printlogo


کد خبر: 232995تاریخ: 1400/5/5 00:00
تعریف پیشکسوتان پرسپولیس از مهدی عبدی
ستاره یا منجی؟

پایان رأفت درباره پیروزی پرسپولیس مقابل تراکتور گفت: «در نیمه دوم با حضور امید عالیشاه و مهدی عبدی، خط حمله پرسپولیس بهتر کار کرد و توانست فرصت‌های متعددی ایجاد کند. اگر بازیکنان کمی دقت می‌کردند، می‌توانستند گل‌های بیشتری به ثمر برسانند و بازی حتی با نتیجه ۵ بر یک یا ۶ بر یک به پایان برسد. تراکتور هم در این بازی چند فرصت خوب داشت اما تعداد فرصت‌های پرسپولیس به مراتب بیشتر از حریف بود.»
رأفت اضافه کرد: «مهدی عبدی ستاره میدان بود و بسیار تأثیرگذار بازی کرد. او گل‌های ارزشمندی برای پرسپولیس زد و حالا پرسپولیس ۹۰ دقیقه با قهرمانی فاصله دارد. الان بازیکنان باید مشکلات مالی را فراموش کرده و سعی کنند با حداکثر توان در بازی آخر به میدان بروند تا در نهایت پرسپولیس قهرمان شود. من امیدوارم بازیکنان با تمرکز بالا به مصاف پیکان بروند و هواداران را خوشحال کنند.»
او درباره مصاف پرسپولیس مقابل پیکان هم گفت: «در هفته‌های اخیر پیکان متفاوت‌تر از نیم فصل نخست بازی کرده و نشان داده تیم بسیار خوبی است. مطمئناً پرسپولیس کار سختی پیش رو دارد و تیم باید هرچه در توان دارد، بگذارد تا در این دیدار برنده از زمین خارج شود. من فکر می‌کنم پرسپولیس می‌تواند این تیم را هم شکست دهد.»
ناصر محمدخانی هم در گفت‌وگویی ابتدا درباره بازی با تراکتور و برد تیم محبوبش گفت: «نیمه اول این بازی چنگی به دل نزد اما نیمه دوم چهار گل داشت و پرسپولیس به خوبی پس از دریافت گل، کامبک زد. تیم گل‌محمدی خیلی منسجم و تماشاگرپسند بازی کرده و چیزی را که هواداران دوست دارند، دقیقاً در زمین اجرا می‌کند.»
وی در مورد اینکه پرسپولیس یک گام تا کسب پنجمین قهرمانی متوالی فاصله دارد، گفت: «من در ابتدای فصل هم گفتم که پرسپولیس امسال دوباره قهرمان می‌شود، چون در لیگ قهرمانان فصل گذشته هم این تیم خوب کار کرده بود. واقعاً پرسپولیس رقیبی ندارد و از ابتدا هم مشخص بود. شاید فقط سپاهان، تراکتور و استقلال کمی بتوانند با پرسپولیس رقابت کنند. تیمِ گل‌محمدی عملکردی باثبات داشته و شایسته قهرمانی است.»
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه به نظرش چه دلیلی باعث تداوم موفقیت پرسپولیس شده است، عنوان کرد: «مهم‌ترین بحث توانایی فنی، آرامش تیم و اعتمادبه‌نفس بازیکنان است. جدا از مسائل فنی، پرسپولیس حاشیه زیادی ندارد. گل‌محمدی اجازه نمی‌دهد تیم به حاشیه برود، چون همین حاشیه‌ها تیم را نابود می‌کند. رفاقت، صمیمیت و انسجام تیمی دست به دست هم داده تا این تیم هر سال قهرمان شود.»
نبی‌الله باقری‌ها بازیکن سابق پرسپولیس هم در بخشی از مصاحبه‌اش ابتدا درباره جریان بازی با تراکتور گفت: «پرسپولیس در نیمه دوم کاملاً حساب شده کار کرد. تغییر شرایط پرسپولیس در حالی رقم خورد که این تیم با توجه به تجربه بالا و تغییر شیوه بازی خیلی به موقع به گل تساوی دست پیدا کرد و پس از آن هم با توجه به انگیزه‌ای که برای پیروزی داشت، به تلاش خود ادامه داد و در نهایت با بازی حساب شده برد ارزشمندی را به دست آورد.»
باقری‌ها ادامه داد: «پرسپولیس در نیمه دوم دوباره همان بازی همیشگی خود یعنی انجام بازی‌های ترکیبی در کنار و ایجاد برتری عددی و دور زدن حریف را ادامه داد و روی برنامه‌ها صاحب موقعیت شد و فشار لازم را به تراکتور آورد و توانست با برتری ۳ بر یک به پیروزی برسد.»
مدافع سابق سرخ‌ها که سال 87 با این تیم قهرمان لیگ برتر شده، ضمن تمجید از عملکرد مهدی عبدی عنوان کرد: «عبدی بازیکنی است که هر وقت تیم تحت فشار بوده در نقش منجی پرسپولیس ظاهر شده است. او با گل به موقع در این دیدار شرایط بازی را به سود پرسپولیس عوض کرد. به نظرم عبدی در این بازی منجی شد، بازیکن بی‌حاشیه‌ای که همیشه در خدمت تیم بوده و در این دیدار هم سهم ویژه‌ای در پیروزی پرسپولیس داشت.»
باقری‌ها در پایان گفت: «با این پیروزی پرسپولیس شانس بالایی برای قهرمانی و گلات دارد که این اتفاق یک رکورد رؤیایی برای پرسپولیس محسوب می‌شود.»
 

Page Generated in 0.0058 sec