگری بوده و از سویی فرصت چندانی تا ارائه لیست نهایی (50 بازیکن) به کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد در تلاش برای تدوین لیست اولیه با کمک مربیان باشگاهی و همچنین بررسی سوابق بازی آنها در لیگ یک و لیگ برتر است. براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا فدراسیون‌های ملی باید 5 مهر لیست 50 نفره خود را به فدراسیون فوتبال ارائه دهند. تیم امید در بازی‌های مقدماتی قهرمانی زیر 23 آسیا آبان ماه باید در شهر دوشنبه به مصاف تیم‌های تاجیکستان، نپال و لبنان برود. بازی‌های مقدماتی در 11 گروه برگزار می‌شود که تیم‌های اول به همراه چهار تیم برتر دوم به دور نهایی مسابقات صعود می‌کنند. دور نهایی بازی‌ها با حضور ازبکستان میزبان سال 2022 در تاشکند برگزار می‌شود. همچنین میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جوانان لیستی از بازیکنانی که در سری قبل در اردوی تیم ملی جوانان حضور داشتند را به مهدی مهدوی‌کیا ارائه داده است. این بازیکنان به دلیل کرونا شانس حضور در مرحله نهایی جام ملت‌ها و همچنین صعود به جام جهانی جوانان را از دست دادند اما در ادامه می‌توانند همراه تیم ملی امید باشند. گفتنی است هم اکنون متولدین 11/10/1377 می‌توانند در اردوی تیم امید حاضر شوند اما برای مقدماتی المپیک پاریس بازیکنان متولد 11/10/1379 می‌توانند تیم امید را همراهی کنند.
 
 
سومین اتفاق خوب در راه است
داوران پراشتباه فصل گذشته کنار گذاشته می‌شوند
بعد از تشکیل کارگروه برای VAR و افزایش دستمزد داوران، سومین اتفاق خوب در خصوص داوری هم در راه است و آن کنار گذاشتن داوران پراشتباه در فصل گذشته است.
خداداد افشاریان عضو هیأت رئیسه به محض اینکه اداره کمیته داوران را برعهده گرفت به صراحت به این موضوع اشاره کرد و گفت هم‌اکنون یکی از مشکلات داوری در فوتبال ایران تعداد بالای داوران در لیگ برتر است. 180 داور برای قضاوت در بازی‌های لیگ برتر؛ این در حالی است که در لیگ‌های معتبر دنیا تعداد تیم‌های داوری از 30 تیم بیشتر نمی‌شود؛ یعنی 90 داور. این به خودی خود موجب می‌شود حتی به داوران شاخص هم کم داوری در بازی‌های لیگ برتر برسد و فاصله چند هفته‌ای بین قضاوت‌ها بدون شک در شرایط بدنی داوران و حتی قضاوت‌های آنها تأثیر منفی می‌گذارد. به همین بهانه کمیته داوران تصمیم گرفته در فصل جدید تعداد داوران حاضر در لیگ برتر که فصل گذشته و به یکباره نزدیک به انتخابات فدراسیون فوتبال زیاد شد را کاهش دهد و بدون شک کلاس توجیهی پیش از فصل داوران در فصل جدید با حضور داوران کمتری برگزار خواهد شد. یکی از پارامتر‌های کمیته داوران برای انتخاب داوران هم نمراتی است که در فصل گذشته دریافت کرده‌اند و در اولین گام داوران پراشتباه فصل گذشته از قضاوت در بازی‌های فصل جدید محروم خواهند شد. همچنین یکی از شروط حضور در بازی‌های فصل آتی لیگ برتر قبولی در تست آمادگی جسمانی پیش از فصل است.

 


Page Generated in 0.0073 sec