printlogo


کد خبر: 234832تاریخ: 1400/6/22 00:00
باشگاه بزرگی هستیم و باید پست معاونت ورزشی را جدی بگیریم
پاشازاده: الهلال باید از استقلال بترسد

از زمانی که مهدی پاشازاده کفش‌ها را آویخت و دیگر در زمین فوتبال دیده نشد و پیامدش خیلی زود به مربیگری روی آورد، هیچگاه مسئولان باشگاه استقلال پستی را به این چهره فراموش‌نشدنی و دوست‌داشتنی باشگاه استقلال نسپرده بودند. در سال‌های اخیر گاهی صحبت از حضور پاشازاده به‌عنوان مربی بود و گاهی هم سرمربی، اما هرگز این اتصال میان استقلال و پاشازاده ایجاد نشد تا اینکه سرانجام از سوی احمد مددی پستی مهم به پاشازاده سپرده شد. مهدی پاشازاده که میان هواداران استقلال از مقبولیت بسیاری هم برخوردار است حالا به‌عنوان معاون ورزشی باشگاه استقلال شناخته می‌شود و بعید است با تغییراتی که به‌زودی در رأس مدیریت استقلال ایجاد خواهد شد، پاشازاده از سمتش کنار گذاشته شود و به‌احتمال زیاد او در این پست باقی خواهند ماند. پاشازاده برای اینکه کارش را در مسئولیت جدید به‌خوبی انجام دهد بسیار باانگیزه است و علاوه بر آن، تجربه کافی برای عهده‌دار شدن این مسئولیت را دارد.
 
بعد از سال‌ها بار دیگر به باشگاه استقلال بازگشتید و پست بسیار مهمی در اختیار شما قرار گرفت. شرح وظایف شما در باشگاه استقلال چیست؟
خیلی خوشحالم که به خانه برگشته‌ام و امیدوارم بتوانم در مسئولیتی که به من سپرده شده تعیین‌کننده و موفق باشم. شرح وظایف من کاملاً مشخص است. معاون ورزشی در واقع تصمیم‌گیرنده بعد از مدیرعامل باشگاه در امور اجرایی است و باید در همه امور با مدیریت همکاری داشته باشد. در همه جای دنیا این پست وجود دارد و مدیران باشگاه‌های بزرگ تصمیم‌های بزرگ را با معاون ورزشی همفکری و بعد اجرا می‌کنند. ما اگر بتوانیم این پست را در استقلال جا بیندازیم، با توجه به اینکه ظرفیت‌های خوبی در میان پیشکسوت‌ها وجود دارد می‌توانیم آینده بهتری را برای استقلال بسازیم. برخی پست‌ها در فوتبال ایران شوخی گرفته می‌شود در حالی اهمیت زیادی در باشگاه‌های بزرگ دارد. در تیم بزرگ بایرن‌مونیخ از اولیور کان به‌عنوان معاون ورزشی استفاده می‌شود و ما هم باید در باشگاه‌های بزرگ از همین روش استفاده کنیم.
این پست تداخلی در امور فنی و یا دیگر مسائل ایجاد نمی‌کند؟
اگر قرار بود پست‌ها با هم تداخل ایجاد کنند هیچگاه باشگاه‌های بزرگ برای خود معاون ورزشی انتخاب نمی‌کردند. ما باید کار جمعی را یاد بگیریم و از نیروهای خوب باشگاه استفاده کنیم. به‌جز من خیلی از پیشکسوت‌ها هستند که می‌توانند در چنین جایگاهی قرار بگیرند. الان این مسئولیت به من سپرده شده و امیدوارم در آینده نیز دیگر هم‌تیمی‌های من در این جایگاه قرار بگیرند و به باشگاه کمک کنند. استقلال باشگاه بزرگی است و نیاز به افرادی دارد که دلسوزش باشند. فکر می‌کنم همه پیشکسوت‌های ما این دلسوزی را دارند.
حضور شما با حمایت بسیاری از استقلالی‌ها همراه بود و در فضای مجازی خیلی‌ها به شما خوشامد گفتند.
من از همه دوستانی که ابراز لطف کردند واقعاً سپاسگزارم. بسیاری از واکنش‌ها را دیدم. خدا را شکر می‌کنم که مهدی پاشازاده توانسته از خودش شخصیتی پدید آورد که استقلالی‌ها دوستش داشته باشند. من هم همه تلاشم را در راه موفقیت استقلال انجام می‌دهم. امیدوارم دست به دست هم بدهیم و باشگاهی قابل قبول پدید آوریم.
شاید نتیجه بازی با الهلال تأثیر بسیار زیادی در سرنوشت مدیران و مربیان استقلال داشته باشد. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
پرواضح است که این بازی بسیار دشوار خواهد بود اما من دوباره تأکید می‌کنم که این دشواری فقط برای استقلال نیست و الهلال نیز شب سختی مقابل استقلال در پیش خواهد داشت. دیدم در روزهای اخیر خیلی درباره الهلال مانور شد. درست است که آنها خوب هزینه و بازیکنان مطرح جذب کرده‌اند، اما اینطور نیست که استقلال شانسی برای عبور از الهلال نداشته باشد. شک نکنید در هر حالتی الهلال از استقلال واهمه دارد و با ترس وارد این میدان می‌شود. من از بازیکنان استقلال می‌خواهم این موضوع را جدی بگیرند و با انگیزه مقابل این تیم ظاهر شوند. استقلال تیمی است که ظرفیت پیروزی در این بازی را دارد.
به‌نظر می‌رسد دقایق اول خیلی مهم باشد.
همینطور است. الهلال احتمالاً بازی را هجومی‌تر از استقلال شروع می‌کند چون ذهنیت برنده شدن دارند. اگر استقلال بتواند در همان دقایق آغازین بازی را کنترل و حتی دروازه این تیم را باز کند، الهلال حساب کار دستش می‌آید و بازی تغییر خواهد کرد.

Page Generated in 0.0057 sec