printlogo


کد خبر: 234844تاریخ: 1400/6/22 00:00
خانمحمدی: بی‌انصافی نکنند، این تیم در آسیا برای فوتبال‌مان آبروداری کرده
تاجیک‌ها حریف پرسپولیس نمی‌شوند

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
حسن خانمحمدی، مدافع کناری سابق پرسپولیس با وجود تمام مشکلاتی که این تیم با آن مواجه است، پرسپولیس را به دلیل ساختار تیمی و دیسیپلین قوی باز هم شانس اول قهرمانی می‌داند. پیشکسوت پرسپولیس از این موضوع البته بسیار گلایه‌مند است که مسئولان امر با وجود آبروداری چند ساله پرسپولیس در آسیا از حیثیت فوتبال ایران هیچ کمکی به این تیم نمی‌کنند.
 
حضور و مذاکره‌تان برای قبول سرمربیگری تیم ماشین‌سازی صحت دارد؟
بله مذاکراتی با مسئولان این باشگاه در رابطه با گرفتن مسئولیت تیم‌های پایه باشگاه ماشین‌سازی و تیم بزرگسالشان با من انجام شد. مشکلات زیادی وجود دارد و شرایط برای کار در آنجا بسیار دشوار است به همین دلیل فکر نکنم این موضوع محقق شود.
پرسپولیس چندان آماده نیست اما تیم تاجیکی به تازگی لیگش پایان یافته این مسأله برای پرسپولیس در بازی سه‌شنبه شب مشکل‌ساز نخواهد شد؟
بازی در تاجیکستان شرایط سختی دارد چون بازی در زمین چمن مصنوعی و به صورت تک حذفی به میزبانی تیم تاجیکستانی برگزار می‌شود. همه این موارد در کنار آمادگی تیم تاجیکستانی و تا حدودی دور بودن پرسپولیس از شرایط آرمانی‌اش کمی موضوع را برای پرسپولیس سخت و دشوار می‌سازد اما با این وجود حتماً تیم تاجیکستانی می‌داند که کار برای آنها بسیار دشوارتر از پرسپولیس است چه بسا که آنها باید مقابل تیمی بازی کنند که سال‌هاست قهرمان بلامنازع فوتبال ایران بوده و تبدیل به تیمی بی‌رقیب در فوتبال ایران شده است به همین دلیل شخصاً سختی و دشواری بیشتری برای تیم تاجیکستانی قائلم و معتقدم پرسپولیس در خانه حریف از سد تیم استقلال تاجیکستان می‌گذرد.
با توجه به آماده‌تر بودن تیم تاجیکی چه موضوعی باز هم رأی بر برتری تیم پرسپولیس می‌دهد؟
بالاخره پرسپولیس تیمی است که چند دوره در مسابقات چند سال اخیر لیگ قهرمانان حضور داشته و تیم خیلی خوبی دارد. خوشبختانه با وجود جدایی چند بازیکن، شاکله پرسپولیس حفظ شده که این موارد حتماً شانس پیروزی پرسپولیس و گذر از سد حریف تاجیکستانی را خیلی بیشتر می‌کند.
چه موضوعی شما را به موفقیت پرسپولیس خیلی خوشبین کرده؟
پرسپولیس فاکتورهای زیادی برای موفق شدن دارد که به بخشی از آنها اشاره کردم اما به هر حال اولویت اصلی پرسپولیس و شاید یکی از مهم‌ترین مواردش که شانس پیروزی این تیم و قهرمانی‌اش را خیلی زیاد کرده به کادر فنی این تیم باز می‌گردد.
 در یکی از تمرینات پرسپولیس حاضر شدم و نظم بسیار بالا و دیسپلین بی‌نظیر کادر فنی را از نزدیک تماشا کردم. کادر بسیار خوب و هماهنگی که در تمرینات به خوبی تقسیم وظایف شده و هر مربی کار خودش را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. کادر فنی پرسپولیس واقعاً بهترین و بی‌نظیر است و حضور فردی مانند کریم باقری از کادر فنی پرسپولیس در کادر فنی تیم ملی مؤید این نکته است که ثابت می‌کند کادر فنی این تیم بهترین کادر فنی در بین تمامی تیم‌های لیگ برتری است. نکته‌ای که نتایج و قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس هم به خوبی آن را ثابت می‌کند.
برای بازی مقابل استقلال تاجیکستان، سه مهره کلیدی‌مان را به دلیل جدایی دیگر در اختیار نداریم!
