printlogo


کد خبر: 234843تاریخ: 1400/6/22 00:00
خرده گزارش

کاپیتان استقلال: از پرسپولیس نمی‌ترسیم
آلیشر دژالیوف، بازیکن استقلال تاجیکستان در مصاحبه با سایت AFC درباره بازی مقابل پرسپولیس گفت: «پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد اما ما خودمان را در هر بازی به بهترین شکل آماده می‌کنیم. ما به توانایی خودمان ایمان داریم و با تمام قوا بازی می‌کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.»
وی افزود: «تجربه خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم و خوشحالیم از مرحله گروهی صعود کردیم و با رسیدن به مرحله یک هشتم هواداران فوتبال تاجیکستان را خوشحال کردیم.»
وی درباره بازی با الهلال در مرحله گروهی، گفت: «ما مقابل یکی از مشهورترین تیم‌های آسیا بازی کردیم. وقتی در بازی رفت با نتیجه 3 بر یک شکست خوردیم در بازی برگشت جبران کردیم و مستحق پیروزی مقابل الهلال بودیم. این پیروزی تأثیر زیادی در صعودمان به این مرحله داشت.» کاپیتان استقلال درباره اینکه پرسپولیس دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و آنها ترسی از این تیم ندارند، گفت: «ما برای این بازی خیلی خوب آماده شدیم. احترام زیادی برای پرسپولیس قائل هستیم ولی ترسی از آنها نداریم. ما بازی خودمان را مقابل آنها ارائه می‌کنیم و تنها به دنبال پیروزی هستیم.» دژالیوف ادامه داد: «فوتبال یک بازی غیرقابل پیش‌بینی است. می‌تواند همه چیز در داخل زمین اتفاق بیفتد. ما در اولین حضورمان در لیگ قهرمانان آسیا تاریخ‌سازی و از مرحله گروهی صعود کردیم. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در این رقابت‌ها به بالاترین مراحل برسیم.» کاپیتان تیم تاجیکی درباره اینکه بازیشان در خانه با حضور هواداران برگزار می‌شود، گفت: «هواداران ما بهترین هستند. آنها همیشه پشتیبان ما هستند. آنها یار دوازدهم تیم هستند و حمایت هواداران برای ما اهمیت زیادی دارد. همه هواداران را تشویق می‌کنم تا برای این بازی به ورزشگاه بیایند و ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نتیجه مطلوب را کسب کنیم.»

 

جورابوئف به بازی با پرسپولیس رسید

استقلال تاجیکستان عصر شنبه و بعد از تمرین پرسپولیس در ورزشگاه محل مسابقه تمرین کرد. این تیم که با لباس‌هایی شبیه تیم ملی کرواسی تمرین می‌کرد در بازی سه‌شنبه آندری میسچنکو را در اختیار نخواهد داشت. این مدافع اوکراینی که با کاور در تمرین شنبه حضور داشت در مرحله گروهی فیکس بود و بهترین بازیکن خارجی استقلال محسوب می‌شود اما به خاطر دریافت دو کارت زرد در بازی با شباب الاهلی و آلمالیق، نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. جدی‌ترین نگرانی ویتالی لوچنکو، سرمربی استقلال، مصدومیت زوئیر جورابوئف بود که در آخرین بازی تیمش اتفاق افتاد اما او پس از چند جلسه غیبت در تمرینات، روز شنبه در استادیوم مرکزی دوشنبه پا به توپ شد تا مشخص شود می‌تواند تیمش را همراهی کند. با بازگشت او، حالا باید دید بین الکسی لارین و زوئیر جورابوئف، چه کسی بازی خواهد کرد؟

 

لوچنکو همچنان سرمربی استقلال

شنبه شب و در فاصله سه روزه تا بازی با پرسپولیس، خبری مبنی بر برکناری ویتالی لوچنکو، سرمربی استقلال تاجیکستان منتشر شد که درست نبود. رسانه رسمی باشگاه استقلال اعلام کرد که مبین ارگاشف، سرمربی کنونی تیم فوتبال امید تاجیکستان و سرمربی سابق استقلال تاجیکستان هدایت این تیم را در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به عهده دارد اما این به معنی برکناری ویتالی لوچنکو نیست. سرمربی اوکراینی-تاجیکی استقلال تاجیکستان مدرک پرولایسنس را هنوز اخذ نکرده و طبق قوانین AFC نمی‌تواند به عنوان سرمربی در کنار تیم استقلال تاجیکستان باشد. در این شرایط و مانند دور گروهی که در عربستان برگزار شد، مبین ارگاشف که این مدرک را کسب کرده به صورت ظاهری سرمربی تیم خواهد بود اما لوچنکو از روی نیمکت به عنوان نفر اصلی، تیم استقلال تاجیکستان را هدایت می‌کند و ارگاشف صرفاً دستیار او خواهد بود.


Page Generated in 0.0045 sec