printlogo


کد خبر: 234840تاریخ: 1400/6/22 00:00
ابراز رضایت پرسپولیسی‌ها از میهمان‌نوازی تاجیک‌ها و چمن مصنوعی
ورزشگاه‌شان مربوط به دوره جنگ جهانی است!

محمد قراگزلو
 
آنطور که پرسپولیسی‌ها می‌گویند دوشنبه شهر آرام و ساکتی است. بدون ترافیک و شلوغی. معماری ساختمان‌هایش تا حدودی شبیه شهرهای ترکیه و کشورهای اروپای شرقی است. این روزها با توجه به جشن استقلال تاجیکستان بسیاری از ادارات دولتی‌شان هم تعطیل است و همین باعث شده تا خیابان‌های دوشنبه خلوت‌تر هم شده باشد. آنها نهم سپتامبر هر سال را به خاطر استقلال‌شان جشن می‌گیرند و با اینکه چهار روز از این تاریخ گذشته تاجیک‌ها همچنان میزبان مقامات کشورهای دیگر هستند و مراسم مربوط به سی‌امین سالگرد استقلال‌شان از شوروی را ظاهراً طی یک هفته برگزار می‌کنند و کلی برای این مراسم تدارک دیده‌اند.
هوای شهر دوشنبه مطبوع است و پرسپولیس به لحاظ اقامتی مشکلی ندارد. مردم هم بسیار مهربان و آرام هستند. بیشتر با زبان فارسی صحبت می‌کنند و حتی نام بسیاری از خیابان‌های شهر دوشنبه هم مثل رودکی و ساسانی فارسی است. بازیکنان و اعضای تیم هم در شهر دوشنبه احساس راحتی می‌کنند چون می‌توانند با زبان فارسی ارتباط برقرار کنند. در مجموع تاجیک‌ها فوق‌العاده میهمان‌نواز هستند و هتل هیلتون هم امکانات خوبی مثل سالن وزنه دارد و مشکلی از این بابت احساس نمی‌شود. در عین حال هر روز یک نماینده از سوی سفارت ایران در تاجیکستان در محل اقامت پرسپولیس حاضر می‌شود تا اگر مشکلی برای اعضای تیم پیش آمده باشد ورود کند و سفارتخانه اعلام آمادگی کرده تا هر گونه کمکی از دستش برمی‌آید برای نماینده ایران انجام دهد.
در سطح شهر خبر چندانی پیرامون مسابقه مهم یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیست. پرسپولیسی‌ها در مسیر هتل تا ورزشگاه دو سه تا بنر مربوط به بازی خودشان را دیده‌اند. در شبکه تلویزیونی ورزشی‌شان هم در گزارشی به شرایط پرسپولیس، اینکه کی وارد دوشنبه شده، کجا مستقر شده و چه شرایطی دارد، پرداخته‌اند.
در مورد تعداد حضور تماشاگر در ورزشگاه هم فعلاً خبری نیست و تاجیک‌ها این مسأله را سکرت نگه داشته‌اند و روی آن مانور نمی‌کنند. در عین حال تعداد ایرانی‌های ساکن در این کشور هم کم نیست و پیش‌بینی می‌شود حدود 200 ایرانی در ورزشگاه حاضر شوند و از پرسپولیس حمایت کنند.
اما آنچه پرسپولیسی‌ها بیشتر درباره‌اش صحبت می‌کنند شرایط زمین و ورزشگاه محل مسابقه است. اعضای تیم می‌گویند استادیوم بسیار قدیمی است و به ورزشگاه‌های زمان جنگ جهانی دوم شباهت دارد. ظاهراً شرایط نیمکت، راهروها و رختکن ورزشگاه دوشنبه در حد بازی‌های مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نیست اما پرسپولیس نسبت به این مسأله اعتراضی ندارد.
گفته می‌شود این ورزشگاه 18 هزار نفری است اما یکی از همراهان پرسپولیس که این ورزشگاه را به استادیوم پاس قوامین در شهرک اکباتان شبیه می‌داند، می‌گوید بعید است 18 هزار نفر در آن جا بشوند.
شرایط چمن مصنوعی هم به آن اندازه که درباره‌اش صحبت شد، نگران‌کننده نیست و مطابق انتظار زمینی که ‌ای‌اف‌سی تأییدش کرده کیفیت نسبتاً قابل قبولی دارد هر چند باز هم چمن مصنوعی است و بازی در آن شرایط خاص خودش را خواهد داشت. در واقع دوشنبه ظاهراً اصلاً چمن طبیعی مناسبی ندارد و شاید پرسپولیس باید خوشحال و راضی باشد که در این زمین مسابقه خواهد داد!

Page Generated in 0.0068 sec