بله درست است. مهره‌های خیلی خوبی از پرسپولیس جدا شدند که هر کدام در بازی‌ها و موفقیت‌های قبلی پرسپولیس نقش داشتند اما من فکر می‌کنم برای جدا شده‌ها جایگزین‌های خوبی وجود دارد ضمن اینکه در این چند ساله پرسپولیس دیگر به چنین مواردی عادت کرده است. در خصوص جای کنعانی‌زادگان باید بگویم فرشاد فرجی هست. مدافعی که به نظرم بازیکن خیلی خوبی است و می‌تواند در کنار سید جلال به خوبی در دفاع میانی پرسپولیس بازی کند. برای خط میانی و خط حمله هم پرسپولیس آلترناتیوهای دیگری دارد که اتفاقاً اکثراً بازیکنانی چند پسته هستند و می‌توانند به خوبی ارزش خودشان را نشان داده و به قولی کار را برای تیم‌شان به شکل مطلوبی درآورند.
ششمین قهرمانی متوالی پرسپولیس شدنی است یا دیگر این خواسته خیلی رویایی محسوب می‌شود؟
با نظمی که کادر فنی پرسپولیس و قدرتی که این مجموعه در هدایت تیم‌شان دارند، من فکر می‌کنم پرسپولیس باز هم حرف اول را در لیگ خواهد زد و به نوعی باز هم بر فوتبال ایران حکومت خواهد کرد و به قولی حالا حالاها قهرمان خواهد بود.
پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته شده ضمن آنکه به شکلی عجیب پرسپولیس را به عنوان تنها تیم لیگ برتری در ایران از گرفتن بازیکن خارجی محروم کرده‌اند. مسأله‌ای که باعث اعتراض شدید یحیی هم شده است.  
یحیی گل‌محمدی واقعاً حق دارد که ناراحت و عصبانی شود چون در حق تیمش واقعاً بی‌مهری و بی‌انصافی می‌کنند. 
این در حالی است که پرسپولیس در چند سال اخیر واقعاً به لحاظ آماری و هر نکته دیگری که حساب کنید به نوعی از حیثیت فوتبال ایران در آسیا به بهترین شکل ممکن دفاع کرده. به عبارتی در زمینه باشگاهی و لیگ قهرمانان آسیا واقعاً برای فوتبال ایران آبروداری کرده است پس بی‌انصافی است که با پرسپولیس خصمانه برخورد کنند.
چرا باید فقط برای پرسپولیس شمشیر را از رو ببندند چه بسا که چندین و چند تیم دیگر هم بوده و هستند که بدهکارند و هر سال هم با خریدهای گرانقیمت کار خودشان را انجام می‌دهند و چند برابر پرسپولیس هم هزینه می‌کنند اما با این وجود کسی نیست حرفی به آنها بزند و تازه به جای ممانعت از بریز و بپاش چنین تیم‌هایی، آنها به راحتی بازیکن خارجی هم بدون هیچ مشکلی می‌گیرند و اتفاقی نمی‌افتد اما برای پرسپولیس مشکلات فراوانی به وجود می‌آید و تنها پرسپولیس در آستانه مسابقات بسیار مهم و دشوار آسیایی که اتفاقاً جنبه بین‌المللی و ملی برای فوتبال ایران را دارد از گرفتن بازیکن خارجی که می‌تواند به این تیم خیلی کمک کند با بی‌انصافی مسئولان فوتبال از گرفتن بازیکن خارجی منع می‌شود.
خریدهای زیادی در مقابل بازیکنان مهمی که از پرسپولیس جدا شدند هم انجام نشد!
باید واقع‌بینانه نگاه کرد. پرسپولیس به اندازه وسع خودش خرید کرد و بازیکنانی را گرفت که قلباً پرسپولیسی بودند که خیلی مهم و حائز اهمیت است.
مدیریت و کادر فنی هم تمام تلاش‌شان را کردند و جای تقدیر دارد که شاکله تیم حفظ شده و من با اطمینان می‌گویم باز هم پرسپولیس با نظم و دیسیپلین و شخصیتی که دارد حرف اول را در لیگ خواهد زد و می‌تواند ششمین قهرمانی متوالی را کسب کند.
برای قهرمانی در آسیا شانسی برای پرسپولیس قائل هستید؟
در ابتدا باید بگویم مسئولان در شرایط سخت پرسپولیس در آسیا باید کاری برای کمک به پرسپولیس انجام دهند نه اینکه اگر کمک هم نمی‌کنند موارد عجیبی را برای مشکل‌تراشی و تضعیف پرسپولیس درست کنند هر چند پرسپولیس به این موارد از زمان برانکو عادت کرده و دیدیم با پنجره بسته زمان برانکو به فینال آسیا رسید. یکبار هم با یحیی به فینال رسید که به اعتقاد من مقابل اولسان با بدشانسی و روی اتفاقات قهرمانی را از دست داد. با وجود همه مشکلات، من این بار به قهرمانی پرسپولیس خیلی امیدوارم.

Page Generated in 0.0074 sec