printlogo


کد خبر: 232983تاریخ: 1400/5/5 00:00
توپ مددی در زمین مجیدی
فرهاد مسئول ترانسفر قایدی

رضا حمیدی  
 
«تصمیم‌گیرنده درباره جدایی مهدی قایدی از استقلال، فرهاد مجیدی است. سرمربی محترم است که باید درباره انتقال شماره 10 نظرش را به باشگاه اعلام کند.»
 این جمله‌ای است که احمد مددی در یک برنامه تلویزیونی به کار برد تا مشخص شود مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد پای خود را در ماجرای جدایی احتمالی مهدی قایدی کنار بکشد و همه مسئولیت‌های این مأموریت را به دوش فرهاد مجیدی بگذارد.
مددی به شیوه‌ای کاملاً ماهرانه توپ را در زمین فرهاد مجیدی انداخته تا این پروژه سنگین را سرمربی استقلال مدیریت و هدایت کند. اظهارات او بیانگر این نکته هم هست که از نگاه او مجیدی سرمربی فصل بعد استقلال هم خواهد بود و اوست که تصمیم نهایی درباره لیست ورودی و خروجی‌ها را اتخاذ خواهد کرد. این وضعیت به واسطه چالش‌های اخیر چندان قابل انتظار نبود؛ حال اینکه ماندن مجیدی نیت قلبی احمد مددی باشد یا خیر بدون شک در روزهای آتی روشن خواهد شد اما باید توجه داشت که باشگاه استقلال باید در موارد مهمی همچون انتقال قایدی و حتی آینده کاری سرمربی‌اش تصمیم‌گیری‌های قطعی داشته باشد تا شک و شبهه‌ای در ذهن هواداران این باشگاه ایجاد نشود.
در عین حال که مدیریت باشگاه استقلال در تلاش است تصمیم‌گیری درباره این موضوع مهم و حیاتی را به عهده کادر فنی بگذارد، باید منافع خود قایدی نیز در نظر گرفته شود و بعید است که شماره 10 آبی‌ها علاقه‌ای داشته باشد با این دستمزدی که در زمان مدیریت افتخاری برایش تعریف شده و سالی 10 درصد به قراردادش اضافه می‌شود، در استقلال بازی کند.
بی‌تردید اگر قایدی به خواست مجیدی بخواهد یک فصل دیگر در استقلال به بازی ادامه دهد، باید میزان دریافتی‌اش به شکل قابل توجهی افزایش یابد. البته مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال پیرامون این موضوع نیز توضیحاتی ارائه کرده و آب پاکی را روی دست قایدی ریخته و گفته که باشگاه قادر نیست به دلیل موانع قانونی قراردادش را افزایش دهد اما ترفند‌هایی به کار گرفته خواهد شد تا از راه‌های دیگر نظیر قرار دادن پاداش در قرارداد نسبت به افزایش دستمزد این بازیکن اقدام شود که باید دید این اعداد و ارقام آیا برای قایدی جذاب خواهد بود یا خیر؟‌!
در حقیقت مدیرعامل باشگاه استقلال راه را باز گذاشته تا اگر قایدی خواست در استقلال بماند و احیاناً مجیدی هم با جدایی‌اش مخالفت کرد، دستمزد قابل قبولی به تأثیر‌گذارترین بازیکن حال حاضر استقلال پرداخت شود اما مسأله مهم‌تر این است که آیا خود مهدی قایدی حاضر است در مقابل پیشنهاد‌های خارجی کوتاه بیاید و پیوستن به تیم‌های متمول عربی را که دستمزدهای قابل توجهی به وی می‌دهند، به زمان دیگری موکول کند؟‌!
قایدی دو هفته پیش در یک مصاحبه کوتاه اعلام کرد درباره آینده کاری‌اش هیچ اظهار‌نظری نمی‌کند چون با باشگاه قرار‌داد دارد. قایدی در آن مصاحبه صراحتاً اعلام کرد که باشگاه تصمیم‌گیرنده نهایی است اما حالا مدیران همان باشگاه صراحتاً اعلام می‌کنند که مجیدی باید پیرامون این موضوع تصمیم قطعی خود را اعلام کند.
این دوگانگی شاید در آینده اختلافاتی را میان طرف‌ها ایجاد کند چون فرهاد مجیدی نیز هنوز هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشته است هرچند که به نظر می‌رسد قایدی بدش نمی‌آید که مجیدی تصمیم‌گیرنده باشد چون روابط مطلوبی با سرمربی خود دارد و می‌تواند در صورت رسیدن پیشنهادهای مطلوب رأی مثبت مجیدی را بگیرد.
به هر حال آنچه مسلم است چه مددی تصمیم‌گیرنده باشد، چه خود مجیدی، رفتن قایدی از استقلال به لحاظ فنی مسأله‌ساز خواهد بود. حتی اگر به بهانه دریافت حق انتقال چند ده میلیاردی این انتقال توجیه‌پذیر و اقتصادی جلوه کند اما تردیدی نیست که فقدان این بازیکن در استقلال فصل بعد می‌تواند هر مربی‌ای را با چالش مواجه کند.
نگاه حرفه‌ای از سوی سرمربی به این ماجرا این است که مجیدی اجازه جدایی قایدی را صادر نکند چون پای منافع خودش نیز برای فصل بعد در میان است اما تجربه ثابت کرده معمولاً فوتبال ایران چندان پایبند به موازین حرفه‌ای نیست و دیگر مسائل نیز در تصمیم‌های اینچنین نقش بزرگی ایفا خواهد کرد.

Page Generated in 0.0051 sec