printlogo


کد خبر: 234846تاریخ: 1400/6/22 00:00
جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال

 آسیب‌دیدگی دو ملی‌پوش دیگر فوتسال ایران در لیتوانی
مشکل جدی نیست
دو ملی‌پوش دیگر فوتسال ایران در جریان تمرینات این تیم در لیتوانی آسیب دیدند.   در حالی که تیم ملی فوتسال ایران حسین طیبی را به دلیل شکستگی دنده در بازی‌های ابتدایی جام جهانی فوتسال در اختیار ندارد، دو ملی‌پوش دیگر هم دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند. سیدمحمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با اعلام این خبر به رادیو تهران گفت: «یکی دو مصدوم دیگر مثل احمد اسماعیل‌پور و فرهاد توکلی هم داریم که مشکل‌شان حاد نیست. اسماعیل‌پور برخوردی در تمرین داشت که خوشبختانه در حال حاضر مشکل خاصی ندارد و به بازی‌های جام جهانی می‌رسد.» به گفته ناظم‌الشریعه، حسین طیبی هم تمرینات انفرادی خود را آغاز کرده است و احتمال دارد از هفته آینده تیم ملی را همراهی کند.
 
 
دردسر واکسن ملی‌پوشان فوتسال در لیتوانی
هر 48 ساعت، یک تست
تیم ملی فوتسال ایران خود را آماده شروع جام جهانی فوتسال می‌کند. کار تیم ملی ایران در این رقابت‌ها از فردا (سه‌شنبه) و با دیدار مقابل صربستان آغاز می‌شود.
اعضای تیم ملی بعد از ورود به لیتوانی محل برگزاری جام جهانی تست کرونا دادند و قرار است هر ۴۸ ساعت این تست تکرار شود. سیدمحمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در این خصوص گفت: «از آنجا که اتحادیه اروپا واکسنی که ما زده‌ایم را قبول ندارد (سینوفارم) باید در لیتوانی هر ۴۸ ساعت یک بار تست کرونا بدهیم.»
 
 
کاپیتان تیم ملی فوتسال در آستانه خلق یک رکورد
علی‌اصغر حسن‌زاده با ادامه گلزنی خود در جام جهانی می‌تواند به یک رکورد ویژه دست پیدا کند. کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران با شرکت در جام جهانی ۲۰۲۱، چهارمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند تا از این نظر در کنار محمد کشاورز تنها بازیکنان ایرانی باشند که در چهار دوره این رقابت‌ها حضور دارند. البته کشاورز در اولین حضور خود در سال ۲۰۰۴ رنگ میدان را ندید و حسن‌زاده می‌تواند جلوتر از کشاورز باشد.
کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در سه دوره گذشته موفق به زدن ۱۰ گل در این رقابت‌ها شده است. او اگر بتواند در این دوره ۴ گل بزند در جمع ۱۰ بازیکن گلزن تاریخ جام جهانی قرار خواهد گرفت. همچنین او با زدن ۶ گل به رکورد سعید رجبی می‌رسد که با ۱۶ گل زده بهترین گلزن ایران در جام جهانی و در رده هشتم بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌هاست.
 
 
کشاورز: مشتاق صعود ایران به فینال جام جهانی فوتسال هستیم
محمد کشاورز، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال درباره شرایط تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2021 لیتوانی گفت: «تیم ملی در جام جهانی کار دشواری دارد، اما تیمی بسیار خوب و در هر پست بازیکنانی عالی داریم. یکی از بهترین تیم‌ها را راهی جام جهانی کرده‌ایم و ان‌شاءالله با تلاش بازیکنان، ایران را در فینال مسابقات ببینیم.» او درخصوص مصدومیت حسین طیبی و احمد اسماعیل‌پور تأکید کرد: «از این اتفاق خیلی ناراحت شدم. طیبی به دور حذفی مسابقات می‌رسد و امیدوارم اسماعیل‌پور هم مشکلی نداشته باشد. مصدومیت بخشی از ورزش است و این مشکلات برای بازیکنان رخ می‌دهد. کادر فنی حتماً تدابیری برای جایگزینی نفرات مصدوم اندیشیده است.» کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال در مورد اینکه ممکن است کادر فنی این تیم در نظر داشته باشد با شکست مقابل آرژانتین، در دور دوم مسابقات با قرعه راحت‌تری روبه‌رو شود، اینطور توضیح داد: «من این استراتژی را قبول ندارم که مقابل یک تیم شکست بخوریم و اتفاقات را به گونه‌ای رقم بزنیم تا با تیم راحت‌تری بازی کنیم. این نظر شخصی من است و کادر فنی تیم ملی، مسائل را بهتر از من می‌فهمد. ایران تیم سوم جهان و بسیار قدرتمند است و ان‌شاءالله همه را می‌بریم.» کشاورز که هم‌اکنون به عنوان سرمربی تیم گیتی‌پسند فعالیت می‌کند، در پاسخ به این سؤال که آیا ایران می‌تواند رتبه سوم خود را در دوره گذشته جام جهانی ارتقا دهد یا خیر، گفت: «تیم بسیار خوبی داریم و همه به تیم ملی انرژی مثبت می‌دهیم، اما نباید فشار زیادی به بازیکنان وارد کنیم که نتیجه برعکس بدهد. همه مشتاق شروع مسابقات و صعود ایران به فینال هستیم، اما نباید فشاری روی تیم ملی باشد.»

Page Generated in 0.0062 sec